Szukaj

Informacje o Audi A3 8P

Lata produkcji: 2003 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 8P – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A3 8P

Liczba ocen: 233
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Bartosz
Sportback 2.0 FSI 150KM 110kW
Audi A3 8P
Auto ze skrzynią biegów tiptronic. Jeśli szukacie samochodu który dowiezie was z punktu A do punktu B w komfortowych warunkach dobry wybór. Należy jednak pamiętać aby sprawdzać poziom oleju i płynu chłodzącego. Katalogowo 1l na 1000km to norma (problemy z pierścieniami które seryjnie wychodziły zbyt wąskie i olej wydostawał się poza silnik). Poza tym dosyć problematyczny zmiennik faz rozrządu (nie uniemożliwia on jazdy jednak jeśli jest wystukany silnik klekocze jak diesel). Powinno się go wymieniać co ok. 20 tysiecy km. Swoje Pali przy bardzo oszczędnej jeździe jesteśmy w stanie zejść do około 8l przy normalnej 9-10 jazda autostradowa 180-200 pali około 12-15l
4,8
~pawrob
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Jestem w posiadaniu Audi A3 8P od 4 lat. Osobiście sprowadziłem go z Niemiec z przebiegiem 215000km. Przez 70000km eskploatacji nie zawiódł mnie ani razu, nie miałem ani jednej poważniejszej usterki. Poza typową eksploatacją żadnych dodatkowych wydatków. Silnik 1.9 TDI BKC to synonim trwałości, żadnych problemów mechanicznych. Całe wyposażenie działa bez żadnych problemów. Wykonanie wnętrza w świetnym stanie, bez żadnych trzeszczeń i zgrzytów. Wszystko byłoby wręcz idealne, gdyby nie karoseria - niedostatecznie zabezpieczona przed rdzą. Samochód trzymany pod chmurką, ale nie usprawiedliwia to ognisk korozji w dolnych części drzwi oraz na klapie bagażnika. Oceniam auto na ocenę bardzo dobrą i rzyznam szczerze, że mam coraz większą ochotę na zainwestowanie w karoserię i zrobienie z niego young timera na lata :)
3,0
~D71
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Swoją trójką jeżdżę już od ponad 2 lat i niestety mam mocno mieszane uczucia co do niej - z jednej strony jest oszczędna, zgrabna i dobrze się prowadzi, zaś z drugiej posiada mnóstwo wad i namnażających się problemów. Ogólnie nie jestem zadowolony ze swojej decyzji, którą jest wybór tego samochodu i wszystkim tym, którzy sugerują się niezwykle pochlebnymi opiniami radziłbym się 5 razy zastanowić. Zacznijmy może jednak od zalet, które sprawiły, że jeszcze się jej nie pozbyłem: - oszczędny, niezawodny silnik (podróż od 70 do 90 km/h gwarantuje średnie spalanie ok. 4,3 litra / cykl mieszany to ok. 5,5 litra) - bardzo dobre prowadzenie - tanie części oraz duża dostępność - jak na te gabaryty jest bardzo dużo miejsca w środku oraz w bagażniku - wydajna klimatyzacja, która praktycznie w ogóle nie ma wpływu na spalanie - dobre nagłośnienie - dosyć dobra widoczność, tylko słupki A Wady: - tragiczne wyciszenie wnętrza, przy prędkościach autostradowych (140 km/h), także żeby porozmawiać z pasażerem, to trzeba się wydzierać - jakość użytych materiałów - wszędzie twarde i trzeszczące plastiki, których wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia. Tutaj złamie Ci się podłokietnik, tu urwą się mocowania od osłony przeciwsłonecznej itd. - elektryka w tym samochodzie to żart, w ciągu dwóch lat tyle razy naprawiałem działanie silniczków od podnoszenia szyb, że w pewnym momencie po prostu odpuściłem, także z tyłu pasażerowie się nie przewietrzą - radio cofające nas w czasy wczesnych lat 90, niezależnie od wersji (Concert, BNS 5.0, Navigation Plus) jego obsługa pozostawia wiele do życzenia, a do tego brak AUX (a żeby je podłączyć, to po prostu cyrk) - dramatyczna skrzynia 5-biegowa, której absolutnie nikomu nie polecam. Jeżeli jeździcie szybciej niż 100 km/h to zdecydowanie szukajcie wersji z 6-biegowej, do tego jej częstym problemem jest samoczynne zrzucanie się biegu na luz - lakier i wykonanie elementów zewnętrznych - pojawia się dużo ognisk korozji, do tego z plastikowych elementów schodzi farba (np. pomiędzy szybami) - w przypadku dojazdu do pracy w cięższych warunkach (ok. 20 km, do tego 2 kilometry stania w korku i temp. poniżej zera) średnie spalanie sięga nawet 11/12 litrów. - dynamika i elastyczność 1.9 TDI pozostawia wiele do życzenia Podsumowanie: Samochód dobry pod względem taniego przemieszczania się oraz serwisowania, natomiast jeżeli ktoś oczekuje fajerwerków bo "Audi jest bardziej premium od Golfa" to może się na tym solidnie przejechać, tym bardziej, że wnętrze wygłuszone jest gorzej od Tarpana.

Raporty spalania Audi A3 8P

Liczba raportów: 369
Średnie spalanie dla Audi A3 8P
6,2 – 12,8
l/100 km
5,0 – 7,0
l/100 km
8,4 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Sportback 1.6 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Spalanie jest normalne, ani wysokie, ani niskie. Jeśli ktoś kupuje ten samochód z myślą, że będzie mu palił ciągle 5.5 litra - powodzenia. Oczywiście zależy jak kto jeździ, u mnie w trasie przy "normalnej jeździe" czyli prędkości 130-150km/h, 7l to jest absolutne minimum. Testowałem wiele prędkości, przy zamulaniu jeżdżąc 100-120km/h spalanie da radę ogarnąć w granicy 5.5l, ale myślałem że się w aucie uduszę z nerwów. Poniżej 100km/h w trasie nie sprawdzałem, jeśli ktoś tak jeździ to polecam przerzucić się na rower. Z przyjemnych wiadomości, jadąc ciągiem na dystansie 50km w prędkości 160-200km/h spalanie nie było większe niż 8-8.5l, to mnie zaskoczyło, spodziewałem się już 10 litrów. Spalanie w granicy 4.8-5.5l da się ogarnąć jadąc po wioskach z prędkościami 40-70km/h. Ogólnie nie jest źle, ale przeskoczyłem do tego auta z Superba 2.0 150km i wydaje mi się że tam spalanie było mniejsze, a już z pewnością porównywalne. Cały bak rozkłada mi się mniej więcej w proporcjach 70% trasa, 30% miasto i moje średnie spalanie to 6.5 litra. Not great, not terrible.
7,5
Sportback 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Nie powiedział bym że ma duże spalanie jak na 1.6 poprzednie auto miało w granicach 1L więcej. Nie porównojmy jednak 1.6 benzyny do 1.6 w dieslu przykład silnik ten sam a zużycie paliwa schodzi o 1l a nawet o 1.5l w przypadku diesla... Moje audi ma się dobrze zbiera się jak na 115km. Brak trudności w odpaleniu przy minusowych temp. Posiada błąd 2211 czujnik nox rząd 1 bank 1. Ale mimo tego nie ma zmian w mocy. Chodź trzeba to usunąć i naprawić. Ja osobiście jestem na plus mała moc mały silnik może opinie są ze jest awaryjny 16v rozrząd i się psują ale jak właściciel dba o zmienia oleje na czas to każde auto jest w wstanie dużo się od wdzięczyć pozdrawiam :;)
7,5
Sportback 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Nie powiedział bym że ma duże spalanie jak na 1.6 poprzednie auto miało w granicach 1L więcej. Nie porównojmy jednak 1.6 benzyny do 1.6 w dieslu przykład silnik ten sam a zużycie paliwa schodzi o 1l a nawet o 1.5l w przypadku diesla... Moje audi ma się dobrze zbiera się jak na 115km. Brak trudności w odpaleniu przy minusowych temp. Posiada błąd 2211 czujnik nox rząd 1 bank 1. Ale mimo tego nie ma zmian w mocy. Chodź trzeba to usunąć i naprawić. Ja osobiście jestem na plus mała moc mały silnik może opinie są ze jest awaryjny 16v rozrząd i się psują ale jak właściciel dba o zmienia oleje na czas to każde auto jest w wstanie dużo się od wdzięczyć pozdrawiam :;)

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 30
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Audi A3 8P