Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4324 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1984 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Rozstaw kół - przód 1516 mm
Rozstaw kół - tył 1534 mm
Zwis przedni 765 mm
Zwis tylny 869 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1018 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1417 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Auto które dumnie może nosić znaczek M przed swoją nazwą. Idealnie wyważone daje świetne wrażenia pozwalając na bezpieczną dynamiczną jazdę podkręcając zabawę kiedy ucieka nam tyłem dodając mu gazu w zakręcie pomimo napędu xDrive. Sam napęd świetnie pomaga utrzymać moc i moment w ryzach, dając wiele trakcji przy każdym przyspieszaniu, daje to duże poczucie bezpieczeństwa, chciało by się powiedzieć zbyt duże, ale nie jest to pełne M, więc utrzymam opinię że jest świetnie i na pewno dalej będzie w stanie zaskoczyć nie jednego kierowcę. Skrzynia w zwykłym trybie do codziennej jazdy spisuje się bardzo dobrze, często odczytując kiedy potrzeba zbić bieg lub dwa podczas przygotowywania się do wyprzedzania kiedy powoli wchodzimy na gaz. 8 biegów pozwala na niskie obroty przy prędkościach autostradowych i wg. mnie jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki temu dobre spalanie jak na 3L i 340km ze stałym napędem xDrive. Jeżeli chodzi o ergonomię siedzi się dość wysoko, ale bardzo wygodnie ze świetnym trzymaniem bocznym i w pierwszym rzędzie nie brakuje nam miejsca. Jeżeli chodzi o tylne miejsca, to uważam że jak na serię 1 jest całkiem nie najgorzej, wszystko oczywiście zależy od wzrostu pasażerów, ale spokojnie można podróżować w 4 osoby, wejdzie i 5, ale nawet przy małych osobach komfort jest już wtedy niski. Co do komfortu samej jazdy to jak wiadomo samochód będzie bardziej sztywny niż zwykłe auto, ale z adaptacyjnym zawieszeniem dalej potrafi dawać komfort z jazdy nie niszcząc naszych kręgosłupów, a w dalszym ciągu zapewniając bardzo dużą ilość trakcji. Testowałem również M135i bez adaptacji i różnica była zdecydowanie odczuwalna, było tam o wiele sztywniej. Infotainment po lifcie jest super czytelny, a dzielony ekran jest bardzo wygodną funkcją, iDrive działa jak to w BMW, więc jest przewidywalnie, czytelnie i nowocześnie w porównaniu np. do poprzedniej C, lub A-klasy. Prócz plastików w tylnej części (chyba bagażnik) nic nie skrzypi i jak na serię jeden skóra jak, i wszystkie materiały są dobrej jakości.
4,5
~PiciuHamburg
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Super auto dla : Singla lub Pary. Nie nadaje się wg mnie już dla kogoś z dziećmi. Żona marudzi, że zbyt szybko, zbyt zrywnie, dziecko to samo. Poza tym mało miejsca z tyłu. Bądźmy realistami. Jak się jeździ dużo z rodziną - to to auto jest kompletnie marnuje swój potencjał. Frajda jest przez pierwsze 3 miesiące od zakupu - później człowiek stwierdza, że do niczego mu takie szybkie auto nie jest potrzebne (bo głównie miasto i autostrady - gdzie jedziesz ze stałą prędkością) Super auto dla kogoś kto mieszka np w małym mieście i dojeżdża gdzieś po lokalnych drogach - wtedy najlepiej można wykorzystać jego potencjał. No i czuć przewagę. JAk trzeba gdzieś na krótkim odcinku wyprzedzić - to jest frajda. I tu wg mnie się ta frajda kończy. Bo jak pisałem powyżej - autostrada - to głównie jazda ze stałą prędkością - więc każde auto 2.0 litra wystarczy. Do miasta to każdy diesel wystarczy. Nie nadaje się wg mnie do miasta i na autostrady bo : w mieście ograniczenia, na autostradach czuć, że nie ma tej stabilności powyżej 160-170. Poza tym zaczyna sporo palić powyżej pewnej prędkości. Ja już bym drugi raz nie kupił. Fakt jest bezawarykny, łądnie chodzi. Nie rzuca się w oczy zbytnio. Dość bezpieczny przy xdrive - nawet bez ESP. Ale jak porównuje np VW jette diesel 105KM, Focusa 150km benzyne i m140i. To najbardziej chyba mi pasowała jetta. Głupie ale do takich wniosków dochodzę. Co ważne - to jak ktoś chce wozić rowery na tylnym haku - to tu nie da się łątwo haka zamontować - bo producent nie przewidział zbytnio dla tego modelu bo jest tam tłumik. Jest jakaś jedna wersja - w niemczech ktoś sprzedaje - można poszukać. Ale to nie jest standard tutaj. Podsumowując : wg mnie to auto dla singla, który dojeżdża do pracy z małego miasteczka w inne miejsce. I to mówimy tu o singlu, którego stać na spalanie średnio 10L/100 i więcej. Zrobiłem nim 35 tys. Mam teraz 45. I przymierzam się raczej sprzedać. Jak ktoś ma dylematy niech pisze. src (at) poczta.onet.pl
4,6
~Greg
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD. Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l. W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej. Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń. Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć. Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport. Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r. Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują. Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :) Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Samochód przy swojej dynamice uważam za oszczędny. Średnie spalanie z trasy ponad 2000km to 8,8l jadąc prawie tylko autostradami niestety z dużym ruchem w obie strony z kilkoma korkami po drodze, kilkoma momentami 200+ i średnią prędkością podczas cruisingu ok. 140km/h. Na co dzień auto użytkowane w Szwajcarii, więc można to nazwać oszczędną jazdą, podczas trasy w Alpy potrafi spalić nawet i w okolicach skromnych 7l (120km/h autostrada i 80km/h krajówka). Oczywiście po dojeździe do przełęczy, wrzucając DSC OFF i wspinając się krętymi drogami spalanie pnie się w górę razem z nami, ale nie po to kupujemy ten samochód żeby wtedy na to patrzeć, średnie wartości przy takiej jeździe mogą spokojnie sięgać 16l w górę. Po mieście na krótkich dystansach liczył bym na okolice 12-13l. Średnie spalanie z użytkowania samochodu 70/30 trasa/miasto z zabawą w kilku momentach określił bym na ok. 10l.
11,7
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
zrobilem samochodem 20 tys km. srednie spalanie 10.7 na 100km. 70 % jazda po miescie. Auta nie oszczedzam i cisne kiedy sie da.
10,8
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Pali jak smok, a przyspieszać nie ma czym. Poniżej dwóch litrów nie warto kupować bmw.
BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017