Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz

Dane techniczne Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010

Liczba ocen: 14
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Snake
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Używaną 4-letnią Alfę 147 kupiłem niecały rok temu. Nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem, więc nie mogę porównywać z innym dieslem. Poprzednio jeździłem Mitsubishi Eclipse w wersji benzyna/automat/150KM. Auto jest głośniejsze niż benzyna, co jest chyba normalne, lecz reszta porównań generalnie na mniejszy lub większy plus (przede wszystkim estetyka wnętrza). Po zakupie power-box auto ma 180KM i moment ok. 430NM, średnie spalanie poniżej 7l/100km. Nie lubię zarzynać turbiny na światłach (zresztą benzyna ma tutaj przewagę), bo ma bardzo krótkie 1 i 2, ale od 3 do 6 to już rewelacja za taką kasę. Chyba pozostanę przy dieslu i mam nadzieję marce, jeśli finanse pozwolą. Z auta nie chce się wysiadać nawet po kilku godzinach jazdy.
4,4
~jaras
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Posiadam go od marca więc ponad 6 m-cy. Kupiłem tanio, ale wiedziałem co jest do naprawy i w sumie po zrobieniu tego co trzeba i tak wyszedłem na swoje;) Autko używane i przeznaczone dla żony. Po małym fordziku Ka, dla niej początkowo 147 była jak ciężarówka i szybka jak rakieta. Dziś nie lubi mnie puszczać za kółko, woli prowadzić sama :)
3,7
~scyzor
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
autko o pięknym wyglądzie srodek miło mnie zaskoczył dobre komponenty w porównaniu z plastikiem w mito i 159 to 147 wypada o niebo lepiej!!!!! zawsze chciałem miec alfe i kupiłem a martwił będe sie poźniej:)

Raporty spalania Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010

Liczba raportów: 23
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW 2005-2010
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Bardzo dobry silnik pod wzgledem osiagow do ceny samochodu i kosztow ekspolatacji. Z koniecznych napraw dla tej jednostki polecam regeneracje klap w kolektorze na stalowe lub ich calkowite usuniecie (ok. 400zl) od tego zaslepka egr (25zl) lub jego usuniecie (200zl). Nie mam DPFa wiec jeden potencjalny problem mniej :) Przebieg 215tys. a silnik nie traci oleju, turbina spisuje sie bez zarzutow, dwumas rowniez. Komplet rozrzadu z pompa wody wraz z wymiana jakies 800zl. Z niespodziewanych napraw to pekniety waz turbo-intercooler. Upierdliwa wymiana filtra powietrza to jak narazie najwieksza wada ;)
6,5
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Trasa przy 100km/h 4 - 4.5 litra 140 - 6.5 Miasto ok 7 a w ostrym korku potrafi spalić 9-10. Na dojazdy do pracy (obwodnica) dla mnie idealnie, koszt czesci niewielki, jedyne co to ciężki dostęp do niektórych podzespołów (z filtrem powietrza się mordowałem z 3 godziny musiałem ściągnąć osłonę dolną akumulator skrzynkę bezpiecznikow i dolot intercoolera). Ale to jest przecież alfa :) za te pieniądze 150km przy niewielkich kosztach to naprawdę dobre auto. Dużo lepsze od golfow 4 albo astry w tym samym przedziale cenowym... lepiej kupić samochód młodszy kilka lat niż Starego VW. Kupilbym mojego 'Kazika' jeszcze raz :)
8,3
Hatchback 1.9 16V JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Dobry ekonomiczny silnik. W mieście przy oszczędnej jeździe potrafię zrobić 8L, podczas dynamicznej jazdy(do czego auto zachęca) spalam 9,5-11l. W trasie spala od 5.8 na drogach krajowych przy prędkościach do 140km/h a na autostradzie przy prędkościach 150+ pali 7,5 litra.