Szukaj

Informacje o Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI 125KM 92kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Chyba każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 TFSI 105KM może i nie powala swoją mocą, ale potrafi odnaleźć się na drodze – jest dość żwawy, elastyczny na większości obrotów i cichy. Znacznie lepsze doznania gwarantuje jednak 1.4 TFSI 122KM – to optymalny wybór. A jeśli 122KM to za mało – jest jeszcze wariant 140-konny, który jest idealny. A3 staje się zrywne i lekkie. Flagowa jednostka, nie licząc S3, ma 1.8l i 180KM – to już propozycja dla wymagających. Diesle z kolei są dwa. 1.6 TDI 105KM jest tą wersją budżetową – wyjątkowo oszczędny, ale zarazem spokojny na drodze. Po więcej emocji trzeba sięgnąć do 2.0 TDI 150KM
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Audi A3 8V Limousine