Szukaj

Informacje o Audi A3 8P

Lata produkcji: 2003 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Model niższej klasy średniej (segment C), zaliczany do grupy premium. Wchodząc na rynek w 1996 roku, A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. Wielokrotnie nagradzany (m.in. International i South African Car of the Year 2006, Auto Trophy 1997). A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. VW Golf. Od 2012 roku oferowana jest trzecia generacja A3 (Typ 8V). Sportową wersją modelu jest S3.
Powagosław
Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny. ~Luzacjusz

Audi A3 8P – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A3 8P

Liczba ocen: 213
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...
4,8
~Jasiu
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Aktualnie nie posiadam juz A3. Sprzedalem 2 miesiace temu. Uzytkowalem ja prawie 3 lata. Kupilem ja z przebiegiem 290tys km. Zaraz na poczatku uzytkowania pojawil sie komunikat KUHLMITTEL. Na szczescie trafilem na kumatego mechanika i wystarczylo przetrzec druciki od czujnika poziomu plynu chlodzacego, poniewaz zebral sie na nich jakis osad i pokazywalo blad. Pierwsze pol roku jezdzilem wylacznie po duzym, zakorkowanym miescie i nie mialem problemow. Nastepne 2 lata jezdzilem wylacznie po autostradach. Codziennie 100km i 3 razy w roku trasa 1000km do Polski. Auto mialo juz ponad 300tys km i bylo caly czas mocno eksploatowane. Przy 320tys zaczal szarpac przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Najpierw tylko na 6 biegu, pozniej tez na 5, pozniej na 4 tez. Niestety przyczyna byly wtryski. Regenerecja byla kosztowna, ale skuteczna. Pozniej zaczela odzywac sie dwumasa, ale to zostawilem juz dla nowego wlasciciela.
4,8
~TLP
Sportback 2.0 TDI CR 140KM 103kW
Audi A3 8P
Długo przymierzałem się do zakupu tego modelu. A3 zawsze mi się podobało ze względu na swoją stonowaną stylistykę. Problemem przy wyborze są silniki. Wybór pozornie spory ale większość ma jakieś przypadłości a benzynowy 1.6 nie jedzie. Padło na diesla 2.0. Mimo intensywnego poszukiwania nie udało się trafić ciekawej, krajowej wersji 170KM więc ostatecznie zadowoliłem się wersją 140KM. Auto pod kątem prowadzenia jest fantastyczne i dostarcza dużo przyjemności z jazdy. Mimo kilku minusów o których poniżej jestem usatysfakcjonowany i polecam tą wersję w 100%.

Raporty spalania Audi A3 8P

Liczba raportów: 309
Średnie spalanie dla Audi A3 8P
6,2 – 11,9
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,4 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Audi A3 8P
2.0 TDI CR 125kW (CBBB) Quattro. W trasie rewelacja: z jednej strony duża moc i pewna trakcja (4x4) z drugiej: bardzo małe spalanie: udawało się zejść nawet poniżej 5/100 - eco driving. Dynamiczna jazda na trasie z prędkością w okolicach 100-110, to bardzo rozsądna wartość 5,5l/100. W mieście już lubi swoje wypić, szczególnie na zimno - kilka km dojazdu do pracy w sporym korku, to wartości dochodzące nawet do 10/100 w zimie. W mieście (Wrocław) średnie w okolicach 7,8. Ogólnie średnie z kilki tys km 6.8 (zdecydowana przewaga miasta).
8,8
Sportback 3.2 VR6 250KM 184kW
Audi A3 8P
Przy spokojnej jeździe z poszanowaniem ograniczeń prędkości 7.8 - 8.0 litrów (trasa, przejadz przez "miasto", autostrada 110-120 km/h). Spalanie 8.5-8.7 bez problemu przy jeździe lekko dynamiczniejszej (w tym również autostrada momentami 180, średnio 130-140). Między tankowaniami wychodzi mi jednak zawsze ~ 9l/100 co pokrywa się również z komputerem długodystansowym. Stricte w mieście od tankowania do tankowania nie jestem w stanie powiedzieć, jednak na komputerze krótkookresowym około 12-13 l (jazda we Wrocławiu, bez nadmiernego stania w korkach). Auto jednak bardzo fajnie się prowadzi a silnik jest elastyczny. Przy jeździe z przewagą trasy jak to u mnie, spalanie jest do zaakceptowania :)
6,4
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto posiadam od roku. Mimo niewielkich gabarytów jest to bardzo wygodny samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na kołach 225/45*17.Utrzymanie samochodu marki Audi wbrew pozorom nie jest drogie. Samochód ma na liczniku 170tkm a zakupiłem go z przebiegiem 150tkm.Nie pali oleju. Ale rozczarowany jestem spalaniem. Co prawda udało mi się, raz zejść do 4,2l na odcinku 25km przy. temperaturze ok 0'. Auto średnio pali mi zawsze ok 7l. 6,5-7,5 to norma. Średnia głównie pochodzi z dojazdu do pracy ok 20km.w cyklu mieszanym. Nie jeżdżę wolno bo ok 100-140km/h.ale nie piłuje samochodu delikatnie przyspieszam i zawsze ruszając z zimnym silnikiem dbam o to by nie piłowac go. Zmieniam biegi do 2000 obr. Dojazd ten zajmuje mi 18-45min w korkach. Rekordowe spalanie na odcinku 20km to 10l. Stosując ecodriving w drodze do pracy da się zejść do 5l.Większa część drogi z górki,bez korków. Z pracy (trasa pod górkę) ecodriving nie da się zejść poniżej 6l,nawet bez korków.Trasa w Góry ok 730km + 30km po Zakopanem średnie spalanie wyniosło 6,5l. Prędkość na autostradzie do Zakopanego ok 140km + korki, a wracając prędkość na autostradzie 140-miejscami do 180 +korki. Ogólnie porównując do mojego drugiego samochodu, a jest to VW Golf 4 z silnikiem 1,9tdi 110km po chipie na 128km, to Golf przy takiej samej charakterystyce jazdy pali o ok 1l mniej, a przy szybkiej jeździe nawet 1,5l. Auto wydaje mi się małe i decydując się teraz na zmianę auta to wybrałbym A4.Skrzynia 6 biegowa nie jest dopracowana. Przy 2000 obrotów prędkość wynosi ok105km/h. Natomiast w passat b8 2,0Cr 140km prędkość przekracza 130km/h przy 2000obr. Jest ładnym samochodem ale nie służy do oszczędzania paliwa.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
5,0
Hatchback 3d 1.4 TFSI 125KM 92kW
Audi A3 8P
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół...
5,0
Hatchback 3d 2.0 TFSI 200KM 147kW
Audi A3 8P
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 148 tys. km
użytkowana przez: 28 tys. km
Silnik na bezpośrednim wtrysku wydawał mi się problematyczny w zastosowaniu z instalacją gazową , jednak po roku użytkowaniu zdecydowałem się założyć instalację gazową , aktualnie jestem po pierwszym roku użytkowania , silnik pracuję bardzo równo , instalacja nie sprawiła mi żadnych problemów.
5,0
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Jedna z lepszych jednostek w Audi jeśli chodzi o montaż LPG. Ja w swojej założyłem jakieś 2 lata temu BRC SQ 24. Nie ma żadnych problemów, jedyne wizyty w serwisie to przegląd i podbicie książeczki. Wymieniane jedynie elementy eksploatacyjne, nic więcej. Strojenie odbyło się raz po wyjeździe od montażysty, a od tej pory wszystko idealnie.
Audi A3 8P