Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21

Lata produkcji: 2011 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~PiciuHamburg
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
BMW Seria 1 F20-F21
Super auto dla : Singla lub Pary. Nie nadaje się wg mnie już dla kogoś z dziećmi. Żona marudzi, że zbyt szybko, zbyt zrywnie, dziecko to samo. Poza tym mało miejsca z tyłu. Bądźmy realistami. Jak się jeździ dużo z rodziną - to to auto jest kompletnie marnuje swój potencjał. Frajda jest przez pierwsze 3 miesiące od zakupu - później człowiek stwierdza, że do niczego mu takie szybkie auto nie jest potrzebne (bo głównie miasto i autostrady - gdzie jedziesz ze stałą prędkością) Super auto dla kogoś kto mieszka np w małym mieście i dojeżdża gdzieś po lokalnych drogach - wtedy najlepiej można wykorzystać jego potencjał. No i czuć przewagę. JAk trzeba gdzieś na krótkim odcinku wyprzedzić - to jest frajda. I tu wg mnie się ta frajda kończy. Bo jak pisałem powyżej - autostrada - to głównie jazda ze stałą prędkością - więc każde auto 2.0 litra wystarczy. Do miasta to każdy diesel wystarczy. Nie nadaje się wg mnie do miasta i na autostrady bo : w mieście ograniczenia, na autostradach czuć, że nie ma tej stabilności powyżej 160-170. Poza tym zaczyna sporo palić powyżej pewnej prędkości. Ja już bym drugi raz nie kupił. Fakt jest bezawarykny, łądnie chodzi. Nie rzuca się w oczy zbytnio. Dość bezpieczny przy xdrive - nawet bez ESP. Ale jak porównuje np VW jette diesel 105KM, Focusa 150km benzyne i m140i. To najbardziej chyba mi pasowała jetta. Głupie ale do takich wniosków dochodzę. Co ważne - to jak ktoś chce wozić rowery na tylnym haku - to tu nie da się łątwo haka zamontować - bo producent nie przewidział zbytnio dla tego modelu bo jest tam tłumik. Jest jakaś jedna wersja - w niemczech ktoś sprzedaje - można poszukać. Ale to nie jest standard tutaj. Podsumowując : wg mnie to auto dla singla, który dojeżdża do pracy z małego miasteczka w inne miejsce. I to mówimy tu o singlu, którego stać na spalanie średnio 10L/100 i więcej. Zrobiłem nim 35 tys. Mam teraz 45. I przymierzam się raczej sprzedać. Jak ktoś ma dylematy niech pisze. src (at) poczta.onet.pl
4,2
~Maciek
Hatchback 5d Facelifting 2017 120i 184KM 135kW
BMW Seria 1 F20-F21
Wchodząc do salonu nie powiem jakiego jak mnie powitała dziewczyna to od razu poczułem się premium. Przyznam szczerze jeździłem innymi markami i to jest moje pierwsze BMW ale czy ostanie? Nie wiem wszystko będzie zależało od ekonomii. Nie wiem jak będzie wyglądał odkup po paru latach ale mam nadzieję, że dla znacznej ilości osób znaczek BMW coś więcej znaczy. Samochód jak samochód raczej ani wizualnie ani w środku nie rzuca jest poprawny... Raczej wyścigówka to nie jest a o szukaniu jakiś emocji to nie w tym modelu. Do miasta i na małe trasy sprawdzi się.
4,6
~Greg
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
BMW Seria 1 F20-F21
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD. Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l. W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej. Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń. Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć. Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport. Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r. Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują. Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :) Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21
5,7 – 11,8
l/100 km
4,4 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
To mój ulubiony samochód który do tej pory miałem. Zapiernicza jak resorówka, mimo małej mocy przyśpieszenie jest absolutnie wystarczające do miasta czy "szybkiej" ale krótkiej trasy, co niestety przekłada się na spalanie. W trasie przy dynamicznej jeździe i wyprzedzaniu ciężarówek nie łudźmy się, że zejdziemy poniżej 8l/100km a raczej nawet poniżej 9l/100km. Przy na prawdę żwawej jeździe potrafi spalić nawet 12l/100km. Podobnie w mieście, jeśli faktycznie startujemy spod świateł konkretnie, do tego korki etc. nie zejdziesz poniżej 9l/100km. Na dziś mam przebieg 45 000km i średnie spalanie na komputerze pokładowym 11l/100km.
7,4
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Konfiguracja: 118i, 136KM, model lipiec 2017, automat 8, przebieg 800km, wersja SportLine. Auto zachowuje tendencje typowego trzycylindrowca, czyli idealnie wpasuje się w miejski klimat i do krótkich dystansów przy prędkości 100-120km/h. Powyżej czuć mały motor i niedomaganie przy większych prędkościach. Auto wrażliwe na pedał gazu, więc przy ostrożnym jego traktowaniu można spokojnie osiągnąć spalanie 6.0 przy prędkości 90 - 100 km/h. Zastrzegam, że będzie to emerycka jazda. Przy swobodnej jeździe bardziej realne 7/100. W dużych korkach lub przy sportowej i dynamicznej jeździe należy liczyć 9/100.
6,3
Hatchback 5d 116d 116KM 85kW
BMW Seria 1 F20-F21
Średnie spalanie miejskie na oponach letnich, które mają mniejsze opory toczenia często spada poniżej 6l./100 km (jadąc w trasie bardzo spokojnie nawet w okolicach 5l.). Po założeniu zimówek otrzymanie wartości należy zwiększyć o około 0.7 - 0.8 l. Wyniki mam uśrednione z 52 tankowań w Warszawie, zawsze był to olej Orlen Verva, zawsze tankowane pod korek. Przy okazji odkryłem, że komputer pokładowy zawsze zaniża średnie spalanie. Najczęściej o około 0.3 l.
BMW Seria 1 F20-F21