Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 II Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w 2003 roku. W porównaniu do poprzednika, zmieniony został tył i przód samochodu. Za nowe oblicze Alfy Romeo 156 odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod jego kierunkiem auto nabrało nieco bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu. Druga generacja modelu ugruntowała jego silną pozycję na rynku. Jego produkcja zakończyła się w 2006 roku. Przez dziewięć lat powstało ponad 700 tysięcy egzemplarzy 156. Jego następcą jest model 159.
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~mgrMafia
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Auto posiadam już 2 lata, przejechałem nim ponad 100 tys km, codziennie jeżdżę nim do pracy robiąc ponad 100 km, jedyną usterką która mnie spotkała to zaklejona przepustnica przy EGR, wystarczyło pchnąć palcem i auto odpaliło, oczywiście jak to w silnikach diesel trzbea czyśćić EGR więc jest to typowe dla każdego auta z dieslem nie tylko dla Alf. Ogólnie rozpowszechniona opinia o psujących się Alfach to jedynie mit w przypadku silników JTD, gdyby Alfa nie wpadła z wariatorem w silnikach benyznowych było by to auto najlepsze w swoim segmencie. Jedynymi wadami z którymi miałem styczność to zawieszenie które wymieniłem 4 miesiące temu. Bardzo polecam to auto dla fanów motoryzacji, chętnie kupie ponownie alfe jeśli będę wymieniał auto
4,4
~alfistanow
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
O TAKIM AUCIE MARZYŁEM ! JEŻELI KTOŚ JESZCZE NIE JECHAŁ ALFĄ TO MA PRZED SOBĄ NIEZAPOMINANIE PRZEŻYCIE ! AUTO TRZYMA SIĘ DROGI JAK BY BYŁO PRZYLEPIONE, MA SPORTOWE PRZYSPIESZENIE, BARDZO MIŁE I CICHE ZAWIESZENIE, KOMFORTOWE WNĘTRZE, EKONOMICZNY SILNIK, JEST SUPER WYKONANE, POSIADA NIEZAWODNY SILNIK FIATA 1.9 JTD. NO I NA KONIEC ... TO JEST ALFA ROMEO CZYLI SAMOCHÓD Z DUSZĄ... CZY SŁYSZELIŚCIE O LEGENDZIE DOTYCZĄCEJ ZNACZKA (LOGO) ALFY ROMEO ? JEŻELI NIE TO LEGENDY NA PEWNO PRZEKONAJĄ WAS DO KUPNA TEJ PEREŁKI !!! Naprawdę warto !
4,6
~Radosław
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
O Alfę trzeba dbać, a kupić należy również zadbany egzemplarz. Wtedy odwdzięcza się samymi zaletami, bo o drobnych wadach tego modelu łatwo zapomnieć. Chyba najlepszy samochód jaki miałem. Rewelacyjnie się prowadzi, ekonomiczny, wygodny. O nic nie trzeba się martwić.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 II Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Alfa z silnikiem JTD jest dosc ekonomiczna, spalanie przy naprawde spokojnej jezdzie (80-100 w trasie) wyszlo mi 4 litry. 180-200 na autostradzie okolo 9,5. Przecietnie w miescie to 6-7 litrow. Nigdy natomiast nie osiagnalem 10 i wiecej, a czasem lubie poganiac. Przeglady / naprawy w ASO taniej niz u konkurencji (Audi/BMW), poza ASO drozej niz u konkurencji. A to dlatego ze byle Pan Zenek, ktory na codzien robi auta niemieckie, Alfy nie naprawi, albo naprawi zle. Natomiast dobrzy fachowcy sie cenia (ja wychodze z zalozenia, ze lepiej drozej a raz i dobrze) i nie ma ich w przypadku Alf za wielu. Ceny czesci nienajgorsze, chociaz oryginaly sa dosc drogie a zamienniki czesto kiepskie. Na pewno wychodzi taniej niz BMW czy Mazda, natomiast VAG / Opel to nie jest.
6,4
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
witam auto posiadam od 8 miesięcy jest niesamowite pod każdym względem. A już całkowicie pod względem spalania. Na długiej trasie min 100 km do 4.5 litra spokojnie można zejść. Zima 8 a po mieście 10 jak sie dogrzeje jest juz spoko. Jestem młodym kierowcą mam 24 lata i gazu nie oszczędzam. Na baku robie średnio 900 km i jade tankować wchodzi 60l. czyli zasięg ok 950 km FENOMEN !!!!!!!!! Moje marzenie alfa 159 jtdm 2.4 200 KM :)
6,2
Alfa Romeo 156 II
Sedan 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Przy takich osiągach trudno jest jezdzić flegmatycznie. Jednak mimo dość dynamicznej, jakkolwiek przepisowej jazdy (nie jestem półgłówkiem) pali od 6 na trasie do 8 w mieście (klima i korki). Nigdy nie przekroczyłem 8 litrów, mimo pełnego obciążenia, kilimy i stromizn Alp. :)

Usterki Alfa Romeo 156 II

Liczba wpisów: 8
Silnik - dławi się, żeby ruszyć np. spod świateł muszę przygazować
  • Alfa Romeo 156 II Sedan 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
Podczas ruszania z miejsca silnik się dławi. Dzieje się tak również przy redukcji biegów z 3/2 i 2/1. Na wysokich obrotach działa prawidłowo, na autostradzie jazda jest płynna, bez problemów. Auto jest zagazowane, pierwsze objawy występowały właśnie na gazie, ale później pojawiły się na benzynie, chociaż mniej dokuczliwie. Mechanik sprawdził przewody wysokiego napięcia, są ok, wskazał, że auto gubi zapłon na drugim cylindrze. Zamieniłem cewkę i nic. Kompresja prawidłowa. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak usunąć problem z wyświetlaniem spalania?
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
OPIS PROBLEMU: [AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas się resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. ROZWIĄZANIE: Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Problem rozwiązany
gwiazdki zamiast spalania
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
[AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas sie resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. Nie wiem. Jakiś czas temu dodałem taki wpis i na innym portalu otrzymałem na niego odpowiedź. PROBLEM ROZWIĄZANY Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Oczekuje na rozwiązanie
Alfa Romeo 156 II Sedan