Szukaj

Informacje o Audi A3 8P S3 Sportback

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Audi A3 jest przedstawicielem tzw. niższej klasy średniej (segment C). Wchodząc na rynek w 1996 r., A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. Volkswagen Golf.

Historia modelu Audi A3

Audi A3 pierwszej generacji, które nosiło wewnętrzne oznaczenie 8L, zadebiutowało na rynku w 1996 r. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela. Po czterech latach model ten został poddany większemu liftingowi, a produkcja na europejskim rynku została zakończona w 2003 r., choć na niektórych południowoamerykańskich rynkach model ten był oferowany jeszcze przez kolejne trzy lata. Łączna sprzedaż pierwszej generacji A3 przekroczyła 910 tys. egzemplarzy.

Druga generacja Audi A3, o wewnętrznym oznaczeniu 8P, zadebiutowało na rynku w 2003 r. Model ten, zaprojektowany przez Gary'ego Telaaka, został zbudowany został na nowej wówczas płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PQ35). Audi A3 II produkowane było dość długo, bo aż dziesięć lat. Po pięciu latach (2008) model poddano faceliftingowi.

Debiut trzeciej generacji Audi A3 (8V) miał miejsce w marcu 2012 r. na wystawie samochodowej w Genewie. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Dany Garand. Model powstał na modularnej platformie podłogowej Volkswagena (MQB). W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 III otrzymało prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year 2014 (Światowy Samochód Roku), wyprzedzając w finałowej rozgrywce Mazdę 3 oraz BMW serii 4. Dwa lata później kompaktowe Audi poddane zostało modernizacji.

Audi A3 - wersje nadwoziowe

Niewielkie rozmiary zewnętrzne nadwozia sprawiały, że władze Audi początkowo forsowały model A3 przede wszystkim jako trzydrzwiowego hatchbacka. W przypadku pierwszej generacji modelu odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero trzy lata później (1999 r.), zaś drugiej generacji - rok po debiucie, tj. w 2004 r. i nosiła nazwę A3 Sportback. Również wariant pięciodrzwiowy trzeciej generacji Audi A3 (Sportback) pojawił się na rynku rok po debiucie wersji trzydrzwiowej.

Druga generacja A3 w ofercie miała także odmianę Cabriolet z klasycznym miękkim dachem, która pojawiła się na rynku w 2007 r. i produkowana była do 2013 r. W tym samym roku zadebiutował kabriolet Audi A3 III. W ofercie trzeciej generacji A3, od 2013 r. (debiut na wystawie w Nowym Jorku) była dostępna również odmiana sedan (Audi A3 Limousine).

Audi A3 - dostępne wersje silnikowe

Oferta silnikowa Audi A3 I była dość uboga. Nabywcy mieli do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra (101 KM) oraz 1,8 litra (125 KM), w tym ten drugi z turbodoładowaniem (150, 180, 210 KM). Najmocniejsza odmiana (Audi S3) miała pod maską 1,8-litrową jednostkę o mocy 224 KM. Oferta diesli obejmowała wyłącznie silnik 1.9 TDI o mocy od 90 do 130 KM.

Znacznie szerszą ofertę mieli nabywcy drugiej generacji Audi A3. Najmniejszym silnikiem benzynowym była jednostka 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Ponadto do wyboru były silniki 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2 V6 (250 KM), a wariant S3 napędzany był silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265 KM. Zwolennicy diesli mieli do wyboru silniki 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140, 170 KM).

Największe pole manewru mieli jednak nabywcy trzeciej generacji Audi A3. W sprzedaży dostępne były wersje benzynowe 1.2 TFSI (105 KM), 1.4 TFSI (122, 140 KM), 1.8 TFSI (180 KM), 2.0 TFSI (223 KM) oraz 2.0 TFSI o mocy 300 KM w Audi S3 i pięciocylindrowe 2.5 TFSI o mocy 367 KM w Audi RS3. Oferta silników wysokoprężnych obejmowała jednostki 1.6 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (150, 184 KM). Ponadto w ofercie pojawiła się wersja dostosowana do zasilania gazem ziemnym (Audi A3 g-tron) z silnikiem 1.4 o mocy 110 KM oraz hybryda Audi A3 e-tron o łącznej mocy układu hybrydowego 204 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 8P S3 Sportback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Audi A3 8P S3 Sportback

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4302 mm
Szerokość 1766 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1995 mm
Wysokość 1402 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1507 mm
Zwis przedni 892 mm
Zwis tylny 832 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 999 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 938 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1381 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1342 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 302 l
Wysokość bagażnika 632 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 831 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1544 mm
Wysokość progu załadowczego 664 mm
Drzwi tylne - szerokość 907 mm

Oceny Audi A3 8P S3 Sportback

Liczba ocen: 1
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,3
~david_shahnazari
S3 Sportback 2.0 TFSI 265KM 195kW
Audi A3 8P
Dobry silnik, wykończenie i napęd 4x4. Skrzynia awaryjna, droga naprawa.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze
Audi A3 8P S3 Sportback