Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2309 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Patrycja S.
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Auto zdecydowanie godne polecania ! Solidne,pancerne,dźwięk silnika to mód dla uszu . Auto nie jest drogie w utrzymaniu,o dziwo nie pali jak smok. Idealnie współgra z kierowca,skrzynia biegów działa bez zarzutów . Wystarczy dbać i jeździć . Auto bardzo wdzięczne . Jedyny minus(może niekoniecznie) to mechaniczny wtrys,który lubi robić niemiłe niespodzianki . Ale jeżeli ktoś się zna na tym bądź ma kumatego mechanika nie jest to duży problem .. Audi 80 2.3 NG1993 (bez gazu oczywiście ) w rodzinie już ponad 10 (13 dokładnie) sprowadzona z Niemiec od jednego właściciela,książka serwisowa,serwisowa w ASO . Zdecydowanie polecam,polecam i jeszcze raz polecam ! Niewyobrażam się rozstać się ze swoją . Nie zamieniłabym jej za żadne inne auto .
4,2
~Marek
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Bardzo solidne auto, mimo wieku wszystko działa, jedyne awarie to przepalające się żarówki:) Trzeba tylko uważać na mechaniczny wtrysk, po tylu latach może mieć kaprysy. Przed zakupem warto sprawdzić jak auto działa na zimnym/ciepłym silniku etc. Auto w tej wersji ma jeszcze jedną, wielka zaletę- dźwięk, w tej, a nawet dużo wyższej cenie auta z lepszym brzmieniem się nie dostanie:)
4,0
~kuboj@poczta.fm
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
idealne autko fajnie sie prowadzi jest wysokie na zawieszeni bo B4 a nie B3 buzo ładniejsza od poprzedniczki a ten gril z przodu idealny estetycznie swietne autko spalanie natomiast duże mimo gazu i pełnego wtrysku(mechaniczny boscha) fajne autko wszcegulności wersja coupe hoc mój sedan tez jest niezły he he
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
8,7
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Jestem posiadaczem już trzeciej w moim życiu takiej Audi z silnikiem 2.3 (NG)i nie zmienię już jej na inny. Narzekacie widzę że dużo palą, że ciężko ustawić gaz itd.... Tak racja ... Wtrysk mechaniczny i LPG w tym motorze nie idzie w parze ale.... są wyjątki. Jeżeli zadbacie o układ dolotowy aby był IDEALNIE szczelny, wszystkie węże i całość od silnika, najmniejsza rurka pęknięta i spalanie skoczy w górę. Siedzę już długo w tym układzie z wtryskiem mechanicznym i wiadomo układ zapłonowy musi być OK, aby nie zdarzył się strzał gazu, talerzyk przepływki szczelny i wiadomo zależy to od kierowcy. Jeżeli ja sam sobie regulowałem gaz bez analizatora spalin ani żadnego komputera i porobiłem wszystko jak należy i w oszczędnej jeździe na trasie jak książka pisze schodzę do tej 9tki gazu na 100 km. Da się ? Da oczywiście. To jest silnik 10 zaworowy a nie 16tka i 133 km dobrze wpływają na ekonomię jazdy tylko zanim wybierzecie mechanika to musi mieć coś pojęcia o wtrysku mechanicznym bo to bardzo trudny układ zwłaszcza z gazem.
9,3
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
WITAM wszystkich . posiadam audi b4 2.3 10v i powiem wam ze jestem zaskoczony waszymi spalaniami , moje nie wzieło jeszcze nigdy wiecej jak 11 litry lpg podatawa w tym silniku to szczelny dolot , ja oparłem to wszystko na parowniku lovato rg92 i auto spala takie ilosci lpg a silnik pracuje tak az miło posłuchać , masz problem z takim silnikiem pisz na tomasxr@wp.pl
13,8
Audi 80 B4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Spalanie w duzej mierze zalezy od tego jak sie obchodzimy z pedalem gazu. Moje auto nawet w trasie przy dosc mocnym wciskaniu gazu potrafi spalic 15-16 litrów LPG. Jednak jak delikatnie operuje sie pedalem mozna zejsc do ok 10l/100km. Czesci w umiarkowanych cenach. Najdrozsze co wymienialem to rozrzad ok 600 zl.

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 53
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 80 B4 Sedan