Szukaj

Informacje o Audi A3 8V S3 Sportback 5d Facelifting 2.0 TFSI 300KM 221kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Chyba każdy znajdzie coÅ› dla siebie. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 TFSI 105KM może i nie powala swojÄ… mocÄ…, ale potrafi odnaleźć siÄ™ na drodze – jest dość żwawy, elastyczny na wiÄ™kszoÅ›ci obrotów i cichy. Znacznie lepsze doznania gwarantuje jednak 1.4 TFSI 122KM – to optymalny wybór. A jeÅ›li 122KM to za maÅ‚o – jest jeszcze wariant 140-konny, który jest idealny. A3 staje siÄ™ zrywne i lekkie. Flagowa jednostka, nie liczÄ…c S3, ma 1.8l i 180KM – to już propozycja dla wymagajÄ…cych. Diesle z kolei sÄ… dwa. 1.6 TDI 105KM jest tÄ… wersjÄ… budżetowÄ… – wyjÄ…tkowo oszczÄ™dny, ale zarazem spokojny na drodze. Po wiÄ™cej emocji trzeba siÄ™gnąć do 2.0 TDI 150KM
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi siÄ™ zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak wÅ‚aÅ›nie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym wzglÄ™dem wpisujÄ… siÄ™ w oczekiwania kupujÄ…cego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie byÅ‚ indywidualistÄ… i nigdy nie bÄ™dzie. Dla wiÄ™kszoÅ›ci ludzi, którzy kupujÄ… ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Audi A3 8V S3 Sportback 5d Facelifting 2.0 TFSI 300KM 221kW 2018-2020
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Audi A3 8V
S3 Sportback 5d Facelifting 2.0 TFSI 300KM 221kW
Auto niestety nie jest stworzone do oszczędzania paliwa, i nie udaje też że takim jest. Brak w nim systemów pomagających w ograniczeniu spalania tj np. trybu wolnego koła, quattro ultra lub start-stop który wyłącza silnik także podczas jazdy np z górki. Pali dużo jak na tak małe auto, ale jak któryś z kolegów powiedział - spalanie tego auta jest geometrycznie proporcjonalne do siły wciskania pedału przyspieszenia. W 2.0 litrowej 252KM A5 MY 2017 najmniej udało mi się zejsć do 4.8 litra, W S3 minimalny poziom spalania jaki udało mi się uzyskać to 6.7 litra, ale to jest bardzo uciążliwa jazda, szczególnie że to auto zestrojone do prowokowania dynamicznej jazdy. Na autostradzie w przedzialach 140-150 pali pow 10 litrów, w mieście znacznie więcej, podczas wyścigów spod świateł do świateł nie da się nawet dojechać na drugi koniec miasta bez tankowania ;D Ale auto godne do polecenia jako fun-car lub fast-commuter.
10,7
Audi A3 8V
S3 Sportback 5d Facelifting 2.0 TFSI 300KM 221kW
Auto pali zadziwiająco mało jak na osiągi jakimi dysponuje. Minimalnie przy jeździe pozamiejskiej można zejść nawet do okolic 6l/100km. Normalna jazda zgodnie z przepisami bez dynamicznych momentów to okolice 8-9l. W mieście trzeba liczyć przy normalnej jeździe ok. 10l. Górna granica się kończy koło 16-17l, bo też nie z każdych świateł da się ruszyć z procedury startu. Dynamiczna jazda autostradami i po mieście to własnie te okolice 16l. Zwykła trasa 140-150 km/h to mniej więcej 8-9l. Spalanie na pewno jest zaletą tego auta.
9,6
Audi A3 8V
S3 Sportback 5d Facelifting 2.0 TFSI 300KM 221kW
to nie jest samochód do ekonomicznego podróżowania po Europie - zbiornik starcza na 450-550 km, silnik potrzebuje PB 98 a diabełek szepcze do uszka, że damy radę jechać szybciej .... więc można prędzej stracić prawo jazdy niż wygrać rajd pt. KTO DALEJ NA KROPELCE. nie potrafię tym autem jeździć spokojnie w każdej sytuacji. prowokuje, kusi, cieszy z wkręcania na obroty. a jednocześnie jest dość przyjazne i komfortowe ... po Golfie VII R - wręcz wygodne. dobry wybór, nie żałuję.
Audi A3 8V S3 Sportback 5d Facelifting