Szukaj

Informacje o Audi A3 8L S3 Hatchback

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Audi A3 jest przedstawicielem tzw. niższej klasy średniej (segment C). Wchodząc na rynek w 1996 r., A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. Volkswagen Golf.

Historia modelu Audi A3

Audi A3 pierwszej generacji, które nosiło wewnętrzne oznaczenie 8L, zadebiutowało na rynku w 1996 r. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela. Po czterech latach model ten został poddany większemu liftingowi, a produkcja na europejskim rynku została zakończona w 2003 r., choć na niektórych południowoamerykańskich rynkach model ten był oferowany jeszcze przez kolejne trzy lata. Łączna sprzedaż pierwszej generacji A3 przekroczyła 910 tys. egzemplarzy.

Druga generacja Audi A3, o wewnętrznym oznaczeniu 8P, zadebiutowało na rynku w 2003 r. Model ten, zaprojektowany przez Gary'ego Telaaka, został zbudowany został na nowej wówczas płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PQ35). Audi A3 II produkowane było dość długo, bo aż dziesięć lat. Po pięciu latach (2008) model poddano faceliftingowi.

Debiut trzeciej generacji Audi A3 (8V) miał miejsce w marcu 2012 r. na wystawie samochodowej w Genewie. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Dany Garand. Model powstał na modularnej platformie podłogowej Volkswagena (MQB). W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 III otrzymało prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year 2014 (Światowy Samochód Roku), wyprzedzając w finałowej rozgrywce Mazdę 3 oraz BMW serii 4. Dwa lata później kompaktowe Audi poddane zostało modernizacji.

Audi A3 - wersje nadwoziowe

Niewielkie rozmiary zewnętrzne nadwozia sprawiały, że władze Audi początkowo forsowały model A3 przede wszystkim jako trzydrzwiowego hatchbacka. W przypadku pierwszej generacji modelu odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero trzy lata później (1999 r.), zaś drugiej generacji - rok po debiucie, tj. w 2004 r. i nosiła nazwę A3 Sportback. Również wariant pięciodrzwiowy trzeciej generacji Audi A3 (Sportback) pojawił się na rynku rok po debiucie wersji trzydrzwiowej.

Druga generacja A3 w ofercie miała także odmianę Cabriolet z klasycznym miękkim dachem, która pojawiła się na rynku w 2007 r. i produkowana była do 2013 r. W tym samym roku zadebiutował kabriolet Audi A3 III. W ofercie trzeciej generacji A3, od 2013 r. (debiut na wystawie w Nowym Jorku) była dostępna również odmiana sedan (Audi A3 Limousine).

Audi A3 - dostępne wersje silnikowe

Oferta silnikowa Audi A3 I była dość uboga. Nabywcy mieli do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra (101 KM) oraz 1,8 litra (125 KM), w tym ten drugi z turbodoładowaniem (150, 180, 210 KM). Najmocniejsza odmiana (Audi S3) miała pod maską 1,8-litrową jednostkę o mocy 224 KM. Oferta diesli obejmowała wyłącznie silnik 1.9 TDI o mocy od 90 do 130 KM.

Znacznie szerszą ofertę mieli nabywcy drugiej generacji Audi A3. Najmniejszym silnikiem benzynowym była jednostka 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Ponadto do wyboru były silniki 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2 V6 (250 KM), a wariant S3 napędzany był silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265 KM. Zwolennicy diesli mieli do wyboru silniki 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140, 170 KM).

Największe pole manewru mieli jednak nabywcy trzeciej generacji Audi A3. W sprzedaży dostępne były wersje benzynowe 1.2 TFSI (105 KM), 1.4 TFSI (122, 140 KM), 1.8 TFSI (180 KM), 2.0 TFSI (223 KM) oraz 2.0 TFSI o mocy 300 KM w Audi S3 i pięciocylindrowe 2.5 TFSI o mocy 367 KM w Audi RS3. Oferta silników wysokoprężnych obejmowała jednostki 1.6 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (150, 184 KM). Ponadto w ofercie pojawiła się wersja dostosowana do zasilania gazem ziemnym (Audi A3 g-tron) z silnikiem 1.4 o mocy 110 KM oraz hybryda Audi A3 e-tron o łącznej mocy układu hybrydowego 204 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 8L S3 Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Audi A3 8L S3 Hatchback

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4159 mm
Szerokość 1763 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1848 mm
Wysokość 1415 mm
Rozstaw osi 2519 mm
Rozstaw kół - przód 1527 mm
Rozstaw kół - tył 1503 mm
Zwis przedni 871 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 936 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1429 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1399 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 995 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 858 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1256 mm
Wysokość progu załadowczego 654 mm
Drzwi tylne - szerokość 877 mm
Drzwi tylne - wysokość 620 mm

Oceny Audi A3 8L S3 Hatchback

Liczba ocen: 21
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~S3-maniak
S3 Hatchback 1.8 T 225KM 165kW
Audi A3 8L
Świetny samochód sportowy, który jest praktyczny i nie kłuje w oczy stylistyką, a przy tym ma mocny, ekonomiczny (jak na tą moc) silnik, napęd quattro i bogate wyposarzenie seryjne. Szkoda, że już go nie produkują
4,5
~dawid
S3 Hatchback 1.8 T 225KM 165kW
Audi A3 8L
bardzo fajne auto nieźle wygląda jak na tyle lat no i potrafi zawstydzić nie jedno nowe auto z utrzymaniem trochę gorzej ale 1.8 T lubi paliwo :)
4,5
~marol
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Audi A3 8L
Ogólnie auto dla ludzi kochających przyśpieszenia, dające niesamowitą frajdę z jazdy , nie rzuca się w oczy ale mało jest na drodze \"konkurentów\"

Raporty spalania Audi A3 8L S3 Hatchback

Liczba raportów: 27
Średnie spalanie dla Audi A3 8L S3 Hatchback
10,6 – 11,4
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Audi A3 8L
Autko rewelacyjnie spisuje się na LPG. Średnie splanie gazu ok 9.2l:) Instalacja kosztowała 2400zł, na gazie zrobione 35 tys km i zero problemów:) Teraz informacja dla osób które tak ostro krytykują zakładanie gazu do s3... po pierwsze jak was tak stać to kupcie sobie nowe s3 a dlaczego jezdzicie starszymi modelami?! Po kolejne to, że LPG szkodzi to zwykły mit! poprzednie a3 zrobiło 150 tysi na gazie i zupełnie nic złego się z silnikiem nie stało, zero awarii!! Ktoś pisal, ze gaz jet suchy i szkodzi na turbine bo ma gorsze smarowanie... i w tym przypadku gratuluje ogromnej wiedzy!;D dla formalnosci dodam ,ze turbina jest smarowana olejem z silnika a łopatki turbiny napedzają spaliny więc nie wiem co ma to wspólnego z suchościa gazu;D
11,5
Liczba komentarzy: 2
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Audi A3 8L
Na "Baranów" z zagazowanymi jednostkami z turbo nie chce mi się patrzeć, po pierwsze gaz jest suchy i nie ma smarowania, po 2 nie rób z siebie dziada i kup sobie diesla a nie kaleczysz kultowe wóż jakim jest eSka, zagazuj sobie a3 !! Auto godne polecenia, jeżdżę rok i nic jeszcze nie wymieniłem (nic się nie zepsuło) wiadomo ze wszystkie podzespoły exploatacyjne typu filtry oleje klocki itp, trzeba robić na czas! Swoim wozem zrobiłęm juz grubo ponad 25 tyś. kilometrów wymieniam olej z filtrami co 8-9 tys i nic się nie dzieje. czytają nie które opinie srać mi się chce, kupuje baran auto ponad 200 konne turbo i chce zeby mu paliło 7 czy 8 litrów jak Matiz. Trzeba podkreślić ze to nie jest wóz do bujanki dla żelusia, bo z natury 4wd zawsze pali więcej, nie jest to oska, Mi srednia nie spada poniżej 13,2 z wregóły wolno nie jeżdze i nie lubię jak ktoś startuje przede mną na światłach :) Dla kogoś kto szuka wozu mogę powiedzieć ze WRX S500 CZY BMW 750 na krótkich odcinkach nie dają rady, na trasie audi mięknie bo v-max 250 sprawdzony ;] Auto nie zawodne godne polecenie ;]
9,1
S3 Hatchback 1.8 T 225KM 165kW
Audi A3 8L
Najniższe spalanie w trasie przy baaaaardzo delikatnej jeździe 80-90km/h to nieco ponad 6 litrów ale tak się na dłuższą metę jeździć nie da. Przy normalnej eksploatacji z wykorzystaniem potencjału silnika w trasie da radę osiągnąć 9 litrów, w dużym mieście około 12 litrów.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 55
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L S3 Hatchback