Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej

Alfa Romeo 156 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Alfa Romeo 156 I

Liczba ocen: 803
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Mateusz
Kombi 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Auto ideał o ile nie wymaga się odporności na idiotyzm. Silnik ideał - pancerny i jak na diesla z naprawdę fajnym dźwiękiem (Według niektórych najlepiej brzmiący diesel dzięki temu że ma 5 cylindrów), zawieszenie z przodu jędrne, miękkie a więc i delikatne ale bez przesady (Jak ktoś szuka zamiennika to trw podołało wyzwaniu stworzenia najlepszego) a tył bezobsługowy dopóki rdza nie zje amortyzatorów które podobno potrafią się złamać blokując koło. Z rdzą zależnie od sztuki jaką się kupi - Jedne będą niczym sito a drugie zdrowe niczym dzwon. I to wnętrze z skórami Momo w kolorze Szara Irlandia + Ciemne drewno to jest to czego w dzisiejszych samochodach nie spotkamy.
4,3
~Alfisti
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Alfa Romeo 156 I
Postaram się przybliżyć wszystkie wady i zalety bo znam to auto jak własną kieszeń posiadając je od blisko 10 ciu lat (80tys km u mnie , przebiegu nie weryfikowalem , wydaje się być prawdziwy) i postaram sie obalić różne powstałe mity na jego temat a wskazać prawdziwe wady . Ogólnie auto dla kogoś kto kocha sie w nietuzinkowej motoryzacji , którego cieszą detale i różnego rodzaju smaczki . Nie jest to typowe wozidło , które ma nie generować dodatkowych kosztów . Będzie generować bo już samego oleju trzeba będzie dolewać co jakis czas ;) a i pod maskę nieraz zajrzeć żeby przepolerować sobie chronowane barany albo spryskać skrzypiące wahacze sprayem do gumy ;) . W zasadzie to nie polecam bo potrafi uzależnić jak najgorszy nałóg ;) . Prawdziwe jej wady to nie zawieszenie czy elektronika (najgorsza bzdura jaka slyszalem) , wadą fabryczna po latach okazuje się być podłoga albo raczej niekiedy już jej brak ;) dalej progi , fartuchy podłużnic , wneka kola zapasowego są to miejsca newralgiczne dla tego nadwozia gdzie występuje korozja w większym lub mniejszym stadium . Dlatego jest to pierwsze od czego trzeba zacząć przy oglądaniu takiego auta . Z wierzchu próżno szukać rdzy na aucie bo jest to ocynk , lakiery też trzymają się super , nie płowieją , ładnie błyszczą nawet po latach . Awaryjna elektronika to największa brednia jaką słyszałem bo przez 8 lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z nią .raz zrobiłem sam zwarcie grzebiąc i skonczyło się na wymianie bezpiecznika więc zabezpieczone wszystko jak należy . Zawieszenie , wahacze mało wytrzymałe . Amortyzatory za to bardzo (u mnie seryjne sportpack , przednie wytrzymały 21 lat i o dziwo nadal są sztywne i sprawne , spręzyny miały już dosyć eibach czarny seryjny 98" jedna była pęknięta) Ogólnie polecam dla kogoś kto kocha motoryzacje. Za sam rozrząd z olejami przygotuj na dzień dobry ok 1500. Zadbany egzemplarz ze zdrową podłogą polecam , najlepiej szukać tam gdzie nie ma zim i soli na drogach . Zawieszeniem w ogóle się nie przejmować można wymienić , jedynie zwrócić uwagę na przedni stabilizator bo jest bardzo problematyczny do naprawy ze względów konstrukcyjnych , żeby to zrobić zgodnie ze sztuką trzeba opuszczać sanki bo jest mega niewygodnie a przy V6 jeszcze gorzej . Seryjne hamulce na pewno są za słabe do V6 i żadna tarcza czy klocek nie zrobi tutaj roboty jak należy , tylko zmiana na tarczę 310-330 z dużym zaciskiem brembo ma sens. Jeżeli ktoś jeździ wolno to hamulec na pewno wystarczy Jeżeli poszukujesz alfy ze względu na niskie ceny i łudzisz się ,że będzie fajnie kupując gruza za 4-5 k to odpuść sobie temat bo Cię to przerośnie i będzie kosztować dużo pieniędzy do doprowadzenia takiego auta do sensownego stanu .
4,4
~Michał Wójcik
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Posiadam kilka lat Alfe 156 Sport Wagon 2.0TS. Zakup byl spontaniczny. W sumie Alfe albo się kocha albo nienawidzi. Przejechałem za 3 lata 51 tys km w tym na gazie przez ostatni rok 41 tysięcy km. Do instalacji Landi Renzo nie mam zastrzeżeń. W mojej Alfie zmieniłem silnik przy 197 000 km. Silnik 2.0 ts od wersji 150 koni z 2001 roku. Leję olej 10w60 I systematycznie kontroluję co tydzień bo może ubywać. Ale po zmianie na pompę olejową z JTS 2.0 o ciśnieniu max 6 barów bierze jakby mniej oleju i nie dolewam już tak często. Wrażenia z jazdy dobre, cicho w środku i dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie pozwala na dobrych drogach jechać szybciej o nawet 20 km/h niż wskazują znaki w zakrętach. Kilka razy układ kierowniczy i hamulce uratowały mi skórę. Na autostradzie super 140- 160 a nawet więcej lekko... Zawieszenie twarde bardzo wolno trzeba jechać (30,40 kmh) po nierównych nawierzchniach i złych drogach. Nie podoba mi się słaby moment obrotowy poniżej 3000 obr/min. Mimo tego że auto ma 18 lat jeszcze nie gnije, garażowany. Z wad, raz na rok brudzi się przepustnica i wariuja obroty. Reset i adaptacja przepustnicy zazwyczaj pomaga. Chłodnica po 18 latach wymieniona na nową aluminiową. Ale jak wybieramy 156 lub 147 to najlepiej w Dieslu JTD. JTD-M 16V jeszcze lepszy (150 KM) Ale bardziej skomplikowany w obsłudze. Skrzynia biegów tylko manual. Z opcji fajnie jak jest skóra. Należy zwrócić uwagę na korozję progów i podłogi! Zawieszenie przednie powinno chodzić cicho bez żadnego skrzypienia przy jeździe próbnej. Chłodnica też lubi się posypać. Sprzęgło w TS też dużo nie wytrzymuje. Dobre jest to że części do Alfy jest pełno na zlomie i szrotach za grosze. W TS trzeba pilnować poziomu oleju i stosować najlepiej 10w60. Trzeba mieć oczy otwarte by nie wpaść na zajezdzony egzemplarz lub po wypadku...
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I
8,0 – 15,7
l/100 km
6,0 – 8,2
l/100 km
5,4 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Liczba komentarzy: 1
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Niewiem skad ludzie biora te wyniki ze 156 z 1.9jtd srednio pali 6litrow. Powiem tak jezdze dynamicznie i nie zadko wciskam gaz w podloge, wiec spalanie w granicach 8 litrow latem w cyklu mieszanym mnie zupelnie nie dziwi. Gorzej zima moja Alfa potrafi lyknac 10. Na trasie nie zszedlem ponizej 7 litrow i tyle wychodzi z srednia z predkosci 120km/h 140km/h. Moze jakbym nie przekroczyl 100km/h to bym osiagnal magiczne 6 litrow. Ale jak ktos pisze ze jtd spala 6 w miescie, to prosze zejsc na ziemie i przestac sie samemu oszukiwac!!!
14,5
Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Alfa Romeo 156 I
Niesamowity samochód, który dla każdego pasjonata włoskiej motoryzacji będzie stanowił spełnienie wielu marzeń, użytkuję 156 3.0 V6 na co dzień pokonując miesięcznie ok. 1700-2000 km., uzyskując przy naprawdę dynamicznej jeździe spalanie w okolicach 14,02 l / 100 km, przy wykorzystywaniu pełne mocy samochodu, wielu szybszych startach nie udało mi się przekroczyć 18,9 l, z kolei przy spokojnej trasie (120-150 km/h) wyniki oscylowały w granicy 10-11 l. Wbrew pozorom samochód nie należy do najdroższych w utrzymaniu, a frajda jaką potrafi dać z jazdy jestem niczym czysta dawka energii.
11,7
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Miasto krótkie trasy . Raz w tygodniu 30km w jedną stronę 13.3 należy dodać że wcisnąć lubię . Trasa gaz do dechy non stop 11.9 zimą - 15 mrozu w lato zobaczę i dam znać poprzedni właściciel znajomy twierdzi że przy spokojnej jeździe dojechał na zbiorniku 30 l do Zakopanego 300 km . Polecam przyspieszenie i dynamika wynagradza spalanie

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 36
3,8
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg na : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się...
5,0
GTA Kombi 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 152 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
Serwis na szóstkę! Naprawdę! Cieszę się, że wybrałem właśnie ten warsztat samochodowy, bo poradzili sobie sprawnie i profesjonalnie. Wiedziałem, że są dobrzy, ale że do tego terminowi? Pozytywne zaskoczenie.
4,5
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
W Alfie mam zamontowaną instalację BRC Sequent 24. Przyznam, że instalacja daje radę i bardzo dobrze się sprawuje. Wielu myśli, że gaz jeszcze do Alfy to strzał w kolano ale z własnego doświadczenia mogę na swoim przykładzie śmiało powiedzieć, że są to dobre silniki które bardzo dobrze znoszą gaz.
Alfa Romeo 156 I