Szukaj

Informacje o Audi TT 8N Coupe 1.8 T 180KM 132kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).
czytaj więcej
Powagosław
Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem. ~Powagosław
Luzacjusz
Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1950-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Carlos
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Marzenie z młodych lat i grania w NFS - spełnione na 30ste urodziny :) Swietna konstrukcja , z technicznej strony auto w kosztach utrzymania Golfa/A3 (poza elementami nadwozia), zarazem duzo lepiej sie prowadzące i posiadajace wygląd przyciągający uwage innych nawet po 20 latach. Masa smaczków stylistycznych w środku jak i na zewnątrz , nie sprawiająca probemów mechanika, dobra blacharka, bez wątpienia auto ktore stanie sie (o ile juz nie staje) klasykiem. Nie mniej jednak - auto trudne w zakupie , wiele egzemplarzy porozbijanych lub po nieudolnym tuningu. W moim konkretnym przypadku kupiłem dopiero ósmy oglądany egzemplarz , chociaż wcale nie był on najdroższy.
4,0
~baki126
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
TT-tkę kupiłem właściwie przypadkowo od znajomego. Mechanik nie stwierdził większych defektów auta i po profilaktycznej wymianie rozrządu zrobiłem nią 20 tys. km. Jeżdżę głównie na odcinkach miasto+przedmieścia i z każdym miesiącem coraz bardziej to auto mi się podoba. Robi wrażenie swoim wyglądem, fajnie trzyma się drogi, względnie niewiele pali (jak na 180 KM) i oprócz paliwa nie wymaga inwestycji. Dla kogoś jeżdżącego maksymalnie w dwie osoby trudno o bardziej użyteczny i wyróżniający się samochód. Planowałem sprzedać, ale z uwagi na (prawie) bezproblemową eksploatację chyba zostanie u mnie jeszcze parę lat. Warto zwrócić uwagę, że ich ceny już nie spadają :)
4,6
~Darox
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Sportowy samochód, o niebywałych osiągach, ekskluzywnym wyglądzie, który nie rdzewieje pomimo upływu lat i za niewielkie pieniądze oferuje kupującemu komfort i świetne wyposażenie. Coupe godne polecenia!
Średnie spalanie dla Audi TT 8N Coupe 1.8 T 180KM 132kW 1998-2006
9,6
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Spalanie zdrowego 1.8T jest zależne przede wszystkim od stylu jazdy i ogarnięcia "łącznika". Jeżeli ktoś chce jeździć oszczędnie, a do tego ma sprawne auto, naprawdę da się osiągnąć sensowne rezultaty. Jazda w trasie z prędkością oscylującą w granicach 90 km/h może zaowocować spalaniem nawet poniżej 7 litrów na setkę. Jednocześnie wraz ze wzrostem prędkości rośnie spalanie. W trasie przy prędkościach w przedziale 140 - 160 km/h i dynamicznym wyprzedzaniu bez problemu można zbliżyć się do 10 litrów. Miasto to już w ogóle inna bajka - w trybie emeryckim można zamknąć się nawet w 8,5 litra. Upalając auto bez problemu można ten wynik podwoić. Oczywiście znaczenie mają również warunki (korki, klima, długość trasy, etc.). W Warszawie, przy codziennej eksploatacji (korki o 8, korki o 18) i trasach do pracy rzędu 10 kilometrów, średnio wychodziło 10 l/100. Moim zdaniem poziom spalanie / osiągi jest do zaakceptowania. Lepsze spalanie przy zachowaniu tych samych osiągów można osiągnąć tylko w jakimś dłubniętym 1.9 / 2.0 TDI, ale silniki te, jak każde zresztą, również mają swoje wady (szczególnie 2.0 TDI).
11,0
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
paliwo żre jak dziki. mam wszystko w aucie wyregulowane, powymieniane części itp. nie wierzcie tym co tu piszą, że auto pali 8-9litrów bo tyle nie pali. jak mu się da w kichę to potrafi spalić 13-15l. normalnie pali 10-11litrów. ten co pisze że pali mu 8 czy 7 litrów to chyba jak stoi z wyłączonym silnikiem. auto mam 3 lata i jak go kupowałem nie podniecałem się jak większość osób która tu opinie wystawia, ale podeszłem do zakupu jak do normalnego auta (auto ma jeździć, nie psuć się i dawać frajdę, za to płacę, leję benzynę itp). ten samochód to porażka - 180km to za mało jak na dzisijesze czasy, praktycznie i te 225km to też już mało - audi a3 w wersji r ma tyle samo i przynajmniej nie rzuca się w oczy i nikogo nie kole (a my za to nie będziemy płacić - np. koleżance ktoś z zawisci rzucił w tt-kę cegłę w szybę na parkingu, innemu kumplowi ktoś rzucił jogurt w auto).
10,3
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Samochód po 2 latach pokazał że może być oszczędny (6.33l/100 na trasie do 90km/h) ale także potrafi sobie spalić przy ostrej dynamicznej jeździe (16.0l/100) W spalaniu miejskim nie ma dramatu lecz mogłoby być trochę lepiej
Audi TT 8N Coupe