Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2309 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
Jeżeli ktoś szuka auta wygodnego i np. w aucie klasy kompakt czuje się przytłoczony to polecam to auto, myślałem na początku nad BMW E34 520 lub Mercedesem W124 2,6 kat i oglądałem głównie te auta i mercedes w tej cenie za dużo rdzy dawał w gratisie natomiast BMW przeważnie miało zamiast tłumika jakieś rury niczym broń młodzieży ze sztachet party i przyciemniane szyby (BMW - BOLID MŁODZIEŻY WIEJSKIEJ)choć bywają naprawdę utrzymają jak klasyki. Jeżeli chodzi o AUDI 100 C4 to po prostu do niego wsiadłem i od razu wiedziałem że następne auto będzie A6 C5 lub A8 D2, naprawdę po tym samochodzie sam nie wiem dlaczego człowiek nabiera zaufania do marki Audi, po prostu 330000 a tapicerka jak w skodzie z 2001 w takim stanie. Auto naprawdę warte swojej ceny.Czasami czas dla mnie zatrzymuje się w tym aucie a naprawdę dużo nim jeżdżę bo używam go też służbowo.
4,5
~dave236
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
Silnik 2.3 o mocy ok 170 KM. Jazda na gazie i automacie- ekonomiczność i komfort, dosyć duży bagażnik, pomimo butli za tylną kanapą. Posiadam hamulce brembo i porządne wysokie zawieszenie, doskonałe na miejskie chodniki i w gorszy teren. Przyciemnione szyby na tylnych bocznych szybach nie przepuszczają dużej ilości światła, dzięki czemu wewnątrz jest chłodniej w upalne dni. Dobre oryginalne głośniki- dźwięk rozchodzi się po całym wnętrzu auta. szeroki kąt otwierania wszystkich drzwi. Czytelna deska rozdzielcza, a kierownicą można kręcić jednym palcem :)
1,6
~jontek7675
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
co chwila coś się psuje , brak mi już słów , elektryka , silnik to głowna wada , w dodatku spala gazu jak smok. Niepolecam , chyba że ktoś jest zagorzałym fanem marki i ma kase żeby wydać na naprawy 2x tyle co kosztuje ten złom.
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1990-1994
11,0
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
W aucie założony zwykły gaz Landi Renzo, który ma nie cały rok. Samochód sprawuje się bardzo dobrze. Nie strzela nie pryka czy coś w tym stylu. Spalanie jest zadziwiająco małe. W mieście nie spali mi więcej niż 13l gazu i to w zimę! Samochód nie jest przymulony idzie tak samo jak na benzynie. Na trasie idealne. Duże, wygodne, bardzo komfortowe auto i nie pali mi więcej jak 9,5l/100km. Dodam, że w aucie po założeniu gazu został zmieniony silnik krokowy oraz sonda lambda co prawdopodobnie przyczyniło się do tak niskiego zużycia paliwa. Polecam 100-tkę każdej osobie ceniącej komfort, wygodę i bezpieczeństwo. Pozdrawiam!
10,8
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
raport spalania ze wczorajszego dnia w nocy na trasie palil mi 7.5 <8l 95 w miescie 15l 95b i mniej niechce ale i tak jestem zadowolony z tego autka polecam a co do silnika to jak pisza bez awaryjny nic sie nie dzieje zlego
13,8
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 100 C4
jak na jazdę w mieście to autko mi dużo pali ok 17l gazu ale to wina instalacji ponoieważ ma 2 generacji a parownik ma już 5 lat więc opcje regulacji są nie wielkie a jedyny ratunek to wymienić parownik na nowy. w trasie jest niesamowity 10-11l na 100km jakieś 19-20zeta czyli jak za darmo(oczywiście zależy od cenu gazu bo w 2009 gaz był po 1.6 czyli już człkiem podrużowanie tanio).

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 29
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Sedan