Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW 1996-1999

Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Audi A8 D2 S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW 1996-1999

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~ronin
S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A8 D2
jak na 8 letni samochód wyglada doskonale ma ponad czasowa sylwetke na drodze budzi respekt i szacunek wyglada jak pomniejszony czołg swietny przyjaciel jesli sie dba o niego to odwdzieczy sie sie niezawodnoscia zadnych tanich zamieników i pro formy. Potrafi poprawic humor jak czlowieka dopadnie nostalgia itp wystarczy go otpalic a sam dzwiek juz nam zdejmuje cierzar z duszy potem juz jest tylko lepiej :))) nigdy nie marudzi nie narzeka nie fochuje sie co prawda jest drogi w utrzymaniu ale nie jedna panienka wymaga wiekszego nakladu finansowego a i tak nazeka marudzi i szczela focha bo cos tam... i potrafi zjebac nawet najlepszy humor szowinistyczne myslenie ale prawdziwe ja wybrałem s8 i nie narzekam
3,1
~Macek
S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A8 D2
ludzie nie kupujcie tego auta. jak patrze na znaczek na masce to widzę wytrzeszczone, ze ździwienia,oczy właściciela. Samochód niesamowićie drogi w utrzymaniu miałem dużo aut ale takiego szrotu jeszcze nie...
4,8
~George
S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A8 D2
Auto jest doskonale. Pod kazdym wzgledem. Moja jedyna uwaga to kapcie. Te walce po prostu nie nadaja sie na polskie drogi...na szczescie na nielicznych wciaz w polsce autostradach sprawa jest juz zupelnie inna... :) S8 po prostu nie chce zjechac z autostrady...

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 S8 Sedan