Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4324 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1984 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1569 mm
Zwis przedni 765 mm
Zwis tylny 869 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1018 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1417 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l

Oceny BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Liczba ocen: 28
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,0
~Kuba
Hatchback 5d 118i 170KM 125kW
BMW Seria 1 F20-F21
To moja ponowna ocena. Poprzednią pisałem po trzech miesiącach użytkowania , dziś minęły już ponad trzy lata. Dbam o samochód. Przejechałem nim 60 tyś.km, kupiłem w Niemczech od pierwszej właścicielki - bezwypadkowe. Auto porządnie wykończone, estetyczne materiały, dobrze spasowane plastiki. Doskonałe w prowadzeniu, z fantastyczną 8- biegową skrzynią automatyczną. Intuicyjne sterowanie obsługą nawigacji i pozostałych systemów. Tyle pozytywów.Niestety psuje się regularnie od trzech lat, ale o tym później.
4,2
~~BMW fan
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Jakis czas temu zamiescilem opinie (na podstawie test drive z salonu) http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-1/f20-f21/hatchback-3d/silnik-benzynowy-114i-102km-od-2012/ocena-kierowcy-995327424/ ktora teraz chcialbym zrewidowac. Ogolnie samochod jest bardzo przyjemny. Test drive odbylem sachodem 114i z moca 102 koni, obecnie posiadam 116i z moca 136 koni. Silnik benzynowy. 102 konie to bylo stanowczo za malo, ze 136 koncmi ten samochod jezdzi znacznie lepiej ;-) Samochod z pakietem optycznym M, ktory ma inny przedni i tylny zderzak. Felgi 17" z szerokimi oponami, kilka dodatkow optycznych, obnizone zawieszenie, w srodku sportowe fotele, tapicerke z alcantara, troche inne liczniki, czarna podsufitke. Ogolnie samochodem jezdzi sie przyjemnie. W miescie dobrze rusza sie (miekko, nie trzeba nawet spcjalnie dawac gazu), biegi chodza precyzyjnie, przy zmianie biegow nie ma zadnych szarpniec, auto dobrze trzyma sie drogi, ergonomia na dobrym poziomie. Bardzo dobre hamulce. Na autostradzie auto jest stabilne, ciche, fotele sa wygodne i po dlugiej podrozy nie bola plecy, nie jestesmy zmeczeni. Brakuje troche schowkow. W wyposazeniu stnadrowym jest niezbedne minimum, ale dodatki sa bardzo drogie, wiec nalezy przemyslec do dokupic. Auto zwawo przyspiesza w zakresie obrtow 1.5-4.5, wiec do codziennej jazdy jest bardzo przyjemne. Po prekroczeniu 4.5 do 6.5, brakuje troche mocy. Nie jest to scigacz, aczkolwiek jazda moze byc dynamiczna. Jezeli komus zalezy na lepszym przyspieszeniu to raczej mdoel 125i. Brakuje miejsca na tylnej kanapie. Bagaznik 360 l jest okay, zawsze mozna dokupic lodke dachowa. Auto w pakiecie M rozni sie od modelu standardowego, wyglada agresywniej, choc troche rzuca sie w oczy, co nie wszyscy lubia. Jednak pakiet polecam! Radio nie gra najlepiej, nie ma USB. Zamiast CD w standardzie powinno byc wlasnie USB. Auto ma kilka wad, ale jezeli wiemy po co je kupujemy, na pewno bedziemy zadowoleni. Osobicie bym polecal silnik 125i lub 118i, ale w niektorych krajach Europy placi sie rozne podatki od mocy silnika, wiec nie zawsze te opcje sa oplacalne ;-(
4,7
~Vincent_Vega
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Fajne miejskie autko. Nie jest najpiękniejsze z zewnątrz to fakt, ale w środku jest bez zarzutu. Mamy wersje Sportline 116i, silnik nie zwala z nóg ale jeździ przyzwoicie i elastycznie, natomiast zawieszenie i układ kierowniczy to absolutny wzór w tej klasie - coś fantastycznego, podobnie jak sportowe fotele i ergonomia. Tak samo jakość wykonania i materiały w środku (pamietając że jest to samochód kompaktowy, nie porównuje go więc do serii 7 albo Audi A8)Razem z nową A3 - najfajniejszy kompakt na rynku. Samochód jest żony, ale pozytywnie mnie zaskoczył i sam uwielbiam nim jeździć mimo, że mam drugie auto z napędem na 4 koła i silnikiem ponad 300KM.

Raporty spalania BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Liczba raportów: 36
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d
5,7 – 9,5
l/100 km
5,0 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Hatchback 5d 114i 102KM 75kW
BMW Seria 1 F20-F21
90% poza miastem. Trasa 90km do pracy 120km/h tempomat 5,8(bez tempomatu 110-130 bardzo delikatnie dozując gaz spoglądając na chwilowe spalanie 5,2-5,3) 150-170 ok 7,5, 4,8L/100 odnotowałem wlokąc się 80-100 po autosradzie. W mieście niestety spala nawet 9 jak sie świateł dużo staje. ma tylko 102 konie ale turbinka pomaga już od 1100 obrotów i toczy sie bardzo przyjemnie. Komputer zaniża 0-0,2 litra czego nie uwzględniam w wynikach. Jadąc caly czas 70-80 po równym realne wydaje się zejść do rzeczywistego spalania 4,5 litra ale nie mam ochoty tego sprawdzać.
8,8
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Pomiędzy 4 a 5, ale że poprzednio przy takim zawahaniu dałem 4 to teraz daję 5. Jak na żwawy prawie 140silnik benzywy i automat nie jest źle. Pali około 10l po mieście, większość osób powie że to sporo, ale jeździmy z żoną na małe dystanse, głównie w korkach, a jak nie ma korków to lubie jeździć dynamicznie - nie bawie się w eco-driving. Co do kosztów przeglądów i napraw - ciężko mi sie odnieść, samochód mam krótko, jest na gwarancji i mam 5 letni pakiet serwisowy. Także mam nadzieje, że dodatkowe koszty mam na razie z głowy
9,7
Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Witam, auto do ekonomicznym nie należy, w mieście spalanie na poziomie 12l, aczkolwiek nie oszczędzam, ponieważ cenię sobie radość z jazdy, w mieście kiedyś na trybie eco udało mi się zejść do 9 litrów, aczkolwiek nie da się tak jeździć, na trasie krajowej przy prędkości około 100km/h udało mi się osiągnąć 6.5 litra. Autostrada: 140 - 8l , 160-180 10l. Auto oceniam bardzo dobrze, przyjemnie się prowadzi, daję radość z jazdy oraz spełnia moje oczekiwania. Pozdrawiam
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d