Szukaj

Informacje o Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991

Lata produkcji: 1990 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991

Produkowany od 1990 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 137 KM (101 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,0
[email protected]
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
W ogólnym podsumowaniu od roku 2000 przejechałem tym autem ok. 80 tyś km. bez żadnych przykrych zdarzeń (w tym 52 tyś na LPG). W tym okresie naprawy związane były głównie z wymianą świec i elementów zapłonowych, zawieszeniem oraz wymianą uszczelnień popychaczy hydraulicznych. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z odpalaniem zimnego silnika (większe na benzynie niż LPG) tzn. zapali od pierwszego razu lecz po chwili spadają obroty i gaśnie i tak potrafi kilka razy się powtórzyć zanim wskoczy na właściwe obroty obroty. Wydaje mi się, że związane to jest z brakiem ciśnienia w układzie. Żaden warsztat w okolicy nie potrafi dokładnie zlokalozować przyczyny tej usterki - łącznie z serwisem VW/Audi, najczęściej wskazują na uszkodzenie sterownika wtrysku - którego niemogę nigdzie dostać (używanego oczywiście). Przy lekkim wciśnięciu gazu przy odpalaniu zaskakuje od razu, trzeba tylko przytrzymać jakieś dziesięć sekund pedał do czasu unormowania sie obrotów. Dopóki nie znajdzie się ktoś kto usunie tą usterkę muszę sobie jakoś z tym dawać radę natomiast w trasie silnik już daje sobie świetnie radę. Dlatego też rozglądam się za nową audicą B4 poj. przynajmniej 2.0l z ok.1995r. Być może ktoś miał podobny przypadek z tym odpalaniem i potrafił sobie z nim poradzić - chętnie skorzystam z doświadczeń i porad innych użytkowników AUDI 80 B3 2.0E z silnikiem 3A.
3,6
[email protected]
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
Byłam pod wrażeniem auta do chwili kiedy padł mi silnik nie mogłam uwierzyć że takie rzeczy dzieją się w tak niezawodnym aucie. Jestem ciekawa czy inni mieli tez takie przygody?
4,2
[email protected]
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
W sumie bardzo dobry i udany model samochodu, prowadzi się bardzo przyjemnie i mimo upływu lat z pewnościa nie stracił na atrakcyjności

Raporty spalania Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991

Liczba raportów: 6
Średnie spalanie dla Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
9,7
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
Najpierw zalety:auto praktycznie nierdzewne-jeśli bezwypadkowe.Komfort jazdy-średniowysoki,średnio,ponieważ auto ma twarde zawieszenie.Bardzo dobre przyspieszenie. Wysoka trwałość wnętrza.Bardzo trwałe elrmenty gumowe. WADY:ten typ silnika (6A) znacznie bardziej awaryjny od pozostałych!Wycieki oleju do gniazd zaworów!Problem ten powoduje nierówną pracę silnika.Drogie części zapasowe jeśli są tylko do tego modelu.Np.tynie teleskopy-inne niżdo pozostałych modeli. Inne świece,kable wysokiego napięcia 600PLN,kopułka 220pln........ Radzę wystrzegać się tego modelu tzn. z silnikiem 2.0 16v poprzednio miałem z silnikiem 1.8 8v-to oszczędny bezawaryjny samochód,tanie części.
13,0
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
przy ostrej jezdzie( czasami barzdzo ostrej jezdzie) spalanie gazu nie przekroczyło 16 litrów gazu, jak na taka moc i wrazenia z jazdy to chyba naprawde nie duzo:-), biorac takze pod uwage ze nie jest to silnik najnowszej generacji
9,9
Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW
Audi 80 B3
jak dla mnie bomba. spalanie jak nte moc mnie powala. jezdzi sie taniej niz maluchem a osiagi jak na ten rok autka sa rewelacyjne. autko moze nie jest bezawaryjne ale wszystko idzie naprawic w garazowym zaciszu. kolejne autko to tez napewno audi z podobnym silnikiem tyle ze mlodsze.

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 25
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Oczekuje na rozwiązanie