Szukaj

Informacje o Audi A3 8P

Lata produkcji: 2003 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Audi A3 jest przedstawicielem tzw. niższej klasy średniej (segment C). Wchodząc na rynek w 1996 r., A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. Volkswagen Golf.

Historia modelu Audi A3

Audi A3 pierwszej generacji, które nosiło wewnętrzne oznaczenie 8L, zadebiutowało na rynku w 1996 r. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela. Po czterech latach model ten został poddany większemu liftingowi, a produkcja na europejskim rynku została zakończona w 2003 r., choć na niektórych południowoamerykańskich rynkach model ten był oferowany jeszcze przez kolejne trzy lata. Łączna sprzedaż pierwszej generacji A3 przekroczyła 910 tys. egzemplarzy.

Druga generacja Audi A3, o wewnętrznym oznaczeniu 8P, zadebiutowało na rynku w 2003 r. Model ten, zaprojektowany przez Gary'ego Telaaka, został zbudowany został na nowej wówczas płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PQ35). Audi A3 II produkowane było dość długo, bo aż dziesięć lat. Po pięciu latach (2008) model poddano faceliftingowi.

Debiut trzeciej generacji Audi A3 (8V) miał miejsce w marcu 2012 r. na wystawie samochodowej w Genewie. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Dany Garand. Model powstał na modularnej platformie podłogowej Volkswagena (MQB). W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 III otrzymało prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year 2014 (Światowy Samochód Roku), wyprzedzając w finałowej rozgrywce Mazdę 3 oraz BMW serii 4. Dwa lata później kompaktowe Audi poddane zostało modernizacji.

Audi A3 - wersje nadwoziowe

Niewielkie rozmiary zewnętrzne nadwozia sprawiały, że władze Audi początkowo forsowały model A3 przede wszystkim jako trzydrzwiowego hatchbacka. W przypadku pierwszej generacji modelu odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero trzy lata później (1999 r.), zaś drugiej generacji - rok po debiucie, tj. w 2004 r. i nosiła nazwę A3 Sportback. Również wariant pięciodrzwiowy trzeciej generacji Audi A3 (Sportback) pojawił się na rynku rok po debiucie wersji trzydrzwiowej.

Druga generacja A3 w ofercie miała także odmianę Cabriolet z klasycznym miękkim dachem, która pojawiła się na rynku w 2007 r. i produkowana była do 2013 r. W tym samym roku zadebiutował kabriolet Audi A3 III. W ofercie trzeciej generacji A3, od 2013 r. (debiut na wystawie w Nowym Jorku) była dostępna również odmiana sedan (Audi A3 Limousine).

Audi A3 - dostępne wersje silnikowe

Oferta silnikowa Audi A3 I była dość uboga. Nabywcy mieli do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra (101 KM) oraz 1,8 litra (125 KM), w tym ten drugi z turbodoładowaniem (150, 180, 210 KM). Najmocniejsza odmiana (Audi S3) miała pod maską 1,8-litrową jednostkę o mocy 224 KM. Oferta diesli obejmowała wyłącznie silnik 1.9 TDI o mocy od 90 do 130 KM.

Znacznie szerszą ofertę mieli nabywcy drugiej generacji Audi A3. Najmniejszym silnikiem benzynowym była jednostka 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Ponadto do wyboru były silniki 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2 V6 (250 KM), a wariant S3 napędzany był silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265 KM. Zwolennicy diesli mieli do wyboru silniki 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140, 170 KM).

Największe pole manewru mieli jednak nabywcy trzeciej generacji Audi A3. W sprzedaży dostępne były wersje benzynowe 1.2 TFSI (105 KM), 1.4 TFSI (122, 140 KM), 1.8 TFSI (180 KM), 2.0 TFSI (223 KM) oraz 2.0 TFSI o mocy 300 KM w Audi S3 i pięciocylindrowe 2.5 TFSI o mocy 367 KM w Audi RS3. Oferta silników wysokoprężnych obejmowała jednostki 1.6 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (150, 184 KM). Ponadto w ofercie pojawiła się wersja dostosowana do zasilania gazem ziemnym (Audi A3 g-tron) z silnikiem 1.4 o mocy 110 KM oraz hybryda Audi A3 e-tron o łącznej mocy układu hybrydowego 204 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 8P – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A3 8P

Liczba ocen: 219
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...
4,8
~Jasiu
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Aktualnie nie posiadam juz A3. Sprzedalem 2 miesiace temu. Uzytkowalem ja prawie 3 lata. Kupilem ja z przebiegiem 290tys km. Zaraz na poczatku uzytkowania pojawil sie komunikat KUHLMITTEL. Na szczescie trafilem na kumatego mechanika i wystarczylo przetrzec druciki od czujnika poziomu plynu chlodzacego, poniewaz zebral sie na nich jakis osad i pokazywalo blad. Pierwsze pol roku jezdzilem wylacznie po duzym, zakorkowanym miescie i nie mialem problemow. Nastepne 2 lata jezdzilem wylacznie po autostradach. Codziennie 100km i 3 razy w roku trasa 1000km do Polski. Auto mialo juz ponad 300tys km i bylo caly czas mocno eksploatowane. Przy 320tys zaczal szarpac przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Najpierw tylko na 6 biegu, pozniej tez na 5, pozniej na 4 tez. Niestety przyczyna byly wtryski. Regenerecja byla kosztowna, ale skuteczna. Pozniej zaczela odzywac sie dwumasa, ale to zostawilem juz dla nowego wlasciciela.

Raporty spalania Audi A3 8P

Liczba raportów: 321
Średnie spalanie dla Audi A3 8P
6,2 – 12,5
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,4 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Audi A3 8P
2.0 TDI CR 125kW (CBBB) Quattro. W trasie rewelacja: z jednej strony duża moc i pewna trakcja (4x4) z drugiej: bardzo małe spalanie: udawało się zejść nawet poniżej 5/100 - eco driving. Dynamiczna jazda na trasie z prędkością w okolicach 100-110, to bardzo rozsądna wartość 5,5l/100. W mieście już lubi swoje wypić, szczególnie na zimno - kilka km dojazdu do pracy w sporym korku, to wartości dochodzące nawet do 10/100 w zimie. W mieście (Wrocław) średnie w okolicach 7,8. Ogólnie średnie z kilki tys km 6.8 (zdecydowana przewaga miasta).
8,8
Sportback 3.2 VR6 250KM 184kW
Audi A3 8P
Przy spokojnej jeździe z poszanowaniem ograniczeń prędkości 7.8 - 8.0 litrów (trasa, przejadz przez "miasto", autostrada 110-120 km/h). Spalanie 8.5-8.7 bez problemu przy jeździe lekko dynamiczniejszej (w tym również autostrada momentami 180, średnio 130-140). Między tankowaniami wychodzi mi jednak zawsze ~ 9l/100 co pokrywa się również z komputerem długodystansowym. Stricte w mieście od tankowania do tankowania nie jestem w stanie powiedzieć, jednak na komputerze krótkookresowym około 12-13 l (jazda we Wrocławiu, bez nadmiernego stania w korkach). Auto jednak bardzo fajnie się prowadzi a silnik jest elastyczny. Przy jeździe z przewagą trasy jak to u mnie, spalanie jest do zaakceptowania :)
6,4
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto posiadam od roku. Mimo niewielkich gabarytów jest to bardzo wygodny samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na kołach 225/45*17.Utrzymanie samochodu marki Audi wbrew pozorom nie jest drogie. Samochód ma na liczniku 170tkm a zakupiłem go z przebiegiem 150tkm.Nie pali oleju. Ale rozczarowany jestem spalaniem. Co prawda udało mi się, raz zejść do 4,2l na odcinku 25km przy. temperaturze ok 0'. Auto średnio pali mi zawsze ok 7l. 6,5-7,5 to norma. Średnia głównie pochodzi z dojazdu do pracy ok 20km.w cyklu mieszanym. Nie jeżdżę wolno bo ok 100-140km/h.ale nie piłuje samochodu delikatnie przyspieszam i zawsze ruszając z zimnym silnikiem dbam o to by nie piłowac go. Zmieniam biegi do 2000 obr. Dojazd ten zajmuje mi 18-45min w korkach. Rekordowe spalanie na odcinku 20km to 10l. Stosując ecodriving w drodze do pracy da się zejść do 5l.Większa część drogi z górki,bez korków. Z pracy (trasa pod górkę) ecodriving nie da się zejść poniżej 6l,nawet bez korków.Trasa w Góry ok 730km + 30km po Zakopanem średnie spalanie wyniosło 6,5l. Prędkość na autostradzie do Zakopanego ok 140km + korki, a wracając prędkość na autostradzie 140-miejscami do 180 +korki. Ogólnie porównując do mojego drugiego samochodu, a jest to VW Golf 4 z silnikiem 1,9tdi 110km po chipie na 128km, to Golf przy takiej samej charakterystyce jazdy pali o ok 1l mniej, a przy szybkiej jeździe nawet 1,5l. Auto wydaje mi się małe i decydując się teraz na zmianę auta to wybrałbym A4.Skrzynia 6 biegowa nie jest dopracowana. Przy 2000 obrotów prędkość wynosi ok105km/h. Natomiast w passat b8 2,0Cr 140km prędkość przekracza 130km/h przy 2000obr. Jest ładnym samochodem ale nie służy do oszczędzania paliwa.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze
Audi A3 8P