Szukaj

Informacje o Audi 80 B3

Lata produkcji: 1986 – 1996
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
czytaj więcej

Audi 80 B3 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi 80 B3

Liczba ocen: 695
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Drobne usterki - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Audi 80 B3
Bez wątpienia Audi 80 B3 jest autem ponadczasowym, zdecydowanie dorównuje wielu autom produkowanym nawet 10 lat później. Komfort jazdy jak na 30 letni samochód znakomity, wygodne fotele, sporo miejsca wewnątrz. Bagażnik mógłby być większy, ale nikt nie kupuje sedana po to, by wozić jakieś duże ładunki. Ogólnie wyposażenie jest bardzo słabe, ale znów musimy wziąć pod uwagę wiek auta. Dzięki temu B3 jest bardzo prostą konstrukcją w naprawach oraz bardzo trwałą. Jeżeli mamy ze sobą podstawowe narzędzia oraz dbamy o stan techniczny - bez wątpienia zawsze dojedziemy do celu. Do tego ocynkowana karoseria... Autko ma 27 lat i jest praktycznie czyste. Jedyne wykwity są w miejscach gdzie coś kiedyś się działo, ale są to z reguły malutkie centki - o dziurach nie ma mowy. Jednym słowem czołg.
4,6
~polishbastard
Sedan 1.6 D 54KM 40kW
Audi 80 B3
Auto kosztowało 1700 PLN. Wyprostowanie kilku istotnych rzeczy typu remont głowicy, wymiana oleju i wszystkich filtrów, wymiana chłodnicy, trochę zawieszenia - 1500 PLN. Auto chodzi jak czołg, zionie olejem z rury, trzęsie, nie ma nawet wspomagania. I za taką cenę nie oczekujmy niczego lepszego. Jeżdżenie takim klunkierem w mieście to wstyd. Ale ja to auto kocham. Jest bardzo trwałe, niezatapialne, niezmordowane życiem. Wytrzyma wszystko. Mało jest aut, które jeżdżą nawet wtedy, kiedy nic przy nich nie robisz, które wytrzymują totalny brak kultury technicznej właściciela. Takich aut już się nie robi. Audi 80 niewątpliwie jest jednym z nich. Jeśli auto nie miało dzwona - blacha nie ma prawa się posypać. To też jedno z nielicznych aut, które mogą Ciebie przeżyć. Cokolwiek nie wlejesz do baku - pojedzie. Nie zastanawiasz się, czy dojedziesz do celu, bo nie ma co się zepsuć. Jak poczytałem trochę o nowych samochodach to doszedłem do wniosku, że mam auto idealne. Ma u mnie dożywocie. Albo to ja mam u niego ;-)
4,3
~kjace
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Audi 80 B3
Sprzedawszy astre H kupiem autko na zimę - padł wybór na 80. Jest dobrze, wspomaganie bardzo dobre, ale niestety bierze już olej, zamierzam niedługo ją sprzedać. Co prawda trafiło mi się z 4 elektr szybami i lusterkami, ale co z tego - autko leciwe. Kiedy usłyszałem, że 250 zł mam zapłacić za wymianę rozrządu i oleju myślełem, że buchnę śmiechem. TO NAPRAWDĘ TANIE AUTO - jak masz ograniczone środki, to polecam. Teraz przymierzam się do primery, bo mimo wszystkich zalet stary diesel to nie to... Koszty malutkie, ale wkurza mnie trzęsienie całym autem i spory hałas. W mieście trochę wstyd, przynajmniej to prawie youngtimer.. Niestety dla ludzi jeszcze nie, więc masz wrażenie, że wszyscy na ciebie patrzą. Ogólnie polecam, ale już lepiej benzynkę...

Raporty spalania Audi 80 B3

Liczba raportów: 693
Średnie spalanie dla Audi 80 B3
8,2 – 12,4
l/100 km
5,5 – 5,9
l/100 km
8,6 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Audi 80 B3
Spalanie podałem takie jakie wystepuje podczas normalnej jazdy wiadomo ze to automat plus gaźnik wiec nie ma co spodziewać sie rewelacji. No ale co by duzo nie mówić kluczem do logicznego spalania jest pilnowanie wszystkich rzeczy związanych z eksploatacja, termostaty, cisnienie w kolach, swiece przewody itp, ja u siebie wiekszosc juz wymienilem i wychodzi takie spalanie jak widać mysle ze jak na automat nie jest duzo, mialem problemy z nierowna praca ale jak zwykle okazala sie blachostka - sparciałe przewody podcisnieniowe, tego w gazniku trzeba pilnować. Mimo wszystko to naprawde dobre i bezproblematyczne auto, mialem juz auta młodsze ale audi moge polecic z czystym sumieniem o ile ma sie egzemplarz nie wytluczony, taki jaki mi sie trafił być może dlatego że to automat.
9,6
Sedan 1.6 70KM 51kW
Audi 80 B3
Autko super. Prostota, niezawodność, zero rdzy, niskie koszty utrzymania. Jestem mechanikiem i wiem ile ludzie zostawiają kasy w serwisie za naprawę (inne marki), tak na marginesie moje AUDI rok90 249tyś km: amortyzatory przód/tył, sprzęgło, pompa hamulcowa, układ wydechowy(wytłoczona data 09-89) i wiele innych podzespołów są częściami jeszcze ORYGINALNYMI, każde połączenie gwintowane da się bez problemu odkręcić, spinki,tapicerki, uszczelki niezniszczalne, instalacja elektryczna rewelacyjna. Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy b.dobry, ogrzewanie rewelacyjne,skrzynia biegów i wspomaganie b.dobry, zużycie oleju od wymiany do wymiany 00, analiza spalin w normie, komfort jazdy dobry. Teraz parę małych minusów: bezpieczeństwo brak AIRBAG i ABS, mały bagażnik, brak klimy, silnik mało dynamiczny. Jak ktoś trafi na dobry egzemplarz to jeszcze długo nim pojeździ. Niemiecka motoryzacja przejechała się na tym modelu ;) (pozytywnie dla użytkownika) Takich samochodów już się nie produkuje, obecnie czym auto nowsze tym większe G...O Pozdrawiam
8,5
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Audi 80 B3
Autko jest bardzo ekonomiczne. Po wymianie części zawieszenia to wszystko co można w nim zrobić bo tylko to się psuje i to nie często. Zawieszenie to kwestia 5-10 lat jeżdżenia do następnej wymiany. Nie ma jakiegoś wielkiego "buta" ale da się z budy coś wycisnąć - akurat żeby kogoś wyprzedzić. Jeśli chodzi o awaryjność to tak jak już mówiłem a jeśli jakiś egzemplarz się z czymś męczy to znaczy tylko że autko było zaniedbane i tyle. Polecam autko młodym kierowcom którzy liczą na małe wydatki związane a autem.

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 25
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
4,3
Sedan 1.6 75KM 55kW
Audi 80 B3
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc...
1,3
Sedan 2.0 quattro 115KM 85kW
Audi 80 B3
homologacja: Z.U.-W. "ZAMEL"
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km...
2,0
Sedan 1.6 75KM 55kW
Audi 80 B3
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony...