Szukaj

Informacje o Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
czytaj więcej
Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3350 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Bez wątpienia Audi 80 B3 jest autem ponadczasowym, zdecydowanie dorównuje wielu autom produkowanym nawet 10 lat później. Komfort jazdy jak na 30 letni samochód znakomity, wygodne fotele, sporo miejsca wewnątrz. Bagażnik mógłby być większy, ale nikt nie kupuje sedana po to, by wozić jakieś duże ładunki. Ogólnie wyposażenie jest bardzo słabe, ale znów musimy wziąć pod uwagę wiek auta. Dzięki temu B3 jest bardzo prostą konstrukcją w naprawach oraz bardzo trwałą. Jeżeli mamy ze sobą podstawowe narzędzia oraz dbamy o stan techniczny - bez wątpienia zawsze dojedziemy do celu. Do tego ocynkowana karoseria... Autko ma 27 lat i jest praktycznie czyste. Jedyne wykwity są w miejscach gdzie coś kiedyś się działo, ale są to z reguły malutkie centki - o dziurach nie ma mowy. Jednym słowem czołg.
4,6
~Tomek
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Jeździłem tym autem 4 lata i nigdy mnie nie zawiódł. W największe mrozy zawsze odpalił, garażu nie mam, stał pod chmurką, nawet -30 stopni to dla niego śmiech. Części bardzo tanie, większość rzeczy można samemu wymienić, łatwa konstrukcja. Takich aut już nie robią niestety. Żałuje że go sprzedałem i kupiłem inne auto z 2000r, którym może wygodniej się jeździ i mniej pali ale za to części droższe i lubi opiekę warsztatu, dlatego sprzedaje dziada i znowu wracam do audi 80 tym razem B4:) nie ma to jak stare niezawodne audi
4,1
~Automaniak
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Auto jest super.Jeżdze nim codziennie 100km ponieważ mam 50 km do pracy. Auto jeszcze nigdy mnie nie zawiodło mimo że ma 19 lat. Dużo innych i droższych samochodów po prostu wymięka przy 19 letniej osiemdziesiątce.Samochód jest dość elastyczny.90 koni może nie powala na kolana ale daje rade. Nie mam większego problemu żeby wycisnąc ponad 190 km/h.Samochód nie ma też dużego zaporzebowania na LPG. W mieście wyrabiam się w 10-11 litrach.Na zasługe moim zdaniem zasługuje też wyciszenie kabiny.Jadąc 160km/h słysze tylko szum natomiast silnika prawie w ogóle.Częśći są niedrogie. Przez cały rok wymieniłem tylko wahacz,oraz termostat nie licząc takich rzeczy jak olej czy klocki. Ogólnie rzecz biorąc jestem zachwycony z tego samochodu.Zastanawiałem się nad zmianą samochodu ale wszystkie są niewarte swojej ceny i zostałem przy audi 80. Narazie nie mam zamiaru jej sprzedawać.
Średnie spalanie dla Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991
8,7
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Spalanie podałem takie jakie wystepuje podczas normalnej jazdy wiadomo ze to automat plus gaźnik wiec nie ma co spodziewać sie rewelacji. No ale co by duzo nie mówić kluczem do logicznego spalania jest pilnowanie wszystkich rzeczy związanych z eksploatacja, termostaty, cisnienie w kolach, swiece przewody itp, ja u siebie wiekszosc juz wymienilem i wychodzi takie spalanie jak widać mysle ze jak na automat nie jest duzo, mialem problemy z nierowna praca ale jak zwykle okazala sie blachostka - sparciałe przewody podcisnieniowe, tego w gazniku trzeba pilnować. Mimo wszystko to naprawde dobre i bezproblematyczne auto, mialem juz auta młodsze ale audi moge polecic z czystym sumieniem o ile ma sie egzemplarz nie wytluczony, taki jaki mi sie trafił być może dlatego że to automat.
8,5
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Autko jest bardzo ekonomiczne. Po wymianie części zawieszenia to wszystko co można w nim zrobić bo tylko to się psuje i to nie często. Zawieszenie to kwestia 5-10 lat jeżdżenia do następnej wymiany. Nie ma jakiegoś wielkiego "buta" ale da się z budy coś wycisnąć - akurat żeby kogoś wyprzedzić. Jeśli chodzi o awaryjność to tak jak już mówiłem a jeśli jakiś egzemplarz się z czymś męczy to znaczy tylko że autko było zaniedbane i tyle. Polecam autko młodym kierowcom którzy liczą na małe wydatki związane a autem.
10,5
Audi 80 B3
Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Po pierwsze, wyniki spalania to czysta prawda, 80-tka na monowtrysku 1.8 nigdy nie spaliła mi mniej niż 8,5 i więcej niż 13 litra na 100km, oczywiście LPG :) Weźcie pod uwagę 335 tys przebiegu bez żadnych remontów, 10 letnią instalację gazową i silną, młodą nogę na pedale gazu :P Na krótkich trasach spala dokładnie 10 litrów jadąc w dwie osoby z wypchanym bagażnikiem (90 - 130km/h) :) Na długich trasach po wymianie świec, filterka gazu, kopułki i palca + spokojna jazda da się zejść do 8,5 litra (90 - 120km/h). Ale jeśli ktoś uroi sobie że ma quattro a jego drugie ja to Niki Louda, to maleństwo zasysa 13 litrów na 100km :) Moc 90 koników które dała fabryka (po 19 latach pewnie ok 85) nie powala, ale wystarczyła by odstawić pare blaszaków w wielkim GT na klapie :) Wysoki moment obrotowy sprawia że czujemy się jak w nowoczesnym wyciszonym dieslu (osobiście od święta przekraczam 2500obr.), ponadto pozwala na ciągnięcie lawety itp bez żadnego chrząknięcia. Silnik nie jest wyżyłowany, to solidna trwała konstrukcja nie do zdarcia, dodatkowym plusem są zaledwie 3 litry oleju które weń wchodzą, co jest istotne przy przebiegu 335tys. i koniecznej wymianie oleju po 10000km (oczywiście mineralny). Także brać, lać, jechać!

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 29
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi 80 B3 Sedan