Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2005 roku. W ofercie włoskiej marki zastąpił on bardzo udany model oznaczony numerem 156, z którym 159 dzieli kilka rozwiązań technicznych. Również stylistyka auta zaprojektowanego przez Giorgetto Giugiaro jest rozwinięciem myśli przedstawionej w Alfie Romeo 156. Początkowo model 159 dostępny był tylko w wersji sedan, a od 2006 roku również jako kombi, tradycyjnie nazwane Sportwagon.
Powagosław
Sportowy, elegancki, niesztampowy - epitety, jakimi można obdarzyć ten samochód brzmią tak, jak smakuje lukier - lepko i słodko. Trudno jednak Alfie nie słodzić - 159 to po prostu piękne auto, mistrzowskie rozwinięcie koncepcji jego poprzednika, modelu 156. ~Powagosław
Luzacjusz
Zakładając, że atrakcyjność mężczyzny w oczach kobiet mierzymy w skali od 1 do 10, to śmiało możemy powiedzieć, że w Alfie 159 facet wydaje się dużo przystojniejszy. On sam też się zresztą tak czuje. A jednego szczęśliwego więcej, to jednego frustrata mniej. Oto sposób, w jaki ładne samochody upiększają nasz świat. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Jacool
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Z auta jestem bardzo zadowolony. Za całokształt dałbym 5 gwiazdek gdybym wcześniej nie jeździł Alfą 146. Może miałem większe oczekiwania co do tego auta, może zbyt mocno jestem przywiązany do poprzedniego, a może najzwyczajniej w świecie 146 też była świetnym autem:) W każdym razie po zakupie byliśmy (z żoną) nieco zawiedzeni, myśleliśmy że będzie to jak przesiadka z wozu drabiniastego na pojazd kosmiczny... Ogólnie auto jest świetnie wykonane, świetnie się nim jeździ, świetny ma design i ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Silnik najlepszy w klasie, brak problemów z DPF, ekonomiczny, dynamiczny. Jednak pomimo wszystkiego trochę brakuje mu "pazura". Podejrzewam, że wiele radości odbiera duża masa (1600kg), którą się czuje oraz silnik diesla (świetny, ale diesel). Swoją drogą boję się myśleć jak nudne muszą być auta konkurencyjne, które z założenia nie mają wspomnianego"pazura". Jednym z powodów kupna tego auta był fakt, że żadne z moich poprzednich aut (Tempra, Uno, Bravo, 146, GTV) nigdy nie miało problemów z korozją. Nawet 146 po obciercie nie rdzewieje. Czy kupiłbym ponownie to auto? Oczywiście, że tak.
4,8
~Szyna
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Auto jest super jest to moja druga 159. Pierwsza jeździłem 4 lata bez żadnych problemów. Aktualnie posiadam wersje Ti super auto!
4,8
~Evo666
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Bardzo dobre auto, idealnie wyważony sportowy charakter Alfy i rodzinnego kombi. Perfekcyjne zachowanie na drodze, elastyczny i ekonomiczny silnik. I ten wygląd....!
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW 2009-2011
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Przy jeździe w godzinach szczytu, w zimie potrafi spalić 9. W nieco bardziej sprzyjających ale wciąż miejskich warunkach zazwyczaj wynik oscyluje wokół 8. Mniej więcej 8,5 pali przy dynamicznej jeździe autostradowej 160 z kompletem pasażerów i bagażami na weekend [było też moment jazdy 220, ale tylko na chwile :---) ] . W długiej międzynarodowej trasie w góry jechalem juz rozsądniej. Alfa załadowana pod sufit, z kompletem pasażerów i boxem z nartami na dachu - 6,7 - jazda głównie po autostradach, przeważnie na tempomacie 110-120 [czasami 130, ale tego juz nie przekraczałem], po mniejszych drogach 90-100. Intensywnego eco drivingu nie uprawialem, ale staralem sie po prostu bezsensownie nie gazować. Na podstawie tego wyniku twierdze, że gdyby podchodzić do sprawy ambicjonalnie, możnaby w trasie zejść w okolice 5,5 , jadąc 90 i bez boxu na dachu. Generalnie byłem pozytywnie zaskoczony, całkiem sensowny silnik, nieźle się też zbiera, moim zdaniem najlepszy diesel jaki był w tym modelu.
7,3
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Mam ją od nowości, pozbawiona pseudo-ekologi (dpf off i egr off) oraz program na 212 kucy. ogólne średnie spalanie oscyluje przy 8l/100. Dużo jeźdzę w trasach 140-160 km/h, więc spalanie uważam za akceptowalne. Obecnie prawie 120tyś i zero awarii. Hamulce powinny być lepsze oraz fotel powinien zjeźdzać niżej, bo dla wysokiej osoby jest troche za wysoko. Sierpień 2018, po ponad 6-ciu latach i 222 tyś km spalanie średnio w granicach 8l. Jeśli chodzi o awarie, kompletne sprzęgło z dwumasem poddało się próbie czasu i tjuningu:)
8,2
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Silnik radzi sobie sprawnie z masą auta. Maksymalne spalanie wpisane z trasy ze srednia predkoscia okolo 180km/h. W miescie przy dynamicznej jezdzie wskazanie komputera nigdy nie wykroczylo poza 9. W trasie przy około 90-100km/h udalo sie zejsc do 5.8.

Usterki Alfa Romeo 159

Liczba wpisów: 5