Szukaj

Informacje o Lexus GS

Lata produkcji: 1991 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz

Lexus GS – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Lexus GS - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Lexus GS

Liczba ocen: 132
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Marianoitaliano
Sedan 4.3 283KM 208kW
Lexus GS II
Rewelacyjne auto, cicho, szybko, wygodnie, bezproblemowo. Auto proste konstrukcyjnie, ale nie toporne, trochę taki amerykaniec, tylko w dobrej jakości wykonania. Chyba najtańsze w eksploatacji V8 z tamtych lat. Auto serwisuję sam i stwierdzam, że jest świetnie przemyślane konstrukcyjnie - wszędzie da się włożyć rękę, odkręcenie jakiegoś elementu jest przeważnie dziecinnie proste i nie wymaga wybebeszania połowy komory silnika. Wszystkie śruby odkręcają się bez problemu. Mimo pozornie sporego przebiegu auto wygląda i jeździ bardzo dobrze, nikt nie daje mu tych prawie 20 lat. Nie potrzeba też specjalistycznych narzędzi ani nawet komputera (np. kalibrację kontroli trakcji można przeprowadzić spinaczem). Żeby nie było zupełnie kolorowo ma też kila wad: nie ma tylu zamienników co do popularniejszych marek, hamulce mogłyby być lepsze (wprawdzie mają wspomaganie awaryjne, ale na co dzień się z niego nie korzysta) i to chyba tyle, mam porównanie do audi, merca i bmw z tego okresu i lex jest o lata świetlne bardziej bezproblemowy, jedynie odstaje małą ilością silników do wyboru (ale za to jakich...) i brakiem fajerwerków typu webasto, aktywne wspomaganie i inne nie aż tak potrzebne rzeczy.
4,6
~Hustle
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Lexus GS IV
Plusy auta: świetne wyciszenie, rewelacyjny system audio, bardzo dobre właściwości jezdne, wygląd, niezawodność itd. Minusy: W standardowym trybie jazdy obroty trzymane są trochę za nisko, przez co reakcja na gaz jest opóźniona, jazda w trybie sport załatwia sprawę, zawieszenie jak dla mnie mogłoby być trochę twardsze. Świetny samochód do komfortowego przemieszczania się w ciszy. Jakość skóry (mam wersję F-sport) jest po prostu rewelacyjna, porównuję z BMW X5 (ale nie najwyższa możliwa opcja). Jeżeli chodzi o spalanie to przez pierwsze 15000km, jeździłem w miarę spokojnie (wiadomo silnik powinien się dotrzeć itd) więc wyszło 9.3l/100km. Drugie 15000km średnia 10.8l/100km, bardziej dynamiczna jazda i znacząco więcej po mieście.
4,9
~Marek
Sedan 4.5h 344KM 253kW
Lexus GS III
Jesli czytasz opinie o tym aucie bo jeszcze sie wahasz czy je kupic, to nie zastanawiaj sie ani chwili dluzej. Najlepiej przestan juz czytac ten komentarz i dzwon na numer z ogloszenia ktore na pewno masz juz upatrzone:) Z tego auta nie chce sie wysiadac. Polaczenie mocnej V szostki z bezstopniowa skrzynia biegow jest po prostu fenomenalne. Jesli chcesz, wozisz sie dostojnie jak Snoop Dog w swoich teledyskach, bezszelestnie sunac po drodze, a jak masz ochote obudzic tego potworka pod maska i poczuc jakze wspaniale uczucie wciskania w fotel, po prostu wciskasz troche mocniej prawy pedal. Po pewnym czasie zauwazysz ze na prawde trudno znalezc na ulicach auto, ktore w ogole mogloby dotrzymac Ci tempa np przy ruszaniu z pod swiatel. Wyposazenie - krotko mowiac lexus posiada wszystko co trzeba (mam wersje SE-L). Dobra klima, kamera cofania, nieprzeciekajacy szyberdach. Bardzo dobrej jakosci jest skora na siedzieniach. Jedynej rzeczy ktorej mi brakuje, a mialem w jednym z poprzednich aut (mazda 6 GH) to czujniki martwego pola przy lusterkach bocznych. Ponadprzecietny zestaw audio - bez zbednych sebiksowych subwooferow w bagazniku, dzwiek wydobywajacy sie z glosnikow lexusa na prawde daje rade. Sprawdzone przy zagluszaniu dzieciakow na tylnym siedzieniu. Bagaznik - hmm, jakby to powiedziec, nie za duzy. Ale niech nie bedzie to dla Ciebie czynnikiem skreslajacych GSa. W koncu wszystkie baterie do silnika elektrycznego te male japonskie inzynierki gdzies musieli wsadzic. Rowera tam nie upchniesz, ale na swiateczne zakupy z biedronki spokojnie mozna jechac. Jezdze tym autem troche ponad pol roku. W tym czasie zrobilem ok 13 tys km i jak narazie bez najmniejszej usterki. Jesli chodzi o spalanie jakos rzetelnie sie nie wypowiem, bo nie licze skrupulatnie kazdego litra. Nie zauwazylem bynajmniej zebym jakos duzo czesciej tankowal niz kiedykolwiek, a najwiekszy silnik jaki mialem przed GSem to 2.2. Na pewno nie wierz w historie typu looo paaanie, taki duzy silnik i ta moc to od stacji do stacji bedziesz tylko jezdzil. W niktorych miejscach zauwazylem wykwity rudej szmaty i jakbym mial sie do czegos przyczepic, to powiedzialbym ze karoseria moglaby byc troche lepiej zabezpieczona przed korozja. Caloksztalt bez zastanawiania sie oceniam na 5. Zona jezdzi mazda 3 i juz mi marudzi ze tez chce takiego lexusa. Jesli chcesz eleganckie i komfortowe auto, ktore osiagami nie odstepuje od usportowionych wersji konkurecji, GS 450h jest dla Ciebie.

Raporty spalania Lexus GS

Liczba raportów: 161
Średnie spalanie dla Lexus GS
6,8 – 15,8
l/100 km
12,9 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Lexus GS IV
Kategorie są trochę niepraktyczne i ciężko oszacować takie liczby. Praktyka jest taka: miasto: 12-16 w zależności od warunków trasa autostradowa - 9 - zmierzone na dystansie 1300km jazdy z prędkością +20 do dozwolonej. trasa wolniejsza - szacuję 8, ale nie testowałem. Jak ktoś nie jeździ co dzień po mieście to można na okrągło liczyć 10. Niby dużo ale jak się weźmie pod uwagę niezawodność, to się moim zdaniem bilansuje z różnej maści TDIkami i TSI, gdzie owszem jest taniej na stacji ale drożej w serwisie.
9,5
Sedan 300 249KM 183kW
Lexus GS III
Auto bardzo komfortowe, znakomicie wyciszone. Audio MarkLevinson to klasa sama w sobie. Moj egzemplarz ma 143 tys km (oryginal, jeden wlasciciel od nowosci), poza czujnikami cisnienia w oponach nie psuje sie w nim nic. Spalanie bardzo uzaleznione od stylu jazdy. Trasa (autosrada) z predkoscia 120-150 km/h 7.5l/100km. Jazda mieszana (70% trasa, 30% miasto) 8.5l/100km. Krotkie przejazdy (miejskie korki, swiatla itp) 12.5l/100km. Maja na uwadze V6 i 250 km wedlug mojej oceny spalanie bardzo przyzwoite. Przyspieszenie ok, zero problemow z wyprzedzaniem. Polecam model!
9,0
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Lexus GS IV
Mało raportów spalania świadczy o tym, że to nowe auto nie ma jeszcze zbyt wielu właścicieli. Ja mam to auto od 3 miesięcy, w ciągu, których pokonało 12 tys. km. Pierwsze 8-9 tys. to rzeczywiście wysokie wartości rzędu 12-13 litrów, po tym przebiegu silnik jakby się ułożył. Szczególnie w jeździe na trasie i autostradowej mnie zaskakuje oszczędnością. Autostradowa jazda bez oszczędności daje wartości ca. 9,3 - 10.0. Na wolnej trasie do 110 km/h udało mi się zejść do 6,6! I to uważam za wartość genialną. Miasto (ja jeżdżę głównie w Szczecinie) to 11 l średnio. Przy krótkich odcinkach, częstym zapalaniu i gaszeniu da się dojść do 13.5. Ja nigdy nie widziałem więcej. Podkreślam jednak to, że silnik układa się dość długo i dopiero po 10 tkm otrzymuję wartości, o których piszę. Wskazania komputera pokładowego pokrywają się z obliczeniami na stacji paliw, to cieszy. Generalnie po przesiadce z niemieckiej konkurencji z podobnym silnikiem, jestem zadowolony. Lepsza jakość za rozsądniejszą niż u Niemców cenę!

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Sedan 4.3 283KM 208kW
Lexus GS III
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 6 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja zakladana w Czakramie w Tarnowie.....juz 4, Koszt około 6000 zł ze strojeniem na hamowni i lubryfikacja. Podczas montażu martwi tylko bark ściągania kolektora do wiercenia.....ale widocznie nie potrzeba. Auto teraz po wymianie rozrządu wiec zajrzalem do "szklanek" aby sprawdzic luzy zaworowe, poki co nie widac sladow zuzycia i zadnych niepokojacych objawów. Auto w...
5,0
Sedan 3.0 228KM 168kW
Lexus GS II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie...
5,0
Sedan 3.0 228KM 168kW
Lexus GS II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 178 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Podstawą jest dobry montaż instalacji. Nic nie da jak podzespoły będą z najwyższej półki jak będzie źle założona instalacja. Ja miał w autoryzowanym serwisie Stag i jestem mega zadowolony. Nie dość że wszystko idealnie działa, wystrojone idealnie, żadnych spadków mocy ani problemow to jeszcze ładnie i schludnie założone, wszystko pochowane. Warsztat montujący to Auto Gaz...
Lexus GS