Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4227 mm
Szerokość 1751 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1933 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1497 mm
Zwis przedni 737 mm
Zwis tylny 830 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 963 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1407 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1414 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Generalnie auto po 6 latach eksploatacji i przebiegu ponad 180 tysięcy km oceniam bardzo dobrze. Stan podwozia, materiałów wykończeniowych wnętrza nie wykazują jakiegokolwiek zużycia. Wersja z wszystkimi pakietami M Performance wygląda bardzo dynamicznie. W wyposażeniu obniżone zawieszenie, ładne szprychowe felgi, sportowe fotele z świetnymi siedziskami, czarna podsufitka itp. Lakier metalik w doskonałej kondycji, brak oznak jakiejkolwiek korozji w podwoziu. Rura wydechowa od wewnętrznej strony praktycznie czysta. Elementy wyposażenia, komfortu nie wykazują zużycia. Przy odpowiednio zadbanym egzemplarzu daje poczucie zadowolenia.
4,0
~looko
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Witam, bardzo pomogły mi opinie z tej strony przy kupnie auta. Więc po roku użytkowania postanawiam się również podzielić z Wami swoją opinią. Auto sprawuje się bardzo dobrze, bez usterkowo. Zrobiłem nim w roku przeszło 25tys. km. Po roku wymieniłem w nim tarcze z przodu, klocki, wszystkie filtry i olej. Koszt 1000zł, czyli porównywalnie z innymi autami. Auto bardzo żwawe, poradzi sobie w każdych warunkach czy to w mieście czy po za. Po roku śmiało mogę auto polecić, nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.
4,4
~michal_p
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto zakupione od szwagra stąd decyzja o BMW (zmieniał na większe BMW). Czysty przypadek. Mielilśmy wcześniej Golfa III 1.9TDi potem Peugeot 206 1.4 benzyna. Nasza rodzinka to 2+1 więc gabaryty były wystarczające. Decyzja o zakupie to argumenty typu nowsze auto, sprawdzone, pewne, zadbane, nie składane z trzech innych, trochę większy bagażnik. Bagażnik przerósł nasze oczekiwania. Wbrew opiniom ludzi którzy muszą mieć gigantyczne kombi, bagażnik jest naprawde pojemny. Wyjazd na wakacje wraz z autkiem akumulatorowym dla córeczki na pokładzie nie stanowił problemu. Zaznaczam że nie jeździmy co miesiąc w kilkusetkilometrowe trasy stąd komentarz o kombi. Być może jest bardziej komfortowo, ale w tym momencie nam nie jest to potrzebne. Tylne siedzenia z tyłu mogą stanowić problem dla dużych dorosłych, ale w przypadku małego dziecka w foteliku miejsca jest dużo. Przednia siedzenia - trzeba sie przyzwyczaić. Po jakimś czasie okazuje się że wszystko jest pod ręką i jest wygodnie. Wykończenie z bardzo dobrych materiałów. Wszystko przyjemne w dotyku. Wersja posiadana to chyba troche wyżej niż standard ponieważ mamy 2-strefową klimatyzację, czujnik parkowania tył, podświetlane klamki, lusterko wewnętrzne przyciemniające się, wejście AUX i kierownicę sportową. Autem jeździ się fantastycznie. Jest cicho przyjemnie, świetnie się manewruje, trzyma się drogi jak gokart. Kupiłem nowe opony Michelin CrossClimate i auto na nich zachowuje się cudownie. Jedyny mankament to niestety silnik. Jest wg mnie troche za słaby. Trzeba kręcić go dość wysoko lecz wtedy wzrasta spalanie. Myslę że 1.8 i więcej jeest lepszym wyborem, ale jak pisałem wcześniej zakup to przypadek. Opisy w internecie przestrzegają przed zakupem tej wersji ze względu na wadę fabryczną. Wiele aut było objętych akcją serwisową. Mój niestety nie (silnik N45) ale myślę że to dlatego iż było sprowadzone z Niemiec. Chodzi oczywiście o wadliwy napinacz łańcucha rozrządu, który powoduje przeskoczenie łańcucha. Przżyliśmy to mimo iż auto było niezwykle zadbane, miało stałą opiekę serwisową. Wszystko było wymieniane na czas i było garażowane. Przy 128000 łańcuch przeskoczył (niezbyt przyjemne uczucie podczas jazdy). Na szczęście niedaleko od znajomego serwisu. Dało sie przeżyć. Od tej pory bez problemu. Silnik chodzi super. Generalnie auto uważam za bardzo udane. Przekonałem się do BMW mimo że moją miłością motoryzacyjną było Volvo :-) Jeździłem dużo S70 wersja T5 w automacie, która do dzisiaj zostaję moim marzeniem do kolekcji :-) Gdyby finanse pozwoliły to za jakiś czas chcyba chciałbym kupić nową "jedynkę". Pewnie nie da się w niej wymienić już samemu żarówek jak u mnie ale cóż, taka drogę obrali producenci i nie mamy na to żadnego wpływu. Bez względu na markę.

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Liczba raportów: 183
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
7,7 – 12,7
l/100 km
5,6 – 7,2
l/100 km
10,3 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Hatchback 5d E87 130i 265KM 195kW
BMW Seria 1 E81/E87
Butla LPG zabiera pół bagażnika. Uważam że spalanie nie jest wygórowane biorąc pod uwagę że ten silnik chce cały czas więcej i szybciej. Zdecydowanie nie lubi niskich obrotow. Eksploatacja nie należy do najtańszych i z tym trzeba się pogodzić. Termostat z pompką elektryczną 1200zł, drugi termostat 300zł. Dla porowania mam octavie I 1.8 turbo benzyne - termostat 28zł. Wiem że to inna klasa aut Ale termostat to termostat. Ale i Tak uważam że jak ktoś chce auto które sprawnie się przemieszcza, daje frajdę z jazdy i dosyć ekonomiczne na trasie to będzie z jedynki zadowolony. Do jazdy bardziej nazwijmy to agresywnej koniecznie fotele sportsitze, ja mam zwykle i jeżdżę dupą w lewo i prawo.
10,3
Hatchback 5d E87 130i 265KM 195kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto posiadam od 3 lat. Przejechałem nim ponad 100 000km. Ten model BMW bardzo sobię chwalę. Nie bez powodu został LIDEREM w teście długodystansowym. Sam pokonałem 100k km bez żadnej awarii co potwierdza wynik testu. Ta "Jedyna" jest moim oczkiem w głowie. Auto bardzo dynamiczne, zwinne i zwrotne. Dźwięk silnika to czysta przyjemność dla ucha, szczególnie od 4 tys obrotów. Moc dostępna na każdym biegu. Nie potrzeba redukować przy wyprzedzaniu ale czemu miałbyś tego nie robić? Ja jestem uzależniony od tego dźwięku i wciskania w fotel :) Spalanie średnie przez 3 lata kształtuje się na poziomie od 9,5-10,5l na 100km. Najwyższe spalanie jakie osiągnąłem na trasie przy sportowej jeździe to 13,5l, a najniższe 7,8l na 100km (wyjazd na morze - spokojna jazda w miarę równomierna ok 100km/h). Auto pomimo już swojego wieku nadal fajnie się prezentuje.
9,7
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Po mieście pali jak smok, lecz wrażenia są świetne ! Po mieście nie mogę spaść poniżej 12l, jednakże w trasie z prędkością 100km/h 6,5/7l przy 120km/h 8l. Przymierzam się do gazu ale jeszcze trochę się pobawię jeżdżąc na 95 ;)

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...