Szukaj

Informacje o Audi 80 B3 Sedan 1.8 E 112KM 82kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 1.8 E 112KM 82kW 1986-1991

Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi 80 B3 Sedan 1.8 E 112KM 82kW 1986-1991

Liczba ocen: 98
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Brak poważnych usterek

Wady

- Drobne usterki - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~n o o k i e
Sedan 1.8 E 112KM 82kW
Audi 80 B3
Moje autko to B3 z 1988 roku. Kupilem je za 500 euro (2 tys zl) i jestem bardzo zadowolony. W zamian za marne pieniadze dostalem naprawde swietna fure, z dosc mocnym, a jednoczesnie oszczednym silnikiem. Do tego bardzo komfortowo w srodku, miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tylu. Skrzynia biegow swietna, bardzo krotkie przelozenia. Ergonomia to czysta rewelacja. Wszystko jest tam, gdzie byc powinno, a schowkow i poleczek cale mnostwo (za polke pod kierownica ktos powinien dostac nobla). Awarii praktycznie brak. Czasem zdazy sie jakas pierdolka, ale auto ma swoje lata, wiec nie ma sie co dziwic. Czesci za to sa tanie jak barszcz. Przyklad? Wymienilem ostatnio swiece + wszystkie filtry + rozrzad + 2 elementy zawieszenia. Zaplacilem 230 zl. Prawda, ze tanio jak barszcz? A co z minusami? Po pierwsze i najwazniejsze brak wspomagania. Przyzwyczailem sie do lekko chodzacej kierownicy i teraz mam przerabane. Radze szukac egzemplarza ze wspomaganiem. Po drugie regulacja lusterek na podlokietniku w drzwiach. Czesto zdarza sie, ze ktorys z pasazerow niechacy przestawi mi prawe lusterko. Ale to akurat male piwo. Po trzecie bagaznik. Niby ma 425 litrow, ale kolo zapasowe nie jest poziomo tylko pionowo z boku. Bagaznik jest wiec gleboki, ale po wstawieniu do niego butli z LPG stal sie malo praktyczny. Tez mi to zbytnio nie przeszkadza, bo rzadko potrzebuje duzej ilosci zaladunkowej, ale jesli komus zalezy na duzym bagazniku, a dodatkowo zamierza wstawic LPG, to musi sobie sam dokladnie obejrzec ten bagaznik i przemyslec. Na koniec moge jedynie szczerze polecic te autko. Za rozsadne pieniadze dostaje bardzo rozsadne auto. W dodatku nawet mimo uplywu lat do dzis prezentuje sie ladnie. Nie widzialem jeszcze auta z tego rocznika, ktore dzis prezentowaloby sie rownie dobrze. W srodku rowniez bardzo ladnie. Sam srodek (poza dzwigniami kierunkowskazow, wycieraczek) nie zostal zmieniony nawet w B4 produkowanym do polowy lat 90-tych, co chyba o czyms swiadczy. Krotko mowiac - polecam!!!
3,8
~Enes
Sedan 1.8 E 112KM 82kW
Audi 80 B3
Silnik przyjemny w jeździe, na tą mase zbiera sie przyzwoicie. Może być problem z zagazowaniem przez system wielowtrysku choć nie jest to niemożliwe. Karoseria jak to ocynk trzyma sie dobrze mimo swoich lat. Większość problemów w tym aucie to elektryka, nie jest jej dużo lecz to co jest lubi sie popsuc. Zawieszenie jest dosyć proste na stalowych wachaczach + belka z tyłu, żadko sie psuje a jak już sie popsuje to naprawa nie kosztuje dużo.
4,2
~audi b3
Sedan 1.8 E 112KM 82kW
Audi 80 B3
Auto godne polecenia,mimo wieku niezawodne i tanie w utrzymaniu.Karoseria w ocynku więc brak rdzy,wnętrze ładne i dobrze wykonane.Silnik mimo swego wieku nie bierze oleju i dobrze pracuje na benzynie i LPG.Może dynamika nie powala ale na polskie drogi wystarcza(Vmax 210km/h)Autko naprawde super!

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 25
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Oczekuje na rozwiązanie