Szukaj

Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 bÄ™dzie mogÅ‚a być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoÅ‚adowaniem.
W pierwszej fazie dostÄ™pne bÄ™dÄ… wersje dysponujÄ…ce wiÄ™kszÄ… mocÄ… oraz napÄ™dem na cztery koÅ‚a. 
Do wyboru bÄ™dÄ… dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologiÄ… PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obłędnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 93,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~BartekCX
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Podsumowując, Volvo XC60 jest liderem w swojej klasie bezpieczeństwa. Ta wielka krowa dobrze trzyma się drogi a w szczególności z AWD - które uważam że powinno być obowiązkowe. Natomiast skrzynia automatyczna jest wadą tego samochodu. Należy bardzo o nią dbać. Ponadto wymiana olejów i ogólnie płynów ustrojowych w UE to jest żart. Ten sam samochód w USA ma wymianę co około 15 000km. A u nas 30 000km. Jeżeli chcesz jeździć tym autem przez wiele lat, wymieniaj olej co 10 000km i pozbądź się start stop. Aby skrzynia nie nawalała, inwestuj w płyn hydrauliczny oraz filtry co 30 000km i nie w ASO tylko u zaufanego mechanika. Wszystkie części eksploatacyjne są normalnie dostępne w hurtowaniach. Tak samo oleje, nie ma sensu kupować dedykowanego od Volvo. Wystarczy wybrać Castrol 0w20 i będzie super. Warto podkreślić jako wielką zaletę tego samochodu - systemy bezpieczeństwa. Nie jeden raz uratowały mnie oraz moją rodzinę. To co Volvo wymyśliło to najwyższa klasa sama w sobie. Samochód bez tych systemów do niczego się nie nadaje - wtedy to już lepiej kupić Qashqaia. Zawieszenie też jest spoko - dziury my nie są straszne nawet najgorszego sortu. Wada to spalanie, nie wierz w wyniki w internecie, naprawdę pocąc się max w wersji 190km to 6l/100km. Normalnie 8-10l/100km. I nie da się inaczej.
Dodane 5 lat temu
4,0
~Stivi
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Dobry samochód godny polecenia z paroma "ale". Nieco głośniejszy, mniej kulturalny, mniej komfortowy i mniej pewnie jeżdżący niż np Q5 (paradoks) ale o przyjemniej wykończonym kokpicie, który jednak sprawia wrażenie mniej trwałego i odpornego na eksploatację. Jednak mechanicznie wydaje się być z kolei solidniejszy od Q5. Jednak w 2019 "zepsuto" cennik - jeśli chcesz mieć AWD i automat to tylko z B4 - cena rośnie znacząco z tym silnikiem. Jeśli chcesz mieć akustyczne szyby - tylko ze skórą. Jeśli chcesz mieć skórę wentylowaną - tylko w wersji Inscription. I cena leeeci w górę. Konkurencja jest bardziej elastyczna i w konfiguracji "pod siebie" - tańsza. Także oferty finansowania są lepsze u Niemca :). W końcowej racie róznica może nie jest kolosalna ale jest. Nie "kupiłbym" ponownie nie dlatego, że jestem zawiedziony - w tym przedziale cenowym dobrze jest jednak mieć wybór konfiguracji. Oraz warto spróbować czegos innego
Dodane 6 lat temu
3,6
~Zbigniew
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Fatalny jeżeli chodzi o wygodę suedzeń. Kompletnie nue rozumiem kto projektował w dość drogim samochodzie siedzenia z blachy pokrytej cienka gąbką. To się nie nadaje na trasy dłuższe niż 100 km. Elementy siedzeń gniotą w uda kompletny brak wygody nie mówiąc o komforcie. Nawet nie tak się porównać z poprzednia wersja xc60
Dodane 2 lata temu
Åšrednie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po przejechaniu samochodem ok 25kkm mam następujące spostrzeżenia: 1) przepisowa jazda bez gwałtownych manewrów i przyspieszania pozwala zejść ze spalaniem do 5.0 l. Rekord to 4.5 l/100km osiągnięty na odcinku 110 km podczas przepisowej jazdy na tempomacie. 2) Jeżdząc normalnie, bez brawury spokojnie można osiągnąć spalanie w okolicach 7l/100. 3) W moim egzemplarzu komputer zawyża spalanie o ok 0.5l /100km wobec tego co wychodzi wg wskazań dystrubutora. 4) Zimówki i niżna temperatura podnoszą średnie spalanie o ok 0.6 litra na setkę.
Dodane 3 lata temu
7,3
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Totalny przebieg to ok. 50tys pokonanych. 85% trasy po miescie. Jest to samochod ktory lubi polatac poza miastem. W predkosciach do 90km/h a licznik pokaze magiczne 1000+ km do konca baku. Jak na tak duze auto, gdzie jezdzimy dosyc dynamicznie spalanie i tak nie jest tragiczne. W trasie szybkiego ruchu przy 130-140km/h 7-8l
Dodane 23 dni temu
6,9
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Auto nabyłem używane z przebiegiem 125tys km. Po przejechaniu 8tys km, spalanie według komputera pokładowego 6,8l przy czym 80% trasa (z pomocą aktywnego tempomatu i przy prędkościach 120 km/h) reszta miasto. Najniższy osiągnięty wynik to 5,3l przy mocno oszczędnej jeździe i odpowiednich warunkach.
Dodane 3 lata temu

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 37
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Dodane 10 miesięcy temu
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów