Szukaj

Informacje o Audi A7 I A7 Sportback 3.0 TDI 313KM 230kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Auta luksusowe

Luksusowy model o nadwoziu pięciodrzwiowego coupe, klasyfikowany pomiędzy segmentem E (wyższa klasa średnia) i segmentem G (auta sportowe). Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. A7 uważany jest za kontynuatora tradycji legendarnych modeli 100 (w szczególności 100 C1 Coupe) i 200. Samochód bazuje na prototypie Audi Sportback concept, zaprezentowanym w 2009 roku. Zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagen Group o nazwie MLB. Dzieli ją między innymi z Audi A8 i Q5.

czytaj więcej
Powagosław

Z profilu odrobinę przypomina Porsche Panamera, tył ma w sobie coś z ducha Lamborghini. Nie, to nie zarzuty, raczej spostrzeżenia potwierdzające aspiracje Audi związane z tym samochodem. Całkiem uzasadnione, skądinąd.

~Powagosław
Luzacjusz

Są dwa typy słynnych gitarowych solówek. Jedne mają cię oszołomić i rzucić na kolana, żebyś prosił o litość (np. Steve Vai). Ale ja wolę Briana Maya i jego harmonie, które wydobywa z instrumentu. Taka harmonia jest też w sylwetce A7. Nie oszałamia, nie rzuca na kolana, ale przyjemnie rozbrzmiewa w duszy humanisty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 1450-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 3900-4500
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A7 I A7 Sportback 3.0 TDI 313KM 230kW 2012-2014
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Audi A7 I
A7 Sportback 3.0 TDI 313KM 230kW
Auto rewelacja. Jestem bardzo zadowolony serwis jak a6 jesli mowimy o olejach filtrach czy hamulcach a komfort wyzszy przy 265km/h nic nie szumi slychac praktycznie opony. Dodam ze auto bezwypadkowe a przebieg 205000km. Jedynie w czym ustepuje A6 z tym silnikiem to naglosnienie bose niby tak samo glosniki graja a jest ciszej szczegolnie na tylnej kanapie. Jak do tad zadnych napraw nie bylo robionych z wyjatkiem aktywnego wydechu do ktorego dostawala sie woda i zardzewial. Ale nie jest to potrzebne kazdemu. Mozna by wiele pisac o pozytywach tego auta szczegolnie o sylwetce i bardzo bogatym wyposazeniu. Zdziwil mnie tez fakt ze w takim aucie sa zaslepki w klamkach ktore odpowiadaja za komfortowy dostep, a tej funkcji auto ktore nie kosztowalo prawie pol miliona nie posiada to samo tyczy sie audi a6 sa male prostokacik w klamkachi jednak one moga okazac sie zaslepkami. Szkoda ze samemu nie mozna aktualizacji robic map a takze systemu MMI jest to mozliwe ale skomplikowane. Reszta to czysta przyjemnosc moc jest odczuwalna szczegolnie podczas ostrego ruszania z miejsca. Roznica na sporcie jest dosc mocno zauwazalna szczegolnie przy zmianie biegow obrotomierz dochodzi do 5tys obrotow. U mnie nie ma ogranicznika predkosci nie rozpoznaje braku zapiecia pasow i kierowcy i pasazera za to gasnie po otwarciu drzwi kierowcy zawsze. Takie zabezpieczenie podobno dociagi drzwi ciche nie jak w bmw kamery przod i tyl tez lepszej jakosci niz w bmw. Warto dolozyc i zdecydowac sie na zakup wersji wlasnie 313KM.
8,8
Audi A7 I
A7 Sportback 3.0 TDI 313KM 230kW
minimalne w trasie 5.3 tylko jak skrzynia wskoczy na E8 czyli okolo 90km/h - bardziej dynamiczna jazda w trasie kolo 7.5. Miasto bardzo spokojna jazda w 9 sie zmiesci. Ogolnie dosc ciezkie auto w odczuciu co sie przeklada na zuzycie.
8,5
Audi A7 I
A7 Sportback 3.0 TDI 313KM 230kW
Audi A7 I A7 Sportback