Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 275 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~radek
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
auto kupione w 2009 sprowadzone z włoch, odrazu jak poczulo polskie drogi to trzeba bylo zrobic zawieszenie z przodu, koszt z wymianą 650 zł po około 2 latach znowu to samo wymieniłem na lepsze i narazie spokój zrobione około 20,000tys, po roku użytkowania wymiana tarcz X4 plus klocki koszt 450zł, alternator wymieniony na nowy koszt 650zł, stary brak brak ładowania wina rurka od odpływu wody lała sie prosto na niego co skorodował oizolacje uzwojenia,, termostat 250zł, wymiana przegubu zewnetrz 150zł czeka mnie jeszcze wymiana chłodnicy wody, wymian przegubu wewnetrz. koszt 150zł, ponowna wymiana termostatu 190 złi to było by na tyle jak na razie nie wspominam o oponach rozrząd oleje filtry itp.
4,1
[email protected]
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Typowa Alfa, samochód dla ludzi którzy lubią i potrafią docenić własności jezdne i piękno samochodu. BMW ani Mercedes to nie jest ale jeździłem kilkunastoma samochodami i ten jest najlepszy. Jeśli przeszkadzają ci drobne usterki kup sobie japończyka, ale nienarzekaj że jeździsz bezawaryjną krową a nie samochodem, i nieoglądaj się z zazdrością na przejeżdżającą Alfę (sam sobie zgotowałeś ten los). Największą wadą tego samochodu jest niestety dosyć kiepski serwis, mechanicy poprostu psują markę Alfy. Jeżdże Alfą (mam już trzecią a niedługo będę miał czwartą) od sześciu lat i wiem co piszę, zwiedziłem 4 serwisy w okolicy i do 2 nienależy wchodzić bo psują lub kradną a pozostałe dwa są takie sobie.
4,7
~AlfaRomek
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Auto cudne :) prowadzi się świetnie, jak na te lata wyposażenie można rzec ze idealne :) te całe Opinie o alfie to chyba wzięte z zazdrości, mogę z całego serca autko polecić ! Silnik zabija ! Można powiedzieć, ze PANCERNY.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2003
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Auto rocznik 2002. Minimalne spalanie jakie udało się zanotować to 6,2 l w trasie jazda zgodna z przepisami czyli max 140 km/h jadąc autostradą przy dynamicznych wyprzedzaniach, jeśli chodzi o max spalanie to 8l/100 w mieście głownie pokonując odcinki 4-5 km. na spalanie poniżej 5 litrów nie ma co liczyć a i z 6 cięzko moim zdaniem zejść no chyba że ktoś patrzy i ufa wskazaniom komputera. ja swoje obserwacje mam na podstawie 7 krotnego tankowania na zasadzie zapala się rezerwa i leje pod korek więc dane w 100% wiarygodne.
7,0
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Witam. Co do spalania nie wierze w wynalazek który by spalił 4 litry ropy 115 koni ma spalić tyle co vw lupo. mam od niedawna spalanie w mieście samym mieście na niedogrzanym silniku 9,5 litra wszystko sprawne w aucie po prostu musi spalić swoje. przejechałem 100 km w trasie i 100 tak koło domu to spalił 6,5 litra więc na samej trasie myslę koło 6 spali. autem dobrze się jeździ wcześniej miałem fiata jtd 105 koni i palił mniej ale 10 koni mniej i mniejsza waga więc to moje spalanie jest najbardziej realne.auto polecam ogólnie
7,0
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 I
Witam. Co do spalania nie wierze w wynalazek który by spalił 4 litry ropy 115 koni ma spalić tyle co vw lupo. mam od niedawna spalanie w mieście samym mieście na niedogrzanym silniku 9,5 litra wszystko sprawne w aucie po prostu musi spalić swoje. przejechałem 100 km w trasie i 100 tak koło domu to spalił 6,5 litra więc na samej trasie myslę koło 6 spali. autem dobrze się jeździ wcześniej miałem fiata jtd 105 koni i palił mniej ale 10 koni mniej i mniejsza waga więc to moje spalanie jest najbardziej realne.auto polecam ogólnie

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan