Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4430 mm
Szerokość 1745 mm
Wysokość 1415 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Rozstaw kół - przód 1511 mm
Rozstaw kół - tył 1498 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 885 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 378 l

Oceny Alfa Romeo 156 I Sedan

Liczba ocen: 708
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,3
~Alfisti
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Alfa Romeo 156 I
Postaram się przybliżyć wszystkie wady i zalety bo znam to auto jak własną kieszeń posiadając je od blisko 10 ciu lat (80tys km u mnie , przebiegu nie weryfikowalem , wydaje się być prawdziwy) i postaram sie obalić różne powstałe mity na jego temat a wskazać prawdziwe wady . Ogólnie auto dla kogoś kto kocha sie w nietuzinkowej motoryzacji , którego cieszą detale i różnego rodzaju smaczki . Nie jest to typowe wozidło , które ma nie generować dodatkowych kosztów . Będzie generować bo już samego oleju trzeba będzie dolewać co jakis czas ;) a i pod maskę nieraz zajrzeć żeby przepolerować sobie chronowane barany albo spryskać skrzypiące wahacze sprayem do gumy ;) . W zasadzie to nie polecam bo potrafi uzależnić jak najgorszy nałóg ;) . Prawdziwe jej wady to nie zawieszenie czy elektronika (najgorsza bzdura jaka slyszalem) , wadą fabryczna po latach okazuje się być podłoga albo raczej niekiedy już jej brak ;) dalej progi , fartuchy podłużnic , wneka kola zapasowego są to miejsca newralgiczne dla tego nadwozia gdzie występuje korozja w większym lub mniejszym stadium . Dlatego jest to pierwsze od czego trzeba zacząć przy oglądaniu takiego auta . Z wierzchu próżno szukać rdzy na aucie bo jest to ocynk , lakiery też trzymają się super , nie płowieją , ładnie błyszczą nawet po latach . Awaryjna elektronika to największa brednia jaką słyszałem bo przez 8 lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z nią .raz zrobiłem sam zwarcie grzebiąc i skonczyło się na wymianie bezpiecznika więc zabezpieczone wszystko jak należy . Zawieszenie , wahacze mało wytrzymałe . Amortyzatory za to bardzo (u mnie seryjne sportpack , przednie wytrzymały 21 lat i o dziwo nadal są sztywne i sprawne , spręzyny miały już dosyć eibach czarny seryjny 98" jedna była pęknięta) Ogólnie polecam dla kogoś kto kocha motoryzacje. Za sam rozrząd z olejami przygotuj na dzień dobry ok 1500. Zadbany egzemplarz ze zdrową podłogą polecam , najlepiej szukać tam gdzie nie ma zim i soli na drogach . Zawieszeniem w ogóle się nie przejmować można wymienić , jedynie zwrócić uwagę na przedni stabilizator bo jest bardzo problematyczny do naprawy ze względów konstrukcyjnych , żeby to zrobić zgodnie ze sztuką trzeba opuszczać sanki bo jest mega niewygodnie a przy V6 jeszcze gorzej . Seryjne hamulce na pewno są za słabe do V6 i żadna tarcza czy klocek nie zrobi tutaj roboty jak należy , tylko zmiana na tarczę 310-330 z dużym zaciskiem brembo ma sens. Jeżeli ktoś jeździ wolno to hamulec na pewno wystarczy Jeżeli poszukujesz alfy ze względu na niskie ceny i łudzisz się ,że będzie fajnie kupując gruza za 4-5 k to odpuść sobie temat bo Cię to przerośnie i będzie kosztować dużo pieniędzy do doprowadzenia takiego auta do sensownego stanu .
3,9
~Falcor
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
Na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest idealny, ma swoje wady i nie wygra w konkursie na najbardziej praktyczne auto. Za to ma w sobie to coś specjalnego, którego innym autom brakuje. Pod względem urody jest dopracowany w każdym szczególe (jaki jeszcze wóz oferuje takie zegary?) i potrafi dać sporą przyjemność z jazdy. Zadbany egzemplarz nawet po latach wygląda lepiej, niż nowe samochody o urodzie pudełek po butach. Samochodu o którym piszę, już nie posiadam, ale zastąpiła go kolejna 156-tka :)
4,2
~Tomasz
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
dla gościa, który wie, czego chce jest okej. silnik dizla 1.9 105KM jest okej, tylko wiadomo, nie poszaleje się za bardzo (choć i tak nie polecam, wymiana dwumasu zabije). dla kupujących - patrzcie na stan podłogi, ja w swoim egzemplarzu zmiotłem ją na szufelkę. ponoć w wersji silnika 105km dwumas bardzo trwały, muszę to potwierdzić, 160 tys i nic się nie dzieje. turbina tak samo. auto jak na swoje lata potrafi z piątki spokojnie wyprzedzić niejedno auto przy prędkości około 100km/h, więc jestem zadowolony.

Raporty spalania Alfa Romeo 156 I Sedan

Liczba raportów: 634
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan
8,0 – 15,7
l/100 km
6,3 – 7,2
l/100 km
5,4 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW
Alfa Romeo 156 I
Gaz AG Centrum świetnie komponuje się z alfą, mimo że 1.6 to daje radę. Da się czasem depnąć, to spalanie skoczy do 12-14l gazu, a przy oszczędnej jeździe z 9-10l. Alfa cudowny samochód, ale i tak zaraz przyjdzie Janusz z Paseratti albo Gulfiarz jeżdżący w TDI i powie że "alfa się psuje bo tak". Jeśli się dba, to się nie psuje- a jeśli się jest cebulakiem zbierającym części do gulfa z pobliskiego szrotu Bogdan Piździoch&Syn , to może warto zostać przy golfie, jak 40% społeczeństwa...
7,0
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Auto rocznik 2002. Minimalne spalanie jakie udało się zanotować to 6,2 l w trasie jazda zgodna z przepisami czyli max 140 km/h jadąc autostradą przy dynamicznych wyprzedzaniach, jeśli chodzi o max spalanie to 8l/100 w mieście głownie pokonując odcinki 4-5 km. na spalanie poniżej 5 litrów nie ma co liczyć a i z 6 cięzko moim zdaniem zejść no chyba że ktoś patrzy i ufa wskazaniom komputera. ja swoje obserwacje mam na podstawie 7 krotnego tankowania na zasadzie zapala się rezerwa i leje pod korek więc dane w 100% wiarygodne.
6,5
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Alfa Romeo 156 I
Nie jeżdżę ani powoli ani szybko, powiedziałbym, że poruszam się po prostu sprawnie po drodze. Kiedy trzeba ostro przyspieszyć to tak robię, ale na ogół staram się przewidywać sytuacje na drogach, hamować biegami, w miarę możliwości jechać na jak najwyższym biegu. Krótkie odcinki około 5km po mieście są odczuwalne w spalaniu, potrafi skoczyć nawet do 8-8,5l. W trasie spalanie na poziomie 6l to żaden problem. 5.7l/100km to wynik po długiej trasie z prędkościami do 120km/h.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 24
3,8
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg na : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się...
4,5
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
W Alfie mam zamontowaną instalację BRC Sequent 24. Przyznam, że instalacja daje radę i bardzo dobrze się sprawuje. Wielu myśli, że gaz jeszcze do Alfy to strzał w kolano ale z własnego doświadczenia mogę na swoim przykładzie śmiało powiedzieć, że są to dobre silniki które bardzo dobrze znoszą gaz.
5,0
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Alfa Romeo 156 I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 145 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Alfa jest niesamowita jeśli chodzi o stylistykę jednak silniki fiata lubią czasem grymasić , samochód jest bardzo dobrze utrzymywany a jednak mimo to zdarzają się drobne usterki , nie jest to spowodowane instalacją gazową poprostu jakością niektórych materiałów , sama instalacja bardzo dobrze działa raz na rok podjadę sprawdzić i wymienić filtry.
Alfa Romeo 156 I Sedan