Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4405 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1395 mm
Rozstaw osi 2535 mm
Rozstaw kół - przód 1449 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 920 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 870 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 320 l
Wysokość bagażnika 480 mm
Szerokość bagażnika 1420 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1000 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1650 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Audi 80 B4 Sedan

Liczba ocen: 640
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Patrycja S.
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Audi 80 B4
Auto zdecydowanie godne polecania ! Solidne,pancerne,dźwięk silnika to mód dla uszu . Auto nie jest drogie w utrzymaniu,o dziwo nie pali jak smok. Idealnie współgra z kierowca,skrzynia biegów działa bez zarzutów . Wystarczy dbać i jeździć . Auto bardzo wdzięczne . Jedyny minus(może niekoniecznie) to mechaniczny wtrys,który lubi robić niemiłe niespodzianki . Ale jeżeli ktoś się zna na tym bądź ma kumatego mechanika nie jest to duży problem .. Audi 80 2.3 NG1993 (bez gazu oczywiście ) w rodzinie już ponad 10 (13 dokładnie) sprowadzona z Niemiec od jednego właściciela,książka serwisowa,serwisowa w ASO . Zdecydowanie polecam,polecam i jeszcze raz polecam ! Niewyobrażam się rozstać się ze swoją . Nie zamieniłabym jej za żadne inne auto .
4,5
~wonda
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
posiadam audi 11 lat i tyle samo w gazie zrobiłem 130tyś km może niewiele, ale przez ten czas 2x zepsuł się czujnik temperatury który jest w chłodnicy auto trochę się przegrzało (zawsze była letnia pora)ale jakoś to negatywnie nie w płynęło na prace silnika, drążek stabilizatora wyleciała główka jeździłem tak około 4 m-cy nie było czasu by to zrobić audi trzymało się drogi jak przyklejone i zaczął hałasować przegub z mojej winy wjechałem zimą w jakąś zmarzlinę i uszkodziłem gumową osłone jeździłem też z tym około 5m-cy nie było czasu by to zrobić to tyle usterek przez 11 lat podajcie inne takie auto z tyloma usterkami B4 to jest czołg a i jeszcze największa wada tego modelu pękają przewody w osłonie co idą pod klapą bagażnika ale w sumie to drobiazg. Auto ciche w środku, spasowane żadnych trzasków nic, tylko trochę mułowate do 100 jest ok ale powyżej 110 wyprzedzanie daje do myślenia ale w końcu to tylko 90km, spalanie mogło by być mniejsze ,czy bym kupił jeszcze raz na pewno tak jakiś zadbany egzemplarz to na pewno bo moja jest już przyniszczona
4,8
~Zadowolony driver
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
Miałem wychwalane A4, ale wielowachacz... Wróciłem do 80... Jeżdżę automatem. Auto pancerne nie do zajechania, automat działa ok, 4 z lekkim opóźnieniem, ale mi to nie przeszkadza. Ceny części to poprostu żart... Przecieram oczy a osłona siłownika wspomagania 8zł, rozrząd 200zł, to niemożliwe... A jednnak. Warto jedynym słabym punltem tego auta to nagłośnienie. 2głośniczki w desce i tyle. Trzeba bedie dorzucic tubę do bagażnika. Rezac boczków nie bede... Jeździ sie zadziwiająco komfortowo jak na tak proste zawieszenie z wyjatkiem poprzecznych przeszkód. Dużo miejsca na nogi. Mam wersję be klimy ale da sie przeżyć. Jeśli zmienie to auto to tylko na cos bardziej komfortowego. Polecam.

Raporty spalania Audi 80 B4 Sedan

Liczba raportów: 721
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan
8,2 – 13,8
l/100 km
5,9 – 6,4
l/100 km
8,0 – 14,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
W trasie przy jeździe 90-100km/h spalanie około 8,5l/100km. Nawet gdy jest załadowany to nie wpływa to zbytnio na spalanie. Przy ciąganiu przyczepki(burty 40cm) w trasie spalanie 10,5l/100km. Cykl mieszany średnio 10,5l/100km. W mieście to ciężko powiedzieć ale można przyjąć 14l/100km. Przy codziennej jeździe tzn (10km droga powiatowa, 10km miasto 200tyś , 20km droga ekspresowa) średnie spalanie zawsze oscyluje na poziomie 8,7l/100km. Instalacja gazowa BRC sekwencyjna . Przebieg 358 tys km(prawdziwy) - w tym na gazie 150tys km. Spalanie mierzone wielokrotnie od pełnego do pełnego zbiornika lpg. Przy codziennej jeździe do pracy (8,7l/100km) nie uwzględniłem spalania benzyny. W okresie zimowym można dodać +0,5l/100km a w letnim mniej bo wtedy szybko przełącza się na lpg. W długiej trasie udawało się schodzić poniżej 8l ale zapewne była to różnica zatankowań. W trasie przy jeździe 100km/h i 4 osoby w samochodzie regularnie wychodzi 8,3-8,7l/100km. Ciśnienie na cylindrach 14-14,2 bar. Na innych oponach miałem spalanie wyższe średnio o 0,5l/100km .
10,5
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Posiadam ten model już 3 lata, samochód jest w ciągłej eksploatacji dziennie pokonuję około 100km więc coś mogę powiedzieć na temat spalania, silnik ten napewno nie należy do ekonomicznych, a ja należę do osób które lubią szybką jazdę. Spalanie minimalne mieści się w granicach 9 litrów bp a jeśli mu się depnie to 14 l nie jest dużym problem, cykl mieszany 11/12 l, mówimy tu o benzynie. Autko jest zagazowane średnie spalanie to 14 l LPG. Gdy widzę opisy że ktoś twierdzi że zszedł do 8 litrów /100 km BP to napewno nie pisze o modelu 2.0
10,2
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Co do Audi 80 B4 :) Mam to auto od ponad 6 miesięcy, pewnie krócej co niektórzy tutaj.. Silnik 2.0e 115 konny jest dobrym wyborem dla młodego kierowcy, jest silny i zrywny no ale co za tym idzie, dość duże spalanie gazu bo na trasie pali 9 litrów gdzie przy Vectrze C w silniku 1.8 125ph można zejść do 7 na trasie a 8-9 w mieście to w Audi jest to 9 w trasie przy prędkości 120-130 a w cyklu mieszanym dochodzi nawet do 11.5 litra! Zapewne jest to spowodowane tym że kupiłem auto z instalacją gazową generacji pierwszej i jest pewnie też do regulacji gdzie pewnie zgubiłbym po regulacji ponad litrę gazu :) Tak czy tak, polecam serdecznie to auto ludziom młodym którzy zarabiają i nie szukają auta oszczędnego a w miarę szybkiego. Jak na swoje lata Audi wygląda i prezentuje się bardzo dobrze :) A jeśli ktoś narzeka na spalanie i chce oszczędne auto to polecam kupić silnik 1.2 corsę lub 1.4 hondę :) Cieszyć się rdzą która zjada auto ale za to mieć bardzo ekonomiczny silnik :)

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
5,0
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję...
4,3
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to...
5,0
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej...