Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D3 Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW 2003-2005

Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3936 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 275 KM (202 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A8 D3 Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW 2003-2005

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW
Audi A8 D3
Auto świetne ale nie dla wszystkich. Ma to coś czego nawet nowym autom brakuje. Zawieszenie pneumatyczne swoje robi, auto ma świetną przyczepność. Quattro, świetnie rozkłada moc między kołami. A śnieg dla tego auto wgl nie robi wrażenia. Spalanie jak na V8 jest świetne, średnie spalanie to 10 l/100km. Przy oszczędnej jeździe można zejść do 8l/100km ale jeśli ktoś szuka oszczędności to polecam 3.0 TDI. Maksymalne spalanie to już zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy. Można nawet do 50l/100km wejść. Mimo to polecam, V8 to jest to. Światła Xenons polecam.
4,4
~Batman
Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW
Audi A8 D3
Autko dla mnie jest kwintesencja limuzyny. Płacisz duzo ale wiesz co masz.
4,2
[email protected]
Long 4.0 V8 TDI 275KM 202kW
Audi A8 D3
GŁOWNE ATUTY TEGO AUTA TO SILNIK I JEGO SPALANIE, WYCISZENIA AUTA I KOMFORT JAZDY, KTÓRY PORÓWNYWALNY JAK W A6 TYLKO ŻE DUŻO WIECEJ BAJERÓW MA KIEROWCA MA DO DYSPOZYCJI
Audi A8 D3 Long