Szukaj

Volvo XC60 II Crossover D5 235KM 173kW 2017-2020

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D5 235KM 173kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 235 KM (173 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm przy 1750-2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~TomDom
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo przyjemny samochód, nie jest niestety ekonomiczny (8,6 litra średnio w mieście), autostrada przy dużych prędkościach około 10 litrów. Silnik D5 działa dynamicznie, samochód w środku wykończony przyjemnie. Komfort prowadzenia oraz systemy bezpieczeństwa (trzymanie linii, ostrzeżenia oraz hamowania awaryjne to dobra opcja.) Bagażnik niestety nie jest zbyt pojemny. W związku z tym 4 gwiazdki. Jeżeli ktoś rozpatruje ten samochód jako rodzinne auto to nie ten model. Jeden większy wózek sprawia, że bagażnik jest zapełniony.
Dodane 4 lata temu
3,8
~Piotr Marcińczak
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo bezpieczny i fajny samochód, ale już więcej raczej volvo nie kupię chyba, że poprawią wycieszenie samochodu oraz rozszerzą możliwość zakupu o fotele w tradycyjnym obiciu z pełną automatyką i pozostałym pełnym wyposażeniem - obecnie kupując wersję z fotelami w obiciu materiałowym nie mamy możliwości zakupu pełnego pozostałego wyposażenia co powoduje że trudno czuć się usatysfakcjonowanym samochodem za 250tys. złotych bez automatyki w fotelach i innych udogodnień. Tapicerkę skurzaną mamy w kilku autach i w porównaniu z tradycyjną wypada słabo, zwłaszcza w lecie gdy wsiadamy do nagrzanego auta w krótkich spodenkach i koszulce - można się oparzyć. W zimie jest lepiej bo jesteśmy ubrani, ale odczucie nie jest zbyt przyjemne. Stąd preferujemy tradycyjna tapicerkę, a Volvo taką ofertę traktuje jak dla ubogich i nie oferuje pełnego wyposażenia dodatkowego do tradycyjnej tapicerki. Co do hałasu, brak wyciszenia lub bardzo słabe od strony podwozia. Przy większych prędkościach (powyżej 120km/h), zwłaszcza na nawierzchni betonowej, po kilku godzinach jazdy w głowie mamy watę zamiast spokojnego umysłu. I to za 250tys. złotych !!! W innych samochodach z których korzystam w firmie, o cenach nawet niższych lub porównywalnych (Peugeot 5008, BMW x3), hałas jest od 1 do 3db (czyli o połowę) niższy i przede wszystkie słychać przyjemny szum powietrza opływającego auto a nie ostry hałas od kół. Przy prędkości powyżej 150/h, swobodna rozmowa wewnątrz staje się niemożliwa.
Dodane 4 lata temu
4,7
~Paweł
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Użytkowałem auto przez 2 lata. Silnik D5 RDesign. Jestem bardzo zadowolony. Jeśli ktoś woli komfort, to wersja RDesign może okazać się zbyt twarda. Całe auto jest raczej dla kogoś kto oczekuje komfortu, chociaż z drugiej strony niewiele odbiega od np. x3, które uznaje się za sportowego SUVa. Fantastyczne fotele, ale po "skosztowaniu" tych z masażem, raczej te drugie przodują. Było parę mankamentów (np.szwankujący AutoHold, trzeszczący głośnik - winna śrubka etc.), ale auto zawsze było sprawne i można nim było pojechać. W przeciwieństwie do o rok młodszego GLC, któremu przy 30 tys. padła skrzynia i autem nie dało się jechać (obowiązkowa laweta). Wracając do xc60 - robiło i nadal robi świetną robotę: optycznie, efektownie i pod kątem właściwości jezdnych. Bardzo pewne prowadzenie. Jest też jego ogromny plus: jeśli nudzi cię niemiecka motoryzacja, a japońska jest zbyt odległa od twojego gustu, to volvo może być dobrym pomysłem. Polecam.
Dodane 5 lat temu

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 37
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Dodane 10 miesięcy temu
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów