Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21

Lata produkcji: 2011 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Greg
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
BMW Seria 1 F20-F21
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD. Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l. W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej. Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń. Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć. Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport. Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r. Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują. Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :) Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
4,0
~Kuba
Hatchback 5d 118i 170KM 125kW
BMW Seria 1 F20-F21
To moja ponowna ocena. Poprzednią pisałem po trzech miesiącach użytkowania , dziś minęły już ponad trzy lata. Dbam o samochód. Przejechałem nim 60 tyś.km, kupiłem w Niemczech od pierwszej właścicielki - bezwypadkowe. Auto porządnie wykończone, estetyczne materiały, dobrze spasowane plastiki. Doskonałe w prowadzeniu, z fantastyczną 8- biegową skrzynią automatyczną. Intuicyjne sterowanie obsługą nawigacji i pozostałych systemów. Tyle pozytywów.Niestety psuje się regularnie od trzech lat, ale o tym później.
4,2
~~BMW fan
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Jakis czas temu zamiescilem opinie (na podstawie test drive z salonu) http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-1/f20-f21/hatchback-3d/silnik-benzynowy-114i-102km-od-2012/ocena-kierowcy-995327424/ ktora teraz chcialbym zrewidowac. Ogolnie samochod jest bardzo przyjemny. Test drive odbylem sachodem 114i z moca 102 koni, obecnie posiadam 116i z moca 136 koni. Silnik benzynowy. 102 konie to bylo stanowczo za malo, ze 136 koncmi ten samochod jezdzi znacznie lepiej ;-) Samochod z pakietem optycznym M, ktory ma inny przedni i tylny zderzak. Felgi 17" z szerokimi oponami, kilka dodatkow optycznych, obnizone zawieszenie, w srodku sportowe fotele, tapicerke z alcantara, troche inne liczniki, czarna podsufitke. Ogolnie samochodem jezdzi sie przyjemnie. W miescie dobrze rusza sie (miekko, nie trzeba nawet spcjalnie dawac gazu), biegi chodza precyzyjnie, przy zmianie biegow nie ma zadnych szarpniec, auto dobrze trzyma sie drogi, ergonomia na dobrym poziomie. Bardzo dobre hamulce. Na autostradzie auto jest stabilne, ciche, fotele sa wygodne i po dlugiej podrozy nie bola plecy, nie jestesmy zmeczeni. Brakuje troche schowkow. W wyposazeniu stnadrowym jest niezbedne minimum, ale dodatki sa bardzo drogie, wiec nalezy przemyslec do dokupic. Auto zwawo przyspiesza w zakresie obrtow 1.5-4.5, wiec do codziennej jazdy jest bardzo przyjemne. Po prekroczeniu 4.5 do 6.5, brakuje troche mocy. Nie jest to scigacz, aczkolwiek jazda moze byc dynamiczna. Jezeli komus zalezy na lepszym przyspieszeniu to raczej mdoel 125i. Brakuje miejsca na tylnej kanapie. Bagaznik 360 l jest okay, zawsze mozna dokupic lodke dachowa. Auto w pakiecie M rozni sie od modelu standardowego, wyglada agresywniej, choc troche rzuca sie w oczy, co nie wszyscy lubia. Jednak pakiet polecam! Radio nie gra najlepiej, nie ma USB. Zamiast CD w standardzie powinno byc wlasnie USB. Auto ma kilka wad, ale jezeli wiemy po co je kupujemy, na pewno bedziemy zadowoleni. Osobicie bym polecal silnik 125i lub 118i, ale w niektorych krajach Europy placi sie rozne podatki od mocy silnika, wiec nie zawsze te opcje sa oplacalne ;-(
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21
5,7 – 11,8
l/100 km
4,4 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Konfiguracja: 118i, 136KM, model lipiec 2017, automat 8, przebieg 800km, wersja SportLine. Auto zachowuje tendencje typowego trzycylindrowca, czyli idealnie wpasuje się w miejski klimat i do krótkich dystansów przy prędkości 100-120km/h. Powyżej czuć mały motor i niedomaganie przy większych prędkościach. Auto wrażliwe na pedał gazu, więc przy ostrożnym jego traktowaniu można spokojnie osiągnąć spalanie 6.0 przy prędkości 90 - 100 km/h. Zastrzegam, że będzie to emerycka jazda. Przy swobodnej jeździe bardziej realne 7/100. W dużych korkach lub przy sportowej i dynamicznej jeździe należy liczyć 9/100.
11,8
Hatchback 5d Facelifting 2015 M 135i 326KM 240kW
BMW Seria 1 F20-F21
Zgodnie z danymi producenta samochód pali tylko jak stoi na parkingu. W korkach i ślimaczej jeździe miejskiej należy liczyć 16-17 litrów. W spokojnej jeździe miejskiej około 12.5 i 13 litrów, ale realistycznie należy nastawić się na 15. Przy zabawie i dynamicznej jeździe na wyświetlaczu może wskoczyć 20l/100 km. W trasie przy jeździe w okolicach 190-200 spalanie 12.8 litra. Przy spokojnej jeździe 120 - 130 spalanie spada do 10 a nawet niżej, jeśli wrzucimy tryb Eco Pro gdzie 8 przełożenie skrzyni ZF jest zapięte prawie zawsze.
6,3
Hatchback 5d 116d 116KM 85kW
BMW Seria 1 F20-F21
Średnie spalanie miejskie na oponach letnich, które mają mniejsze opory toczenia często spada poniżej 6l./100 km (jadąc w trasie bardzo spokojnie nawet w okolicach 5l.). Po założeniu zimówek otrzymanie wartości należy zwiększyć o około 0.7 - 0.8 l. Wyniki mam uśrednione z 52 tankowań w Warszawie, zawsze był to olej Orlen Verva, zawsze tankowane pod korek. Przy okazji odkryłem, że komputer pokładowy zawsze zaniża średnie spalanie. Najczęściej o około 0.3 l.
BMW Seria 1 F20-F21