Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2003

Lata produkcji: 2002 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2003

Produkowany od 2002 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2387 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Raporty spalania Alfa Romeo 156 I Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2003

Liczba raportów: 7
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2003
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
Ten raport z minimalnym spalaniem 4litry to nie wiem jak on jechał :) W każdym razie jeszcze nigdy mi tak mało nie spalił. Byłoby za dobrze. To jest za duży silnik na tak małe spalanie. Fakt faktem, że jak na taki silnik to spalanie jest bardzo małej. Po mieście spali nawet 12litrów, ale wiadomo że im cięższa noga tym większe spalanie. Na trasie leci super, przy tempomacie spalanie spadnie nawet do 5.5litra, także jest super. Obawiałem się spalania na poziomie 12litrów na trasie przy tym silniku, a tutaj taka miła niespodzianka.
6,6
Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
Zużycie paliwa mile zaskakuje. Na trasie 360 km, racjonalnym wyprzedzaniu i przy średniej prędkości 70 km/h (tiry i inne polskie zawalidrogi) auto spaliło średnio 4,7 l. Denerwują niestety dość regularne wizyty w serwisie, ale przykładowo Focus 1.8 TDCi z tego samego rocznika też do bezawaryjnych nie należy 9a przynajmniej egzemplarz, który użytkuje w firmie). Boli ubezpieczenie - przy silniku 2.4 koszty są spore, zwłaszcza jak się ma niskie lub brak zniżek.
6,6
Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
JTD 20V 175 KM, 2004. Zauważyłęm, że w mieście pali naprawdę mało,pod warunkiem, że się go nie żyłuje. Zresztą po co, skoro silnik ostro ciągnie już od poniżej 2000 obr. Przy szybszej jeździe na trasie - od 140 km/godz - pali zdecydowanie więcej. Elastyczność rewelacyjna! na 6 biegu nie do pobicia

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi