Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E21 Coupe 316 90KM 66kW 1975-1980

Lata produkcji: 1975 – 1980
Segment: Klasa średnia
ierwszym przedstawicielem Serii 3 byÅ‚ model E21. Jego produkcja rozpoczęła siÄ™ w 1975 roku (w USA samochód debiutowaÅ‚ dopiero dwa lata później). Auto bÄ™dÄ…ce nastÄ™pcÄ… BMW 2002 wyróżniaÅ‚o siÄ™ dynamicznÄ…, agresywnÄ… sylwetkÄ…, która zaowocowaÅ‚a potocznÄ… nazwÄ… „rekin”. W 1977 roku samochód przeszedÅ‚ modernizacjÄ™, po której otrzymaÅ‚ dodatkowe przednie reflektory. Model dostÄ™pny byÅ‚ w wersjach: dwudrzwiowy sedan i kabrio, rzadkoÅ›ciÄ… byÅ‚a wersja kombi. W 1983 roku E21 wycofano z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 1975 do 1980 roku
Pojemność skokowa 1573 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
2,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E21 Coupe 316 90KM 66kW 1975-1980
10,3
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 3 E21
Coupe 316 90KM 66kW
Samochód ten posiadałem w 1991 roku, (auto z kwietnia 1980 r.) 4 biegowy, kolor biały, alufelgi, szyberdach, halogeny, lampy podwójne z przodu (wymiana z pojedynczych), przy prędkości 70 kmh to nawet spalał 7-8 litrów, na trasie 90 kmh - 9 litrów, w mieście tak od 11 litrów, ostra jazda miejska to nawet 14 do 17, jak na tamte czasy to było super auto, szczególnie kokpit kierowcy, samochód kupiony w styczniu 1991 r. był sprowadzony z DE, kosztował 36 mln starych zł, w zasadzie to nie było z nim problemów, usterki/serwisowanie : co pewien czas należało regulować gaźnik bo samochód gasł na wolnych obrotach - dlaczego tego nikt nie wiedział , należy dodać ,że w 1991 r. niewielu mechaników znało się na tym samochodzie, części były w zasadzie na zamówienie i kosztowały dosyć sporo w porównaniu do dzisiejszych czasów, popsuła się jakaś malutka uszczelka przy sprzęgle (podczas pracy silnika nie można było zmienić biegu) naprawa chyba 500 tyś starych zł (zarabiało się w 1991 r. około 2 mln starych zł) oczekiwanie na część 2 tygodnie, pojawiła się korozja podwozia - auto miało 11 lat - zrobiono konserwację podwozia, w grudniu 1991 r. auto zostało sprzedane chyba za 28,5 mln starych złotych, podczas wymiany oleju (SIC!)- mechanik wkręcił filtr oleju z Poloneza (taka była znajomość samochodów z zachodu przez polskie warsztaty - rok 1991), na drugi dzień po zapaleniu samochodu z rana i po przejechaniu około 20 metrów (nagłe głośne kliknięcie i zaświeciła się kontrolka oleju) pękła uszczelka tego filtra, rozlał się olej, na szczęście silnik nie ucierpiał - od razu został wyłączony, w czerwcu 1991 r. został wymieniony olej w chłodnicy chyba na borygo - po dwóch dniach z chłodnicy zaczęło ciec, naprawa chłodnicy - uszczelnianie . Podsumowując jak na tamte czasy 1991 r. w RP ten samochód to był bajer, wszyscy się oglądali, niektórzy myśleli, że jest to nówka z salony (SIC!), a faktycznie to był na zachodzie stary samochód (w 1991 r. były już dwie następne generacje tego modelu), który był kupowany np w DE za nieduże pieniądze (wysokie koszty eksploatacji), i przywożony do RP, jak by nie nowa RP w 1991 i "pusty" w zasadzie rynek samochodów zachodnich w nowej RP to te BMW szybko by w Niemczech skończyło na złomie. W 1991 r. do RP naprawdę przywożono kupę złomu - wszystko się wtedy sprzedawało, ale to było inne czasy, inna wartość zł. i potrzeba motoryzacji kraju. Jak ktoś chce porozmawiać wiecej o tym BMW (ciekawe czy jeszcze istnieje - chciałbym go mieć z powrotem - sentyment) to podaje email: gtokarczyk1@op.pl (Skrzynia biegów)
10,7
BMW Seria 3 E21
Coupe 316 90KM 66kW
na LPG jest normalnie - na paliwie strasznie chochluje (Skrzynia biegów)
BMW Seria 3 E21 Coupe