Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Long 4.2 310KM 228kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Long 4.2 310KM 228kW 1998-2002
12,8
l/100 km
18,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Audi A8 D2
Long 4.2 310KM 228kW
Umówmy się. V8 nie kupuje się po to, aby oszczędzać. Ten silnik ma jeździć, sprawiać przyjemność i dawać komfort. No, ale jeśli już trzeba, to trzeba. Auto mam z LPG, ale spalanie pokazuje mi tylko benzyny. Jak rozpędzimy się do prędkości miejskiej tzn. 50-60km/h i utrzymujemy stale tą prędkość, komputer wskazuje 7-9 litrów spalania w czasie rzeczywistym. Autem nie szaleję po mieście, a mieszkam w miejscowości ponad 100 tyś. ludzi i średnie spalanie wychodzi mi w zakresie 17-18 litrów. Ale wystarczy z kilku skrzyżowań bardziej docisnąć i nagle się robi średnie 19-20. Generalnie auta nie kupiłem do tego, aby się nim ścigać. Od tego jest S3 lub S4. To ma być limuzyna, jeden wielki krążownik, ale tu jechać powoli, to wysiłek. Lekkie muskanie gazu powoduje, że wszyscy zostają w tyle. Wcześniej miałem A3 8L 1.9 TDI na pompowtryskach. Spalanie na gazie cenowo wychodzi niewiele drożej, więc jeśli zastanawiasz się nad kupnem, a Twój budżet domowy to około 6-6.5 tyś. zł lub więcej, to śmiało kupuj. Czemu taki budżet? A po to żebyś nie żałował pieniędzy gdy Ci się coś zepsuje. Pozdrawiam.
15,6
Audi A8 D2
Long 4.2 310KM 228kW
Oto moje wyniki spalania gazu w A8 4,2 v8 40v 310KM. Zrobiłem na gazie 25000km i nic się nie dzieje. Srednio pali około 15-16 L gazu = 30 zł benzyny pali około 12-13,5 L = 55 zł po przejechaniu 20000km zwraca nam się koszt założenia b.dobrej instal
17,9
Audi A8 D2
Long 4.2 310KM 228kW
W porównaniu do turbodiesli, przeglądy (1500 -2500zł - serwis) i rozrząd z pompą wody (3100zł+robocizna - oryginał) to jest OK. Choć częsci mogły by być trochę tańsze, to przy silniku 4,2 niezawiele jest do wymiany. Ostatnio 3 zawory mi się zawiesiły o

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na paczek1987@o2.pl
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A8 D2 Long