Szukaj

Volvo XC40 Crossover 2.0 T5 247KM 182kW 2017-2020

Informacje o Volvo XC40 Crossover 2.0 T5 247KM 182kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 247 KM (182 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Ireneusz
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Bardzo duży i pakowny samochód. Przy 250KM i trybie dynamic daje sporo frajdy zwłaszcza, że trzyma się jak przyklejony. Po założeniu gazu który działa rewelacyjnie tylko BRC i Prince pomimo blisko 95tys km. Auto jest mega ekonomiczne i nie widać różnicy w przyspieszaniu i słabszej mocy. Jest to samo. Niestety koszty serwisów i cen części w ASO są mega wysokie oraz serwisy niezależne nie są też tanie. Nie wymieniałem też oleju w skrzyni i mostach, który jest zalecany przy 60tys. ogólnie mam pecha bo w każdym samochodzie po wymianie oleju w skrzynie szlag ją trafiał a wymiany w ASO. Bez wymiany też pięknie zmienia biegi a zaraz zbliża się kolejny termin wymiany. Zaryzykowałem i wymianę olejów wykonuję w serwisie u zaprzyjaźnionego mechanika kupując oryginalne części. Auto zostało sprowadzone z USA, gdyż wersja którą chciałem nie jest dostępna w EU a jak jest to ceny są kosmiczne. W salonie po jazdach próbnych miękkie hybrydy to pomyłka totalna.
Dodane ponad rok temu
4,6
~Zibi 65
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Jest to pierwsze moje Volvo XC. Jestem bardzo mile zaskoczony tym autem. Planowałem zakup XC60, jednak cena między 40,a 60 zadecydowała o wyborze 40. Jedynie nie pasuje mi osobiście ten filc w boczkach drzwi.
Dodane 9 miesięcy temu
4,3
~Mateusz
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Szybko redukuje, dzięki 8 biegom nawet przy prędkościach ponad 160 km/h nie słychać silnika. (Skrzynia biegów)
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Volvo XC40 Crossover 2.0 T5 247KM 182kW 2017-2020
10,3
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Z silnikiem T5 247 KM to najlepsza opcja na trasę! Dzięki dużemu zapasowi mocy w razie potrzeby wyprzedzenia wystarczy wcisnąć gaz do spodu i nie ma obawy, że będziemy zawalidrogą. Do tego świetne spalanie w trasie - na drogach krajowych przy prędkościach poruszania się 50-90 km/h wychodzi mi 7.6 l/100 km (przeliczane przy dystrybutorze). Na autostradzie przy 140 km/h spalanie to około 10 l/100 km. W samym mieście na krótkich trasach 4-5 km ten duży zapas mocy marnuje paliwo ;) Generalnie jednak jak na ciężkiego SUVa, to silnik T5 daje przyjemność jazdy nim. Podsumowując, wygląda jak rodzinny SUV, a przyspiesza jak wyścigówka w 6 sekund do setki - na światłach może zadziwić niejednego właściciela BMW :D (Skrzynia biegów)
Dodane 2 lata temu
7,7
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Drogi lokalne 7l LPG + 2l benzyny, autostrada 140km/h 9l LPG + 1l benzyny Gaz założony w firmie AutoMix Skrzyszów. Chyba jedyny zakład, który w Polsce montuje LPG do tych silników. Żadnej różnicy w jeździe. (Skrzynia biegów)
Dodane 9 miesięcy temu
10,5
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Całkowite średnie zurzycie paliwa to około 12l/100km - 1/3 miasto, 2/3 pozamiastem; styl jazdy dynamiczny. Stała prędkość 140km/h na autostradzie to zużycie 10l/100 (auto z rodziną na pokładzie i bagażami w ciepły dzień 20 Stopni, opony letnie) (Skrzynia biegów)
Dodane 5 lat temu

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 21
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nadmierne rozładowanie akumulatora
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok. 8 miesiącach od zakupu pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem rozruchowym. Auto używane co 2 tygodnie na trasach do 100-200 km. Autoryzowany serwis Volvo nie znalazł przyczyny. Akumulator nie został wymieniony a tylko naładowany. Wykonana aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Auto ma zbyt wysoki pobór prądu spoczynkowego ok 150 mA. Dzisiaj w garażu pojawił się przy XC40 bialy dym o zapachu palonej izolacji. Auto ponownie w serwisie.
Dodane 4 miesiące temu
Volvo XC40 Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów