Szukaj

Informacje o Audi 80 B4

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Oceny Audi 80 B4

Liczba ocen: 1 061
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Doman
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z), zrobiony na 110KM z pompą Pierburg'a. Samochód posiadam od 6 lat i nie zamierzam się z nim rozstać. Średnia spalania z tych lat to 7.6L/100km. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Prędkość maksymalna 180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 10-11 sekund do 100km/h. Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 8.7L/100km (mroźna zima i krótkie odcinki w Warszawie), spalanie minimalne to 5.5L/100km na trasie przy spokojnej jeździe (90-110km). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Robię nim codziennie 22-26km w Warszawie. Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami 300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu).
4,1
~Paweł Pietrzak
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Takich samochodów już się nie produkuje-podwójny ocynk , wytrzymałe zawieszenie, niewysilony wolnossący benzyniak i to wnętrze...Samochód ma 26 lat a w środku wygląda jak kilkuletni, w ogóle nie widać zużycia. Samochód przyśpiesza bardzo sprawnie i znakomicie trzyma się drogi ( kupiłem lekko obniżoną). Moje auto to ,,golas'' , ale ma elektryczne szyby, obrotomierz, szyberdach, podłokietniki z przodu i z tyłu, lakier bordo metalic. daje 4 gwiazdki bo 5 gwiazdek na razie nie dałbym żadnemu autu. Kosztował w maju tego roku 8.200 zł -trochę drogo jak na wyposażenie i wersję, ale było warto z uwagi na stan kolekcjonerski i zero rdzy. Ten wygląd. Super . Spełniłem marzenie z dzieciństwa.
4,1
~Paweł Pietrzak
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
Takich samochodów już się nie produkuje-podwójny ocynk , wytrzymałe zawieszenie, niewysilony wolnossący benzyniak i to wnętrze...Samochód ma 26 lat a w środku wygląda jak kilkuletni, w ogóle nie widać zużycia. Samochód przyśpiesza bardzo sprawnie i znakomicie trzyma się drogi ( kupiłem lekko obniżoną). Moje auto to ,,golas'' , ale ma elektryczne szyby, obrotomierz, szyberdach, podłokietniki z przodu i z tyłu, lakier bordo metalic. daje 4 gwiazdki bo 5 gwiazdek na razie nie dałbym żadnemu autu. Kosztował w maju tego roku 8.200 zł -trochę drogo jak na wyposażenie i wersję, ale było warto z uwagi na stan kolekcjonerski i zero rdzy. Ten wygląd. Super . Spełniłem marzenie z dzieciństwa.

Raporty spalania Audi 80 B4

Liczba raportów: 1 174
Średnie spalanie dla Audi 80 B4
8,2 – 15,1
l/100 km
5,4 – 7,0
l/100 km
8,0 – 16,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Aktualizacja. Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z) Sedan, przerobiony na 110KM (wirus + pompa Pierburg'a). Samochód posiadam od 8 lat. Średnia spalania to 7.63L/100km (statystyki z tankowań). Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 10L/100km (zima, ciężka noga i krótkie odcinki w Warszawie), minimalne na krajówkach to 4.5L/100km (70-90km/h). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), a na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Prędkość maksymalna ~180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 11 sekund do 100km/h. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Samochód jest głównie używany w Warszawie (ocinki 11-22km). Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami ~300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu). Podsumowując; praktycznie bezawaryjny i pancerny samochód, a jeśli ma się lekką nogę i nie mieszka w dużym mieście jest również bardzo oszczędny.
9,9
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Audi 80 B4
Spalanie; - dane fabryczne (książka serwisowa): do 90 km/h - 6,9 l/100 , do 120 km/h - 8,9l/100, miasto 12,3 l/100, - realne spalanie (od 2006 roku ): do 90km/h - 6,6-7,3 l/100 , do 120km/h - 8,6-9,2 l/100, miasto 10,6-12,5l /100, uzależnione od pory roku zima-lato i szer. opon 195/15 zimowe lub 205/16 letnie. Auto w stanie prawie kolekcjonerskim. Silnik: 2.6 ABC 12V, suchy, zużycie oleju (dolewka pomiędzy wymianą) 0,5-0,8l/15.000km, olej Vavoline 5W50, świece: bosh super 4 FR78X 0 242 232 502 (4 elektrody). Paliwo: 98 Pb. Wyposażenie: - klimatyzacja: climatronic (sprawna, chłodzi), - Audi Gamma Bose + zmieniarka (hi-tech '90lat ), 4 elektryczne szyby. Wnętrze - niepowycierane. Z zewnątrz - malowanie fabryczne, delikatne mikro-odpryski na tylnej klapie i lewym przednim błotniku. Ostatnie prawdziwe niemieckie Audi.
6,8
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z), zrobiony na 110KM z pompą Pierburg'a. Samochód posiadam od 6 lat i nie zamierzam się z nim rozstać. Średnia spalania z tych lat to 7.6L/100km. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Prędkość maksymalna 180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 10-11 sekund do 100km/h. Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 8.7L/100km (mroźna zima i krótkie odcinki w Warszawie), spalanie minimalne to 5.5L/100km na trasie przy spokojnej jeździe (90-110km). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Robię nim codziennie 22-26km w Warszawie. Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami 300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu).

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 53
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 40
5,0
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję...
4,3
Sedan 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to...
5,0
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Audi 80 B4
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej...
Audi 80 B4