Szukaj

Informacje o Audi R8 I Coupe 5.2 V10 FSI 525KM 386kW 2007-2015

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2006-2015. Wersja produkcyjna auta, zaprojektowana przez Waltera de’Silvę, bazowała na prototypie o nazwie Le Mans quattro z 2003 roku. Model był spokrewniony technicznie z Lamborghini Gallardo. R8 został świetnie przyjęty przez krytyków, zdobył m.in. tytuły Samochodu Roku wg „Playboya” (2008), „Top Gear” i „Fifth Gear” (2007) oraz nagrodę Word Performance Car the Year w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2008. Od 2012 roku był oferowany w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław
R8 wygląda trochę jak prototypowe, aroganckie Audi z szalonej wyścigowej gry komputerowej. I to jest komplement. Jeden z wielu, ale te inne zapewne znacie. ~Powagosław
Luzacjusz
No i orzeł wylądował. Kolana miękną, serce kołacze, oczy wyłażą z orbit jak na rozbieranych scenach z Salmą Hayek w „Desperado”. Jak żyć? ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi R8 I Coupe 5.2 V10 FSI 525KM 386kW 2007-2015

Produkowany od 2007 do 2015 roku
Pojemność skokowa 5204 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 525 KM (386 kW) przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr/min
Liczba cylindrów 10
Układ cylindrów widlasty
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem Bosch MED. 9.1, koncepcja master-slave, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Audi R8 I Coupe 5.2 V10 FSI 525KM 386kW 2007-2015

Liczba ocen: 2
Ogólna ocena
2,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Artur
Coupe 5.2 V10 FSI 525KM 386kW
Audi R8 I
Całokształt oceniłbym na przeciętny pomimo, że w poszczególnych kategoriach auto odebrało wysokie noty. Owszem, jazda sprawia wielką przyjemność, na co składa się moc, prowadzenie, dźwięk itd. Jednak to wciąż \"tylko\" Audi - droższy Volkswagen. Wiem, że ostatnio Audi bardzo awansowało technologicznie, że modele RS może są nawet lepsze od porównywalnych BMW M lub Mercedesów AMG i że R8 jest ukoronowaniem ostatnich lat postępu tej niemieckiej marki. Wielkim plusem jest dostępność i możliwość serwisowania w polskiej sieci. ALE: to - jak wspomniałem - tylko Audi, brakuje mu prestiżu i jest bardzo drogie. Za te pieniądze (egzemplarz, którym jeździłem był skonfigurowany za 975tys. zł.) można mieć Porsche 911 Turbo S, Ferrari F430, Lamborghini Gallardo - to prawdziwe, a nie w ubraniu Audi :)
1,3
~komentaż
Coupe 5.2 V10 FSI 525KM 386kW
Audi R8 I