Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000

Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,2
~Tomasz
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
dla gościa, który wie, czego chce jest okej. silnik dizla 1.9 105KM jest okej, tylko wiadomo, nie poszaleje się za bardzo (choć i tak nie polecam, wymiana dwumasu zabije). dla kupujących - patrzcie na stan podłogi, ja w swoim egzemplarzu zmiotłem ją na szufelkę. ponoć w wersji silnika 105km dwumas bardzo trwały, muszę to potwierdzić, 160 tys i nic się nie dzieje. turbina tak samo. auto jak na swoje lata potrafi z piątki spokojnie wyprzedzić niejedno auto przy prędkości około 100km/h, więc jestem zadowolony.
3,8
~Bartek
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
Samochod fajny i nietypowy. Nie polecam jednak diesla o mocy 105 koni, nie da sie z niego prawie nic wiecej wyciagnac ( turbina bez zmiennych geometri ) prowadzi się jak marzenie pod warunkiem sprawnego zawieszenia, ktoremu to zawsze cos dolega. Samochod posiada kilka denerwujacych rozwiązan jak np sposob montazu zarowek mijania ( masakra ) czy postojowych, ktore uwielbiaja sie przepalac. Auto wygodne zarowno w miescie jak i w trasie. Warto pojawic się na forum w celu sprytnej eliminacji usterek. Koszta utrzymania przecietne chociaz jak na diesla pali duzo ( moze kwestia jakiejs nieszczelnosci mojego egzemplarza.
4,2
~yaro
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
AR 156 to auto warte swojej ceny. Porównując samochody w tym roczniku i z porównywalnym wyposażeniem alfa wygrywa w przedbiegach a historie o awaryjności tych aut to dla mnie mity w większości nie poparte rozsądnym użytkowaniem auta i obiektywną oceną. 156-tka na pewno nie nadaję się jako auto głównie do jazdy po mieście ze względu na zawieszenie które nasze polskie dziurawe drogi, miejskie kostki brukowe, tory tramwajowe i inne uliczne dziury po prostu zabijają. Auto jest idealne w dłuższe trasy z niewielkim udziałem jazdy miejskiej (chyba że w Twojej miejscowości na prawdę szosy są w stanie bardzo dobrym, we Wrocławiu niestety nie:)). Auto godne polecenia, ekonomiczne, wcale nie bardziej awaryjne niż inne golfy, audi, vw czy renault, skody i citroeny. Pomimo upływu lat linia nadwozia nadal robi wrażenie i wyróżnia auto z ulicznego tłumu a kierowcy pozwala uzyskać banana na twarzy podczas każdej wizyty za kierownicą :) bo dla takiego delikwenta auto to coś więcej niż tylko auto...

Raporty spalania Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000

Liczba raportów: 80
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
6,3
l/100 km
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
Przed zakupem miałem wiele wątpliwości co do diesla w ogóle. Zawsze jeździłem autami z silnikami benzynowymi ale alfowski JTD na prawdę mnie przekonał do ropniaków. Czasem mam wrażenie że ten silnik lubi "dostać w palnik" i dobrze jest go od czasu do czasu przegonić na wyższych obrotach na dłuższej trasie (chyba z resztą jak każdego diesla z turbiną). Spalanie mnie mile zaskoczyło bo początkowo oscylowało w okolicach 6,5 litra w trybie mieszanym, ostatnio zszedłem do wartości 6,2-6,3. W mieście gdy zima sroga trzeba policzyć 7-8l, kiedy cieplej w granicach 6,6-6,8. Trasa to bajka, ostatnia moja podróż do Niemiec to non stop autostrada i prędkość w granicach 140-160, spalanie 6,4. Moim zdaniem jak na tak małą moc spalanie jest rewelacyjne. Przy jeździe 110-120 spokojnie można zejść do 5.8-6l. Jeśli jazda w granicach 90-100km/h spalanie koło 5,5l lub mniej. Na pewno istotny jest fakt zaprzyjaźnienia się z pedałem gazu, wyczucia silnika i możliwości swojego auta, wykorzystywanie warunków na drodze i ukształtowania terenu. Przechodząc do tematu napraw to najwięcej budżetu pochłania przednie zawieszenie. Czytałem kilka opinii innych użytkowników i często padały słowa że części eksploatacyjne do najtańszych nie należą. Powiem tak - wszystko zależy od punktu siedzenia i od tego gdzie się kupuje. Moim skromnym zdaniem części wcale nie są drogie, jest ich już sporo na rynku, w internecie jest spora konkurencja i jednocześnie bardzo dobre ceny. Można urwać dobre markowo części za niewielkie kwoty.
5,6
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
Średnie spalanie nie wynosi więcej jak 6l/100km w cyklu mieszanym. Wynik ten uważam za przyzwoity i osiągnąć go można bez zbędnych wysiłków ku temu. Wiadomo, jeżeli się chce trzymać pedał gazu w podłodze to 8 litrów nie będzie problemem. Dla wielbicieli ekonomicznego stylu prowadzenia auta jest też dobra wiadomość gdyż 100km równym tempem można bez bagażu i z jedną osobą na pokładzie (kierowca) można autem zejść poniżej 4,5 litra. Spalanie więc nie jest złe, powiedział bym w ręcz że bardzo dobre a i osiągi zadowalają
6,2
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Alfa Romeo 156 I
Maksymalne spalanie jakie odnotowałem ( 8,5 L ) to zima i jazda tylko po mieście. Najmniejsze zaś ( 4,2 L ) to trasa Ostrów Wlkp. - Rybnik przy spokojnej jeździe ok 100km/h . Na co dzień w cyklu mieszanym pali mi od 5,7 do 6,1.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan