Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Falcor
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest idealny, ma swoje wady i nie wygra w konkursie na najbardziej praktyczne auto. Za to ma w sobie to coś specjalnego, którego innym autom brakuje. Pod względem urody jest dopracowany w każdym szczególe (jaki jeszcze wóz oferuje takie zegary?) i potrafi dać sporą przyjemność z jazdy. Zadbany egzemplarz nawet po latach wygląda lepiej, niż nowe samochody o urodzie pudełek po butach. Samochodu o którym piszę, już nie posiadam, ale zastąpiła go kolejna 156-tka :)
2,7
~Alfa
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Silnik wmiare dynamiczny jednak jest to okupione wysokim spalaniem niestety , według mnie jak na silnik 2.0 spalanie jest conajmnie3-4l za duże , w silniku wymieniłem juz uszczelke pod głowica oraz rozrząd noi nowy alternator , oczywiście przez 3 lata posiadania wymieniłem też wariator 2x , mimo stosowania oleju wysokiej jakosci \"selenia\" wariator uległ usterce , dodam że gdy częśc ta się zepsuje auto chodzi jak ruski czołg na oleju opałowym (bardzo głośny i denerwujący dżwięk) , do wymiany poszedł tez tłumik bo stary był juz całkiem zgnity , w środku denerwuje mnie skrzypienie plastików na nierównościach , w zimie jeszcze gorzej jest. Co do elementów zawieszenie co roku trzeba coś w nim wymienić , niestety w 156 zawieszenie jes słabe i nie wytrzyma więcej niz 20.tys km , ceny napraw w serwisie sa kosmiczne jak na niszowe auto o słabym silniczku. Od roku zauważyłem ogniska korozji w podwoziu oraz obok uszczelek od szyby tylnej i bocznej. Gdyby nie tak wielka awaryjnośc która mimo wszystko jest uciążliwa i droga nawet bardzo. Moja ocena jest negatywna gdyż niewidziałem w tym aucie nic poza wyglądem ale i to przestało mi się podobać po pewnym czasie. Ogólnie odradzam zakup modelu 156 gdyż jest to nieudane auto , podobno 159 lepiej ale i to nie do końca bo już wiele osób narzeka na modele 159 na wiele bolączek oraz korozje.
2,2
~tomek
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Bardzo awaryjne auto , silniki TS to zmora poprostu , w ciągu 1 roku dwa razy wymieniałem wariator który kosztuje 380zł pozatym miałem problemy z elektryką , centralny zamek co chwila się psuje mimo wymiany czujników :// , podczas jazdy bez powodu gaśnie podswietlenie deski rozdzielczej oraz podświetlenie zegarów. Noi zawieszenie które jest komfortowe jednak koszty jego wymiany jest ogromny a zawieszenie jest słabe nawet bardzo co pół roku trzeba w nim coś wymieniać gdyż co chwila coś stuka i puka a to jest denerwujące , według mnie auto nie oferuje niczego poza wyglądem bo reszta to kupa złomu i tandety z bazaru i taka jest prawda o tym aucie dla naiwniaków i niezbyt rozgarniętych ludzi.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 1997-2000
9,6
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Jeśli chodzi o spalanie to zależy od sposobu jazdy. Pali mniej niż, np. VW lub BMW . Miasto = 9-11L/100km Trasa = 6-10L/100KM Oczywiście chodzi o spalanie benzyny. To nie dużo jak na samochód z taką mocą. Nie ma się co czarować, że 2.0 155KM będzie palił 3L/100KM , to nie SMART :) Ceny części zamiennych (które są na dosyć wysokim poziomie) podobne jak do większości samochodów, zawieszenie tańsze niż do Audi czy Passata :) Kumaty mechanik nie będzie miał problemów z diagnostyką czy naprawą samochodu. Jedynie "mechanicy" naprawiający samochody w szopie mogą wymyślać, że tego się nie da i już ;) Wielu rzeczy można dowiedzieć się z forum klubowego : www.forum.alfaholicy.org
13,3
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Witam. W Alfie zalożona jest sekwencyjna instalacja Lpi Vialle która byla zakladana fabrycznie. Samochod ma przejechane 240tys km i średnio mi pali 14l gazu. W mieście pali 16 a na trasie 9-10. Dzisiaj przejechalem trasę 160km w 1:08h prawie cały czas z gazem w podłodze i średnie spalanie z takiego katowania wyszło 14.03l/100km. Jak się jedzie do 110 to wyjdzie i 9. Kupiłem silnik 2.0 ale żaluję bo po miesiącu mi padł i musiałem wymienić na drugi co kosztowało mnie 2500zł. Teraz bym kupił 2.5 V6 bo się nie psują ewentualnie 2.4jtd i zaczipował na 160KM. Samochód w środku jest beznkonkurencyjny w porównaniu do konkurencji z tamtych lat, na dodatek BARDZO dobrze się prowadzi. Jeździlem nie jedym samochodem i jestem zdziwiony że 14letni samochod tak fajnie się prowadzi. Minusem jest koszt zawieszenia i to że dosyć często je trzeba wymieniać no i silniki TS - teraz już bym wybrał inny silnik.
12,9
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Jezeli chodzi o spalanie mojej alfy to jest istny koszmar... W zimie ub roku potrafila spalac 20l/100km tankowalem za 50zl robilem 50km, 100zl - 100km... Bylo cos nie tak... oddalem ja do mechanika, przestala u niego 2tyg... koszt naprawy silnika to 3000zl Po odbiorze chodzila jak laleczka, ale spalanie nnno, wrocilo do "normy" czyli 11-14l/100km w cyklu miejskim. Tak duzym spalaniem moze byc fakt, iz moje przejazdy do pracy to dystans 5km w miescie... krotki odcinek... auto nie mialo czasu sie nagrzac, swiatla na swiatlach... W trasie bylo lepiej... srednio ok 9-10l/100km moj rekord to niecale 9l/100km. Gaz... nigdy!

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan