Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4227 mm
Szerokość 1751 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1933 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1497 mm
Zwis przedni 737 mm
Zwis tylny 830 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 963 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1407 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1414 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Robert
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Samochód użytkuję już ok. 5 lat, ale kupiłem go już z niemałym przebiegiem, bo aktualnie posiada przejechane 470 tyś. km. Jeżdżę nim bardzo dużo, bo wiele tras np. Śląsk - Francja, Śląsk - Chorwacja, co też nabiło tak dużo km na liczniku. Samochód spisuje się świetnie! Mimo ogromnego przebiegu jest bardzo tani w utrzymaniu, a zabawne, bo kosztuje mnie on niewiele więcej, jak dawne Polo 1.9 SDI. Jest wiele zamienników np. tarcz hamulcowych itp. Rozrząd jest jeszcze fabryczny, sprzęgło wraz z dwumasą było wymienione, a i jeszcze świece żarowe. Poza tym tylko paliwo, filtry olej i na tym kończą się koszta eksploatacji. Silnik mam wrażenie, że jest toporny jak 1.9SDI - odpalając samochód mam wrażenie, że mogę nim pojechać na koniec świata. Bardzo polecam kupić zadbany egzemplarz, bo największy wpływ na trwałość ma dbanie o samochód.
3,6
~eRni
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Samochód dający przyjemność z prowadzenia. W trasie można czuć się bezpiecznie dzięki dobrym właściwościom jezdnym. Z rezerwą należy jednak podchodzić do wyprzedzania, ze względu na dość niską moc tej wersji silnikowej. W ruchu miejskim jest zwinny i zwrotny, ale nie ma co liczyć na jazdę o kropelce. Wnętrze typowe dla marki - stylizacja może się podobać, materiały są różnej jakości. Zagospodarowanie przestrzeni i funkcjonalność rozwiązań poniżej średniej w tej klasie. Drobne usterki, które w wypadku tego egzemplarza nie doprowadziły do unieruchomienia go.
4,9
~Macko40
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Świetne wyposażenie i jakość wyprzedzająca pozostałe marki z segmentu. Mercedes A klasa trzeszczy od tandetnego plastiku, audi A3 to po prostu inny golf, a reszta to zwyczajnie czuć kompromisy. Tutaj prowadzenie jest pewne i przyjemne, wyciszenie zadowalające, osiągi na właściwym poziomie pozwalającym mknąć po autostradzie zawstydzając większość pojazdów na drodze (przy niskim spalaniu) ;) mam na wyposażeniu automatyczna klimatyzacje dwustrefowa, szyberdach podświetlane klamki, system keyless, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania przód tył i wiele innych. Widać dopracowanie i wiele praktycznych rozwiązań. Jedynym minusem tego samochodu jest brak uchwytow na napoje w standardzie (widać u niektórych w opcjach). Do czasu zakupu tej jedynki BMW kojarzyło mi się co najmniej nieprzyjemnie. Odkąd jeżdżę tą najnizsza klasą BMW.. Wiem, że warto dać szanse tej marce, ale nie można oszczędzać przy zakupie, nie brać najtanszej oferty, tylko zadbanej z pewną historią. Ja nie zamierzam sprzedawać swoje jedynki :) planuje oddać ją partnerce, a sam rozglądam się oczywiscie za.. BMW, ale już serii 5 :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
7,8 – 12,4
l/100 km
5,8 – 7,1
l/100 km
10,3 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto stworzone do jazdy dookoła komina przy prędkościach nieprzekraczających 90 km/h. Miasto - problemy z rozhuśtaniem się do normalnej prędkości przy próbie bycia ekonomicznym. Trasa - powyżej 90 km/h wir w zbiorniku. Także, nieważne czy miasto czy trasa (jeździłem dość dynamicznie) moje spalanie LPG oscylowało w granicach 11,5-12l. Benzyny było to około litra mniej. Wspomnę, że gazownik ustawił mi dotrysk benzyny przy wysokich obrotach żeby nie spalić zaworów i auto śmiga na gazie już kilka lat bez zająknięcia.
7,0
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto czułe na filtr powietrza. Po zakupie samochodu, mimo że filtr wyglądał na świeży i czysty, wymieniłem go profilaktycznie. Średnie spalanie w cyklu mieszanym z przewagą trasy z 8,3-8,4 l/100km spadło do 6,7-6,8 l. Jazda lekko dynamiczna. Przy oszczędnej jeździe w trasie, ale bez dużego zamulania, potrafi spalić 5,6 l/100km. Dane z komputera pokładowego i z moich wstępnych odczuć zgadzają się z ,,instrybutorem'', jeśli odbiegają to nie jakoś znacznie. 116i 115km 2006r. bez LPG. Przebieg 220k km.
13,3
Hatchback 5d E87 3.0 130i 265KM 195kW
BMW Seria 1 E81/E87
Butla LPG zabiera pół bagażnika. Uważam że spalanie nie jest wygórowane biorąc pod uwagę że ten silnik chce cały czas więcej i szybciej. Zdecydowanie nie lubi niskich obrotow. Eksploatacja nie należy do najtańszych i z tym trzeba się pogodzić. Termostat z pompką elektryczną 1200zł, drugi termostat 300zł. Dla porowania mam octavie I 1.8 turbo benzyne - termostat 28zł. Wiem że to inna klasa aut Ale termostat to termostat. Ale i Tak uważam że jak ktoś chce auto które sprawnie się przemieszcza, daje frajdę z jazdy i dosyć ekonomiczne na trasie to będzie z jedynki zadowolony. Do jazdy bardziej nazwijmy to agresywnej koniecznie fotele sportsitze, ja mam zwykle i jeżdżę dupą w lewo i prawo.
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87