Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Cabriolet 2.0 TFSI 200KM 147kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
Powagosław
Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Audi A3 8P

Liczba wpisów: 47
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
dodał: ~Piotrek, 5 lat temu
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie.
Pulsacyjne przyspieszanie
dodał: karlik89, 6 lat temu
Usterka objawia sie nie zawsze ale polega ona na tym ze: podczas jazdy i powolnym rozpedzaniu sie czuc lekkie jakby pulsacyjne przyspieszanie, patrzac na obrotomierz nic sie nie dzieje wskazowka nie opada.Siedzac w fotelach odczuwa sie to jak kołysanie. Ostatnio w trasie przy wyprzedzaniu gdy obrotomierz dochodzil do 4 tys to na 3900 mialem szarpniecie ( na trasie dlugosci 240 km bylo tak ok. 5 razy). W czym lezy wina przypchane filtry, czy moze turbina??
Problem z silnikiem.
dodał: Amegon, 3 lata temu
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika....

Dane techniczne Audi A3 8P Cabriolet 2.0 TFSI 200KM 147kW 2007-2013

Podstawowe parametry Audi A3 8P Cabriolet 2.0 TFSI 200KM 147kW
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1700-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Audi A3 8P Cabriolet 2.0 TFSI 200KM 147kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Audi A3

Newsy o Audi A3

Audi A3 8P Cabriolet
Aktualnie przeglądasz Audi A3 8P Cabriolet