Szukaj

Informacje o Audi 80 B3 Sedan 1.6 D 54KM 40kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 1.6 D 54KM 40kW 1986-1991

Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi 80 B3 Sedan 1.6 D 54KM 40kW 1986-1991

Liczba ocen: 21
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Całokształt + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~polishbastard
Sedan 1.6 D 54KM 40kW
Audi 80 B3
Auto kosztowało 1700 PLN. Wyprostowanie kilku istotnych rzeczy typu remont głowicy, wymiana oleju i wszystkich filtrów, wymiana chłodnicy, trochę zawieszenia - 1500 PLN. Auto chodzi jak czołg, zionie olejem z rury, trzęsie, nie ma nawet wspomagania. I za taką cenę nie oczekujmy niczego lepszego. Jeżdżenie takim klunkierem w mieście to wstyd. Ale ja to auto kocham. Jest bardzo trwałe, niezatapialne, niezmordowane życiem. Wytrzyma wszystko. Mało jest aut, które jeżdżą nawet wtedy, kiedy nic przy nich nie robisz, które wytrzymują totalny brak kultury technicznej właściciela. Takich aut już się nie robi. Audi 80 niewątpliwie jest jednym z nich. Jeśli auto nie miało dzwona - blacha nie ma prawa się posypać. To też jedno z nielicznych aut, które mogą Ciebie przeżyć. Cokolwiek nie wlejesz do baku - pojedzie. Nie zastanawiasz się, czy dojedziesz do celu, bo nie ma co się zepsuć. Jak poczytałem trochę o nowych samochodach to doszedłem do wniosku, że mam auto idealne. Ma u mnie dożywocie. Albo to ja mam u niego ;-)
4,5
[email protected]
Sedan 1.6 D 54KM 40kW
Audi 80 B3
sluchajcie to naprawde dobre auto. ludzie kupuja golfy II bo dobre. miałem i to i to. audi bije golfa 100 razy. jest szubsze i lepiej sie trzyma drogi. zwrotniejsze i wiecej miejsca w nim jest. porównuje te same auta z silnikiem 1.6. diesel bez tyrbiny z 4 biegowa skrzynia. i uwierzcie mi audi jest DUŻO LEPSZE. POLECAM TEN SAMOCHÓD BO JEST PROSTY I NIEZAWODNY A TO ROZWIAZANIE OSIZ TYŁU JEST GENIALNE. TAM WSZYSTKO ROBISZ SAM I ZA GROSZE. POPROSTU CUDO. oczywiscie auto miałem zadbane a nie jakies paści co sie kupy nie trzymało. było to moje pierwsze auto kupione za swoja kase która zarobiłem. NAPRAWDE POLECAM TO AUTO
4,9
~lukasz
Sedan 1.6 D 54KM 40kW
Audi 80 B3
fajne auto choc mam z malo elastycznym silnikiem ale sprawuje sie dobrze jak na swoj wiek bez dziur w podwoziu,czesci sa dostepne i wcale nie drogie,a jak nie mozna kupic w sklepie to na szrocie mozna dostac,sporo miejsca jest w kabinie,jest miejsce w komoze silnika zeby wlorzyc tam cos wiekszego jak bedzie taka potrzeba,i w tym modelu brak piotki

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 25
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Oczekuje na rozwiązanie