Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW 2004-2007

Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW 2004-2007

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Adam
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bardzo fajne i zwinne auto do miasta, ale także szybkie w trasie. Skrzynia automatyczna to rewelacja - nie trzeba cisnąć sprzęgła i można swobodnie napić się lub wziąć do ręki telefon nie tracąc skupienia.
4,2
~PLama
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto za 20 tysięcy które prowadzi się naprawdę przyjemnie, z charakterystycznym dla BMW oporem na kierownicy, bez luzów, skrzypienia, skrzynia biegów również zmienia biegi z przyjemnym, lekkim oporem. Jeśli komuś odpowiada spalanie po mieście na poziomie 8-8,5L to warto za te pieniądze. Oczywiście opis dotyczy egzemplarza sprawdzonego - znałem auto od początku. Jeśli ktoś chce kupić od handlarza z przebiegiem "150 000" niech się zastanowi 2x.
4,5
~tobi
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bardzo fajne auto dla 2 osob lub jako tzw 2-gie auto.

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW 2004-2007

Liczba raportów: 15
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW 2004-2007
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bmw 118i 129KM , automat !!! ; jeżeli jeździsz nim z szybkością >100 k/h przygotuj się na spalanie w okolicach 8,0 . Oczywsiście jak rusza potrafi chwilę mieć i 30l spalania , jedak najlpiej nim jeździc w granicach 80-90 km/h i puszczać często noge z gazu , zjezdzac bez hamowania itp ... wtedy potrafi spalać i 7 l/100 a jest to automat! czyli not bad. w miescie jezdzi sie nim fajnie [ bo automat ] ale spala troszke 10-12l/100 zalezy gdzie. Jak bedziecie jechali np. na Hel i zlapiecie nieziemski korekt moze i spalac nawet 30litrow wiec lepiej planowac w wakacje takie podroze . Po co bawic sie w sponsora Stacji benzynowych ??? no chyba ze ktos ma benzyne za pol ceny :)
7,5
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
Chociaż jestem Przedstawicielem to dbam o swoją służbówkę bo chcę ją odkupić od firmy dla żony. Samochód genialny jeśli chodzi o spalanie PB95. Tylko taką leję bo tankuję ROUTEX-em. Myślę że 98 spaliłby troszkę mniej. Kiedyś byłem w delegacji na mazurach i postanowiłem pobić rekord niskiego spalania. Było ciepło ale wyłączyłem klimę, nawiew, radio, zostały tylko światła. Na odcinku 350 km uzyskałem wynik 5.9 l/100km (tak pokazał komputer).
8,8
Hatchback 5d E87 118i 129KM 95kW
BMW Seria 1 E81/E87
118i - to tak naprawdę dwulitrówka, w moim przypadku w automacie. W mieście średnio wychodzi ok. 9l/100 przy "ciężkiej" nodze i dużych korkach...prędkości ok.100kmh. W zimę potrafi spalić nawet lekko pozywaj 10l , ale to chyba już max...jakoś więcej mi nie spalił. W trasie z prędkościami 120-140kmh spokojnie można osiągnąć 7,6l/100km oczywiscie włączona klima i jazda na tempomacie. Ogólnie to uważał że to całkiem niezły wynik jak na ten silnik + automat

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy