Nissan jednym ze sponsorów „The Science of Survival’’
Wystawa technologii proekologicznych w 20 miejscach na świecie
<strong>Wystawa technologii proekologicznych w 20 miejscach na świecie</strong><br/>
<p class=maintext>Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała w ubiegłym tygodniu, że będzie jednym ze sponsorów „The Science of Survival" („Nauka o przetrwaniu") – pierwszej wystawy tego rodzaju, która zostanie otwarta w londyńskim Muzeum Nauki w sobotę, 5 kwietnia. Londyńska wystawa będzie czynna do niedzieli, 2 listopada, po czym ruszy w pięcioletnią trasę po całym świecie.</p>
<p class=maintext>W trakcie tej atrakcyjnej, interaktywnej wystawy, poświęconej prawdopodobnym stylom życia człowieka w 2050 r., Nissan zaprezentuje w ramach tematu „Moving" („Ruch") kilka swoich proekologicznych technologii, w tym kompaktowy litowo-jonowy akumulator i model pojazdu koncepcyjnego Pivo w skali 1:4.</p>
<p class=maintext>Niezwykły koncepcyjny Pivo, prezentowany po raz pierwszy na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w 2005 r., wyposażony jest w kabinę obracającą się o 360 stopni, w której kierowca zawsze siedzi przodem do kierunku jazdy. </p>
<p class=maintext>„Jesteśmy dumni, że wspieramy ten światowej klasy program edukacyjny i pomagamy w budowaniu świadomości problemów z mobilnością, w obliczu których staje społeczeństwo", powiedział Simon Sproule, wiceprezes ds. komunikacji globalnej w firmie Nissan. „Zapewnienie mobilności opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju w długim okresie będzie poważnym technologicznym wyzwaniem. Jednak Nissan jest gotów na nie odpowiedzieć, rozwijając zaawansowane programy, takie jak budowa pojazdów z napędem elektrycznym".</p>
<p class=maintext>Pojazdy elektryczne są integralną częścią Zielonego Programu Nissan 2010, którego celem jest obniżenie wpływu Nissana na środowisko. Program ogłoszony w 2006 r. koncentruje się na trzech głównych zagadnieniach związanych ze środowiskiem: obniżeniu emisji CO2 z produktów i działań firmy Nissan na całym świecie, obniżeniu emisji spalin oraz przyspieszeniu działań na rzecz recyklingu.</p>
<p class=maintext>Pozostałe cztery tematy wystawy „The Science of Survival" to: „Eating" („Jedzenie"), „Drinking" („Napoje"), „Enjoying" („Rozrywka") i „Building" („Budowanie"). Oczekuje się, że w czasie pięcioletniej trasy wystawę, która odwiedzi 20 miejsc na całym świecie, zobaczą 3 miliony gości.</p>
<p class=maintext>Założona w 2005 r. spółka „The Science of..." to przedsięwzięcie partnerskie londyńskiego Muzeum Nauki i brytyjskiej firmy Fleming Media. Dwie poprzednie wystawy zorganizowane przez partnerów – „The Science of Spying" („Nauka o szpiegostwie") i „The Science of Aliens" („Nauka o kosmitach") – cieszyły się uznaniem za innowacyjność i kreatywne podejście do edukacji.
</p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: NISSAN SALES CENTRAL & CENTRAL EASTERN EUROPE KFT.</strong></p>