Szukaj

Informacje o Audi A3 8V Limousine 2.0T 223KM 164kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Chyba każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 TFSI 105KM może i nie powala swoją mocą, ale potrafi odnaleźć się na drodze – jest dość żwawy, elastyczny na większości obrotów i cichy. Znacznie lepsze doznania gwarantuje jednak 1.4 TFSI 122KM – to optymalny wybór. A jeśli 122KM to za mało – jest jeszcze wariant 140-konny, który jest idealny. A3 staje się zrywne i lekkie. Flagowa jednostka, nie licząc S3, ma 1.8l i 180KM – to już propozycja dla wymagających. Diesle z kolei są dwa. 1.6 TDI 105KM jest tą wersją budżetową – wyjątkowo oszczędny, ale zarazem spokojny na drodze. Po więcej emocji trzeba sięgnąć do 2.0 TDI 150KM
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 223 KM (164 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1600-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Audi A3 8V Limousine