Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995

Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995

Liczba ocen: 123
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~koko2koko
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Auto bardzo tanie w eksploatacji i niezawodne. Jego odporność na rdzę robi wrażenie, bo niemalże każde nowsze auto ma miejsca korodujące, w 80tce bez dzwona takich sytuacji nie ma. Zdecydowanie lepiej wykonany i bardziej trwały niż A4, a komfort jazdy wcale nie gorszy. Można znaleźć fajny model z dobrym wyposażeniem i silnikiem V6, który zaskoczy wiele innych na światłach. Niestety dorwać zdrowy egzepmlarz nie jest łatwo, a jeżeli się trafi to cena też jest odpowiednia. Swój egzemplarz pozostawiłem w rodzinie, bo szkoda sprzedawać, a będzie jeździł dłużej niż nowe które kupiłem. Oczywiście polecam benzynę z LPG, bo z dieslami różnie, większośc już dawno przejechała milion kilometrów. Kultowe auto.
2,5
~Stefan j
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
spodziewalem sie czegos wiecej po tym aucie , auto niby w ocynku a moj model rdzewieje zwlaszcza drzwi kierowcy od spodu a auto nigdy niebylo bite , silnik w miare dobry ale lubi sobie duzo wypic benzyny a moc jest marna wrecz powiedzialbym ze ten silnik jest za slaby do tej budy.niestety coraz czesciej widze kolegów w tym audi którzy sluchaja techno na full na oryginalnych glosnikach ktore juz charcza , wiekszosc z nich to dresowcy i niezbyt rozgarnieci ludzie ale coz...podsumowujac auto jest brzydkie nawet bardzo i staro już wyglada i troche wstyd tym jezdzic juz , ja kupilem bo niemialem w sumie innej opcji.niepolecam audi 80 bo to juz przezytek
4,2
~Monkahead
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Wciaz dobrze sie prezentuje (czarny) pomimo uplywu lat, dobrze jezdzi, w srodku ma fajne dobre i miekkie plastyki i co najwazniejsze, nie psuje sie. Dobre wyposazenie: elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, podgrzewane dysze sprywskiwaczy, klima, centralny zamek na pilota, airbag, abs, 16" alufelgi ... jak na auto za 8tys PLN moze byc. Zaraz po zakupie wstawilem do niego LPG Stag 300, sprawuje sie znakomicie, spalanie okolo 10L/100km. Na LPG zrobilem w 3 lata 65tys km, zadnych awarii czy przygod na drodze. Po prostu wsiadam i jade. Jedynie co wymienilem to tarcze + klocki, tuleje, etc. ale to eksploatacja, te elementy wymienia sie w kazdym aucie. Czesci sa tanie, jest duzo dobrych zamiennikow, sporo prac mozna wykonac samemu poniewaz auto jest proste konstrukcyjnie. Duza baza wiedzy na forach internetowych dodatkowo pomaga. Zdecydowanie polecam ten model ale trzeba szukac zadbanego egzemplarza zeby pozniej nie dokladac bez konca. Ja swoj sciagalem spod Magdeburga ale oplacalo sie. Czasami patrze na internecie za innymi, nowszymi autami ale rozsadek podpowiada zeby nie sprzedawac tej 80tki tylko dalej nia jezdzic. Drugiego tak trwalego auta moze juz sie nie uda trafic :)

Raporty spalania Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995

Liczba raportów: 160
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995
9,6
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
W trasie przy jeździe 90-100km/h spalanie około 8,5l/100km. Nawet gdy jest załadowany to nie wpływa to zbytnio na spalanie. Przy ciąganiu przyczepki(burty 40cm) w trasie spalanie 10,5l/100km. Cykl mieszany średnio 10,5l/100km. W mieście to ciężko powiedzieć ale można przyjąć 14l/100km. Przy codziennej jeździe tzn (10km droga powiatowa, 10km miasto 200tyś , 20km droga ekspresowa) średnie spalanie zawsze oscyluje na poziomie 8,7l/100km. Instalacja gazowa BRC sekwencyjna . Przebieg 358 tys km(prawdziwy) - w tym na gazie 150tys km. Spalanie mierzone wielokrotnie od pełnego do pełnego zbiornika lpg. Przy codziennej jeździe do pracy (8,7l/100km) nie uwzględniłem spalania benzyny. W okresie zimowym można dodać +0,5l/100km a w letnim mniej bo wtedy szybko przełącza się na lpg. W długiej trasie udawało się schodzić poniżej 8l ale zapewne była to różnica zatankowań. W trasie przy jeździe 100km/h i 4 osoby w samochodzie regularnie wychodzi 8,3-8,7l/100km. Ciśnienie na cylindrach 14-14,2 bar. Na innych oponach miałem spalanie wyższe średnio o 0,5l/100km .
10,5
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Posiadam ten model już 3 lata, samochód jest w ciągłej eksploatacji dziennie pokonuję około 100km więc coś mogę powiedzieć na temat spalania, silnik ten napewno nie należy do ekonomicznych, a ja należę do osób które lubią szybką jazdę. Spalanie minimalne mieści się w granicach 9 litrów bp a jeśli mu się depnie to 14 l nie jest dużym problem, cykl mieszany 11/12 l, mówimy tu o benzynie. Autko jest zagazowane średnie spalanie to 14 l LPG. Gdy widzę opisy że ktoś twierdzi że zszedł do 8 litrów /100 km BP to napewno nie pisze o modelu 2.0
10,2
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Co do Audi 80 B4 :) Mam to auto od ponad 6 miesięcy, pewnie krócej co niektórzy tutaj.. Silnik 2.0e 115 konny jest dobrym wyborem dla młodego kierowcy, jest silny i zrywny no ale co za tym idzie, dość duże spalanie gazu bo na trasie pali 9 litrów gdzie przy Vectrze C w silniku 1.8 125ph można zejść do 7 na trasie a 8-9 w mieście to w Audi jest to 9 w trasie przy prędkości 120-130 a w cyklu mieszanym dochodzi nawet do 11.5 litra! Zapewne jest to spowodowane tym że kupiłem auto z instalacją gazową generacji pierwszej i jest pewnie też do regulacji gdzie pewnie zgubiłbym po regulacji ponad litrę gazu :) Tak czy tak, polecam serdecznie to auto ludziom młodym którzy zarabiają i nie szukają auta oszczędnego a w miarę szybkiego. Jak na swoje lata Audi wygląda i prezentuje się bardzo dobrze :) A jeśli ktoś narzeka na spalanie i chce oszczędne auto to polecam kupić silnik 1.2 corsę lub 1.4 hondę :) Cieszyć się rdzą która zjada auto ale za to mieć bardzo ekonomiczny silnik :)

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie