Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 1 F20-F21

Liczba ocen: 49
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,0
~Kuba
Hatchback 5d 118i 170KM 125kW
BMW Seria 1 F20-F21
To moja ponowna ocena. Poprzednią pisałem po trzech miesiącach użytkowania , dziś minęły już ponad trzy lata. Dbam o samochód. Przejechałem nim 60 tyś.km, kupiłem w Niemczech od pierwszej właścicielki - bezwypadkowe. Auto porządnie wykończone, estetyczne materiały, dobrze spasowane plastiki. Doskonałe w prowadzeniu, z fantastyczną 8- biegową skrzynią automatyczną. Intuicyjne sterowanie obsługą nawigacji i pozostałych systemów. Tyle pozytywów.Niestety psuje się regularnie od trzech lat, ale o tym później.
4,2
~~BMW fan
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Jakis czas temu zamiescilem opinie (na podstawie test drive z salonu) http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-1/f20-f21/hatchback-3d/silnik-benzynowy-114i-102km-od-2012/ocena-kierowcy-995327424/ ktora teraz chcialbym zrewidowac. Ogolnie samochod jest bardzo przyjemny. Test drive odbylem sachodem 114i z moca 102 koni, obecnie posiadam 116i z moca 136 koni. Silnik benzynowy. 102 konie to bylo stanowczo za malo, ze 136 koncmi ten samochod jezdzi znacznie lepiej ;-) Samochod z pakietem optycznym M, ktory ma inny przedni i tylny zderzak. Felgi 17" z szerokimi oponami, kilka dodatkow optycznych, obnizone zawieszenie, w srodku sportowe fotele, tapicerke z alcantara, troche inne liczniki, czarna podsufitke. Ogolnie samochodem jezdzi sie przyjemnie. W miescie dobrze rusza sie (miekko, nie trzeba nawet spcjalnie dawac gazu), biegi chodza precyzyjnie, przy zmianie biegow nie ma zadnych szarpniec, auto dobrze trzyma sie drogi, ergonomia na dobrym poziomie. Bardzo dobre hamulce. Na autostradzie auto jest stabilne, ciche, fotele sa wygodne i po dlugiej podrozy nie bola plecy, nie jestesmy zmeczeni. Brakuje troche schowkow. W wyposazeniu stnadrowym jest niezbedne minimum, ale dodatki sa bardzo drogie, wiec nalezy przemyslec do dokupic. Auto zwawo przyspiesza w zakresie obrtow 1.5-4.5, wiec do codziennej jazdy jest bardzo przyjemne. Po prekroczeniu 4.5 do 6.5, brakuje troche mocy. Nie jest to scigacz, aczkolwiek jazda moze byc dynamiczna. Jezeli komus zalezy na lepszym przyspieszeniu to raczej mdoel 125i. Brakuje miejsca na tylnej kanapie. Bagaznik 360 l jest okay, zawsze mozna dokupic lodke dachowa. Auto w pakiecie M rozni sie od modelu standardowego, wyglada agresywniej, choc troche rzuca sie w oczy, co nie wszyscy lubia. Jednak pakiet polecam! Radio nie gra najlepiej, nie ma USB. Zamiast CD w standardzie powinno byc wlasnie USB. Auto ma kilka wad, ale jezeli wiemy po co je kupujemy, na pewno bedziemy zadowoleni. Osobicie bym polecal silnik 125i lub 118i, ale w niektorych krajach Europy placi sie rozne podatki od mocy silnika, wiec nie zawsze te opcje sa oplacalne ;-(
4,7
~Vincent_Vega
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Fajne miejskie autko. Nie jest najpiękniejsze z zewnątrz to fakt, ale w środku jest bez zarzutu. Mamy wersje Sportline 116i, silnik nie zwala z nóg ale jeździ przyzwoicie i elastycznie, natomiast zawieszenie i układ kierowniczy to absolutny wzór w tej klasie - coś fantastycznego, podobnie jak sportowe fotele i ergonomia. Tak samo jakość wykonania i materiały w środku (pamietając że jest to samochód kompaktowy, nie porównuje go więc do serii 7 albo Audi A8)Razem z nową A3 - najfajniejszy kompakt na rynku. Samochód jest żony, ale pozytywnie mnie zaskoczył i sam uwielbiam nim jeździć mimo, że mam drugie auto z napędem na 4 koła i silnikiem ponad 300KM.

Raporty spalania BMW Seria 1 F20-F21

Liczba raportów: 65
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21
5,7 – 11,8
l/100 km
4,4 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Konfiguracja: 118i, 136KM, model lipiec 2017, automat 8, przebieg 800km, wersja SportLine. Auto zachowuje tendencje typowego trzycylindrowca, czyli idealnie wpasuje się w miejski klimat i do krótkich dystansów przy prędkości 100-120km/h. Powyżej czuć mały motor i niedomaganie przy większych prędkościach. Auto wrażliwe na pedał gazu, więc przy ostrożnym jego traktowaniu można spokojnie osiągnąć spalanie 6.0 przy prędkości 90 - 100 km/h. Zastrzegam, że będzie to emerycka jazda. Przy swobodnej jeździe bardziej realne 7/100. W dużych korkach lub przy sportowej i dynamicznej jeździe należy liczyć 9/100.
11,8
Hatchback 5d Facelifting 2015 M 135i 326KM 240kW
BMW Seria 1 F20-F21
Zgodnie z danymi producenta samochód pali tylko jak stoi na parkingu. W korkach i ślimaczej jeździe miejskiej należy liczyć 16-17 litrów. W spokojnej jeździe miejskiej około 12.5 i 13 litrów, ale realistycznie należy nastawić się na 15. Przy zabawie i dynamicznej jeździe na wyświetlaczu może wskoczyć 20l/100 km. W trasie przy jeździe w okolicach 190-200 spalanie 12.8 litra. Przy spokojnej jeździe 120 - 130 spalanie spada do 10 a nawet niżej, jeśli wrzucimy tryb Eco Pro gdzie 8 przełożenie skrzyni ZF jest zapięte prawie zawsze.
6,3
Hatchback 5d 114i 102KM 75kW
BMW Seria 1 F20-F21
90% poza miastem. Trasa 90km do pracy 120km/h tempomat 5,8(bez tempomatu 110-130 bardzo delikatnie dozując gaz spoglądając na chwilowe spalanie 5,2-5,3) 150-170 ok 7,5, 4,8L/100 odnotowałem wlokąc się 80-100 po autosradzie. W mieście niestety spala nawet 9 jak sie świateł dużo staje. ma tylko 102 konie ale turbinka pomaga już od 1100 obrotów i toczy sie bardzo przyjemnie. Komputer zaniża 0-0,2 litra czego nie uwzględniam w wynikach. Jadąc caly czas 70-80 po równym realne wydaje się zejść do rzeczywistego spalania 4,5 litra ale nie mam ochoty tego sprawdzać.
BMW Seria 1 F20-F21