Szukaj

BMW Seria 5 E34 Sedan 530 i V8 218KM 160kW 1992-1995

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan 530 i V8 218KM 160kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 2997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Sedan 530 i V8 218KM 160kW 1992-1995
14,8
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,8
BMW Seria 5 E34
Sedan 530 i V8 218KM 160kW
Witam. Jeżdzę wyłącznie po mieście Poznań w godzinach 7-8 i 16-17 czyli największy meksyk, mam do pracy 30 km w obie strony przejeżdzam wiec cały poznań do pracy. W takim cyklu czyli ciągle KORKI pali mi 17-18 i czy sie statram czy nie spala te 17-18. Nie wiem ile zimą pali, powyższe dane dotyczą letnio jesiennej jazdy. Na trasie nie sprawdzałem spalania dokładnie więc tylko SZACUNKOWO podaje że na trasie Warszawa-Poznań w tym autostrada 140 na tempomacie a poza autostradą zabawa autem po zakupie wyszło około 11 litrów. (Silnik)
Dodane 14 lat temu
14,3
BMW Seria 5 E34
Sedan 530 i V8 218KM 160kW
Jeżdżę przeważnie w mieście i nie schodzę poniżej 16/100. Na trasie katalogowo 9/100 u mnie wychodzi 10/100. Przyjemność jazdy z v8 pod maską zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomiczna jazda, więc jeśli ktoś robi przymiarki do tego auta to musi się z tym liczyć. (Silnik)
Dodane 10 lat temu
13,2
BMW Seria 5 E34
Sedan 530 i V8 218KM 160kW
Wyjeździłem bak tylko w mieście (Poznań) w korkach 7:20-8:00 i 16:00-17:00 Na kompie pokazało 17 l/100km równo, na stacji przy dokładnym obliczeinu 17,2 l/100km. Trase sprawdziłem tylko raz na komputerze, 11,5 na odcinku 300 km Warszawa - Poznań na autostradzie tempomat 140 km/h poza autostradą 100 - 130 km/h. Trasa zrobiona późnym wieczorem, natężeniu ruchu średnie. (Silnik)
Dodane 14 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
stukanie w silniku
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 525 tds 143KM 105kW 1991-1995
  • silnik
Witam, Usterka: stukanie w silniku, metaliczne tykanie, zwieksza sie wraz z obrotami, nie za glosne, kiedy auto jedzie bez gazu (np. z gorki) stukanie ustaje, jest to automat z niskim przebiegiem (170tys, pelna dokumentacja i stan jak z salonu) ??? auto kupilem \"w ciemno\" z Niemiec. Auto stalo prawie 2 lata wyrejestrowane wiec myslalem, ze to efekt bezruchu, wymienilem olej na mineralny i dalej stuka. Autem jak na razie zrobilem 70 (siedemdziesiat) km, czy moze przejsc jak troche pojezdze i olej sie przesmaruje? Boje sie teraz jezdzic zeby nie zalatwic silnika nic nie robilem jeszcze
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia aut. wysokie obroty a nie jedzie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
  • inne
witam niedawno kupiłem bmw i co sie dzieje,jak jest zimny to jest ok ale jak sie troche rozgrzeje to naciskam gaz obroty okolo 2.5 do 3 i nie wskakuje bieg dopiero po jakies chwili.to sie dzieje tylko na pierwszych biegach.czy ktos moze pomóc?i czy moze to zalezec od gazu? nie wiem
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie odpala na benzynie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
podczas jazdy poprostu zgasł silnik Gdy próbuje odpalić na benzynie to nic z tego ,a jak przełącze na lpg to pali! wymieniłem pompke paliwa , paliwo dochodzi do silnika ,ale nie odpala! proszę o pomoc!
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 5 E34 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów