Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21 Touring 2.0 320d 190KM 140kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy Å›redniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastÄ…piÅ‚a model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ auto wÅ›ród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazÅ‚ on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobyÅ‚ szereg nagród i wyróżnieÅ„ (w tym tytuÅ‚ Åšwiatowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzÄ™du miejsce w czoÅ‚owej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~P
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
To moje 3-cie BMW. Plusy: wewnątrz bardzo wyraźny skok jakościowy (choć kieszenie boczne bez materiału wygłuszającego - a w F31 był materiał?), ale generalnie ładny i ciekawy kokpit, dobre materiału, spasowanie itd.. Minusem dla mnie jest stale, z generacji na generacje zwiększania wielkości samochodu - w moim odczuciu utrudnia korzystanie i zamienia trójkę w niby limuzynę, a to rola 5-ki :-). Dodatkowo mam duży problem z widocznością - słupek A po lewej i słupek B po prawej - bardzo istotnie zmniejsza komfort podróży. Są jeszcze systemy wspomagające kierowcę - chodzi o wykrywanie przeszkody z tyłu i wymuszenie zatrzymania. Czasami nie mogę wyjechać z garażu, bo wciąż system widzi zagrożenie kolizją a odległość to około 20 cm, a mimo to system blokuje wyjazd. Oczywiści można wyłączyć systemy, tylko później nie pamiętam, czy są włączone, czy wyłączone - problem :-) Nie wiem, jak podsumować ten samochód. Myślę, że to świetny samochód, z drugiej strony, jeżeli ktoś ma F31/F30 w dobrym stanie to nie musi spieszyć się z wymianą samochodu :-)
4,8
~Sylwek
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo dobre wrażenia z jazdy. Oszczędny w użytkowaniu. Do tej pory regularnie użytkowałem BMW 5 i zejście do poziomu 3 nie zmieniło a wręcz podbiło moje wrażenia. Mild hybride poprawia ekonomiczność jazdy oraz zwiększa dynamikę (+10KM). Przy włączonym trybie eco zużycie paliwa jest tożsame z hybrydą w innych modelach i markach. Duży bak paliwa - 65L zapewnia zasięg na poziomie 800/900 km. Pierwsze uzupełnienie adblue było po okresie 2 lat 6 miesięcy przy spokojnej jeździe.
3,1
~Krzysztof
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
Nie może być dobry całokształt jak samochód wykańcza cie finansowo.

Usterki BMW Seria 3 G20-G21

Liczba wpisów: 8
uszkodzony sterownik
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 330e 292KM 215kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
W pojeździe doszło do uszkodzenia sterownika odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie pojazdu. Pojazdu nie można było otworzyć z kluczyka, nie działał także system bezkluczykowy. Wymieniono sterownik oraz antenę. Usterka przy przebiegu 550 kilometrów (zaraz po odbiorze pojazdu od sprzedawcy).
Problem z domykaniem przednich drzwi
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019
  • wnÄ™trze
  • 14 tys. km
Przednie drzwi kierowcy nie domykają się przy normalnym zamykaniu. Tzn. raz na 4-5 zamknięć, trzeba ponownie otworzyć drzwi i zamknąć je z dołożeniem siły podczas ich przyciągania. Problem jest o tyle irytujący, że dopiero w chwili ruszania jest problem, ponieważ pojazd widzi otwarte drzwi. Zgłosiłem już to do BMW za tydzień mam serwis. Pozdrawiam MR
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
głośny gwizd powietrza przy przednich słupkach
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320d 190KM 140kW od 2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 6
Od nowości w aucie powyżej 140 km/h występuje głośny i nasilający się gwizd powietrza. Nie mylić z naturalnym szumem przy wyższych prędkościach. Dżwięk o wysokiej częstotliwości praktycznie uniemożliwia normalne podróżowanie. Serwis na razie bezradny a wiem, że mój przypadek nie jest jedyny. Poza tym auto super
5 komentarzy
BMW Seria 3 G20-G21 Touring