Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova I 2.0 131KM 96kW 1980-1985

Lata produkcji: 1980 – 1985
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C+), pozycjonowany w prestiżowej grupie premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. Następca Alfy Romeo 147. Początkowo nowy kompakt włoskiej marki miał nosić nazwę 149, później planowano nazwać go Milano, aż ostatecznie stanęło na imieniu Giulietta, nawiązującym do słynnej serii Giulietta z lat 50-60 (oraz Giulietty Nuova z przełomu lat 70-80). Samochód powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Bravo (C-Evo). Stylistycznie spokrewniony jest z modelem 8C Competizione.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 1980 do 1985 roku
Pojemność skokowa 1962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 88,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Alfa Romeo Giulietta Nuova I