Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2309 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Jeżeli ktoś szuka auta wygodnego i np. w aucie klasy kompakt czuje się przytłoczony to polecam to auto, myślałem na początku nad BMW E34 520 lub Mercedesem W124 2,6 kat i oglądałem głównie te auta i mercedes w tej cenie za dużo rdzy dawał w gratisie natomiast BMW przeważnie miało zamiast tłumika jakieś rury niczym broń młodzieży ze sztachet party i przyciemniane szyby (BMW - BOLID MŁODZIEŻY WIEJSKIEJ)choć bywają naprawdę utrzymają jak klasyki. Jeżeli chodzi o AUDI 100 C4 to po prostu do niego wsiadłem i od razu wiedziałem że następne auto będzie A6 C5 lub A8 D2, naprawdę po tym samochodzie sam nie wiem dlaczego człowiek nabiera zaufania do marki Audi, po prostu 330000 a tapicerka jak w skodzie z 2001 w takim stanie. Auto naprawdę warte swojej ceny.Czasami czas dla mnie zatrzymuje się w tym aucie a naprawdę dużo nim jeżdżę bo używam go też służbowo.
4,5
~dave236
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Silnik 2.3 o mocy ok 170 KM. Jazda na gazie i automacie- ekonomiczność i komfort, dosyć duży bagażnik, pomimo butli za tylną kanapą. Posiadam hamulce brembo i porządne wysokie zawieszenie, doskonałe na miejskie chodniki i w gorszy teren. Przyciemnione szyby na tylnych bocznych szybach nie przepuszczają dużej ilości światła, dzięki czemu wewnątrz jest chłodniej w upalne dni. Dobre oryginalne głośniki- dźwięk rozchodzi się po całym wnętrzu auta. szeroki kąt otwierania wszystkich drzwi. Czytelna deska rozdzielcza, a kierownicą można kręcić jednym palcem :)
1,6
~jontek7675
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
co chwila coś się psuje , brak mi już słów , elektryka , silnik to głowna wada , w dodatku spala gazu jak smok. Niepolecam , chyba że ktoś jest zagorzałym fanem marki i ma kase żeby wydać na naprawy 2x tyle co kosztuje ten złom.
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1990-1994
11,0
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
W aucie założony zwykły gaz Landi Renzo, który ma nie cały rok. Samochód sprawuje się bardzo dobrze. Nie strzela nie pryka czy coś w tym stylu. Spalanie jest zadziwiająco małe. W mieście nie spali mi więcej niż 13l gazu i to w zimę! Samochód nie jest przymulony idzie tak samo jak na benzynie. Na trasie idealne. Duże, wygodne, bardzo komfortowe auto i nie pali mi więcej jak 9,5l/100km. Dodam, że w aucie po założeniu gazu został zmieniony silnik krokowy oraz sonda lambda co prawdopodobnie przyczyniło się do tak niskiego zużycia paliwa. Polecam 100-tkę każdej osobie ceniącej komfort, wygodę i bezpieczeństwo. Pozdrawiam!
10,8
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
raport spalania ze wczorajszego dnia w nocy na trasie palil mi 7.5 <8l 95 w miescie 15l 95b i mniej niechce ale i tak jestem zadowolony z tego autka polecam a co do silnika to jak pisza bez awaryjny nic sie nie dzieje zlego
13,8
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
jak na jazdę w mieście to autko mi dużo pali ok 17l gazu ale to wina instalacji ponoieważ ma 2 generacji a parownik ma już 5 lat więc opcje regulacji są nie wielkie a jedyny ratunek to wymienić parownik na nowy. w trasie jest niesamowity 10-11l na 100km jakieś 19-20zeta czyli jak za darmo(oczywiście zależy od cenu gazu bo w 2009 gaz był po 1.6 czyli już człkiem podrużowanie tanio).

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Sedan