Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Paweł Pietrzak
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Takich samochodów już się nie produkuje-podwójny ocynk , wytrzymałe zawieszenie, niewysilony wolnossący benzyniak i to wnętrze...Samochód ma 26 lat a w środku wygląda jak kilkuletni, w ogóle nie widać zużycia. Samochód przyśpiesza bardzo sprawnie i znakomicie trzyma się drogi ( kupiłem lekko obniżoną). Moje auto to ,,golas'' , ale ma elektryczne szyby, obrotomierz, szyberdach, podłokietniki z przodu i z tyłu, lakier bordo metalic. daje 4 gwiazdki bo 5 gwiazdek na razie nie dałbym żadnemu autu. Kosztował w maju tego roku 8.200 zł -trochę drogo jak na wyposażenie i wersję, ale było warto z uwagi na stan kolekcjonerski i zero rdzy. Ten wygląd. Super . Spełniłem marzenie z dzieciństwa.
4,1
~Paweł Pietrzak
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Takich samochodów już się nie produkuje-podwójny ocynk , wytrzymałe zawieszenie, niewysilony wolnossący benzyniak i to wnętrze...Samochód ma 26 lat a w środku wygląda jak kilkuletni, w ogóle nie widać zużycia. Samochód przyśpiesza bardzo sprawnie i znakomicie trzyma się drogi ( kupiłem lekko obniżoną). Moje auto to ,,golas'' , ale ma elektryczne szyby, obrotomierz, szyberdach, podłokietniki z przodu i z tyłu, lakier bordo metalic. daje 4 gwiazdki bo 5 gwiazdek na razie nie dałbym żadnemu autu. Kosztował w maju tego roku 8.200 zł -trochę drogo jak na wyposażenie i wersję, ale było warto z uwagi na stan kolekcjonerski i zero rdzy. Ten wygląd. Super . Spełniłem marzenie z dzieciństwa.
4,4
~koko2koko
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Auto bardzo tanie w eksploatacji i niezawodne. Jego odporność na rdzę robi wrażenie, bo niemalże każde nowsze auto ma miejsca korodujące, w 80tce bez dzwona takich sytuacji nie ma. Zdecydowanie lepiej wykonany i bardziej trwały niż A4, a komfort jazdy wcale nie gorszy. Można znaleźć fajny model z dobrym wyposażeniem i silnikiem V6, który zaskoczy wiele innych na światłach. Niestety dorwać zdrowy egzepmlarz nie jest łatwo, a jeżeli się trafi to cena też jest odpowiednia. Swój egzemplarz pozostawiłem w rodzinie, bo szkoda sprzedawać, a będzie jeździł dłużej niż nowe które kupiłem. Oczywiście polecam benzynę z LPG, bo z dieslami różnie, większośc już dawno przejechała milion kilometrów. Kultowe auto.
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995
9,5
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
W trasie przy jeździe 90-100km/h spalanie około 8,5l/100km. Nawet gdy jest załadowany to nie wpływa to zbytnio na spalanie. Przy ciąganiu przyczepki(burty 40cm) w trasie spalanie 10,5l/100km. Cykl mieszany średnio 10,5l/100km. W mieście to ciężko powiedzieć ale można przyjąć 14l/100km. Przy codziennej jeździe tzn (10km droga powiatowa, 10km miasto 200tyś , 20km droga ekspresowa) średnie spalanie zawsze oscyluje na poziomie 8,7l/100km. Instalacja gazowa BRC sekwencyjna . Przebieg 358 tys km(prawdziwy) - w tym na gazie 150tys km. Spalanie mierzone wielokrotnie od pełnego do pełnego zbiornika lpg. Przy codziennej jeździe do pracy (8,7l/100km) nie uwzględniłem spalania benzyny. W okresie zimowym można dodać +0,5l/100km a w letnim mniej bo wtedy szybko przełącza się na lpg. W długiej trasie udawało się schodzić poniżej 8l ale zapewne była to różnica zatankowań. W trasie przy jeździe 100km/h i 4 osoby w samochodzie regularnie wychodzi 8,3-8,7l/100km. Ciśnienie na cylindrach 14-14,2 bar. Na innych oponach miałem spalanie wyższe średnio o 0,5l/100km .
10,5
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Posiadam ten model już 3 lata, samochód jest w ciągłej eksploatacji dziennie pokonuję około 100km więc coś mogę powiedzieć na temat spalania, silnik ten napewno nie należy do ekonomicznych, a ja należę do osób które lubią szybką jazdę. Spalanie minimalne mieści się w granicach 9 litrów bp a jeśli mu się depnie to 14 l nie jest dużym problem, cykl mieszany 11/12 l, mówimy tu o benzynie. Autko jest zagazowane średnie spalanie to 14 l LPG. Gdy widzę opisy że ktoś twierdzi że zszedł do 8 litrów /100 km BP to napewno nie pisze o modelu 2.0
10,2
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Co do Audi 80 B4 :) Mam to auto od ponad 6 miesięcy, pewnie krócej co niektórzy tutaj.. Silnik 2.0e 115 konny jest dobrym wyborem dla młodego kierowcy, jest silny i zrywny no ale co za tym idzie, dość duże spalanie gazu bo na trasie pali 9 litrów gdzie przy Vectrze C w silniku 1.8 125ph można zejść do 7 na trasie a 8-9 w mieście to w Audi jest to 9 w trasie przy prędkości 120-130 a w cyklu mieszanym dochodzi nawet do 11.5 litra! Zapewne jest to spowodowane tym że kupiłem auto z instalacją gazową generacji pierwszej i jest pewnie też do regulacji gdzie pewnie zgubiłbym po regulacji ponad litrę gazu :) Tak czy tak, polecam serdecznie to auto ludziom młodym którzy zarabiają i nie szukają auta oszczędnego a w miarę szybkiego. Jak na swoje lata Audi wygląda i prezentuje się bardzo dobrze :) A jeśli ktoś narzeka na spalanie i chce oszczędne auto to polecam kupić silnik 1.2 corsę lub 1.4 hondę :) Cieszyć się rdzą która zjada auto ale za to mieć bardzo ekonomiczny silnik :)

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 53
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 80 B4 Sedan