Szukaj

BMW Seria 5 E34 Sedan 535 i 211KM 155kW 1988-1993

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan 535 i 211KM 155kW 1988-1993

Lata produkcji: 1988 – 1993
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1993 roku
Pojemność skokowa 3430 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~guti
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
jak na 20 letnie auto o takim przebiegu oceniam bardzo dobrze. Auto kupiłem od oszusta (kręcony licznik) pięć lat temu. Potem zaliczyłem pękniecie bloku silnika w wyniku awarii układu chłodzenia. Po wymianie motoru (1400 zł) nie zanotowałem większych awarii: aparat zapłonowy po 50 tys i alternator po 100 tys no i przednie zawieszenie. Reasumując: autem zrobiłem dotąd 110 tys (lpg) i jestem zadowolony. Duża przyjemność z jazdy i niezawodność. Należy o nie dbać a służą znakomicie. Bardzo dobrze chodzi na gazie i benzynie. Średnio 30 zł/ 100 km lpg. Można się czepiać słabego weluru i takich tam. Z drugiej strony welur innych marek rzadko ma szanse dożyć takiego wieku wiec ...
Dodane 16 lat temu
4,2
~Paweł
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Wysoki komfort podróżowania, wysoka jakość wykonania, ceny części (zamienniki) tylko trochę wyższe niż do przeciętnego auta, wysokie spalanie (silnik M30). Ze względu na wiek auta - raczej dla pasjonaty niż dla wąsatego Janusza (ciągle trzeba coś dłubać przy aucie).
Dodane 11 lat temu
4,2
~Zen_E34
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Ogólnie autko jest super, moc , precyzja prowadzenia i komfort jazdy doskonałe . Nie ma po co kupować E39 bo E34 ma wszystko to samo a poza tym jest duuuużo ładniejsze :) W aucie można się zakochać a wszytskie zarobione pieniądze przeznaczać na benzyne byleby tylko gdzieś nią jechać :) AUTKO SUPER KOCHANE MOJA MALA BUNIA :)
Dodane 16 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Sedan 535 i 211KM 155kW 1988-1993
15,0
l/100 km
15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Co niektórzy tutaj troszkę przesadzają z normą spalania no, chyba że mają tak mocno zużyty silnik :D BMW E-34 535 z 1988r. z silnikiem M30 (najmniej awaryjny silnik), był pierwszym moim samochodem i chyba najlepszym. Zużycie LPG 12,5 L/100 km (testowałem nie raz, więc dałbym sobie ręce z nogami obciąć). Moja technika jazdy bardziej agresywna, przez wioskę/miasto 60/80 km/h (chyba że korki to 0 km/h), a w terenie otwartym przeważnie 170 km/h. Auto użytkowane na wioskach, pewnie jak bym użytkował je w mieście to spalanie byłoby większe. Większości używałem górnej skrzyni biegów (czyli 1,3,5). I na koniec taka mała ciekawostka, na drugim biegu rozpędzała się do 120 km/h. Moja opinia to 5 gwiazdek na wszystko i 4 gwiazdki na panią rudą :)
Dodane 6 lat temu
17,4
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Beemke mam już od 7 lat, traktują ją raczej hobbystycznie. Przy obecnej cenie paliwa 5,17 za litr, pomykam nią weekendowo. Kiedy paliwo było w okolicach 3 ,20 za litr spalanie w sumie nie było dla mnie istotne. Wieczorny wyjazd na miasto to wydatek 100zł. Nie będę pisał że auto nie kusi osiągami. Mam w aucie wszystko sprawne, nie wiedze problemu spod świateł osiągnąć 160kmh. Generalnie im wyższy bieg tym lepiej. W ogólnym rozrachunku powiem tak że jak nie masz pieniędzy nie ruszaj tematu bmw z większym sinikiem. Gazu nie uznaje, być może wynika to z moimi doświadczeniami z lpg starej generacji w innych autach co miałem.
Dodane 14 lat temu
15,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Pali dużo - stary konstrukcyjnie silnik o dużej pojemności. Swoje lata już ma- więc zawsze jest co robić (no chyba że zainwestuje się 10tyś naraz w mechanikę i elektrykę to wtedy na dłuższy czas będzie spokój). Przy takim starym aucie blacharka prawie na pewno będzie do zrobienia. Słabe punkty to np progi i dolne ranty drzwi. Ogólnie jeśli kogoś nie stać - to nie ma co kupować tego auta.
Dodane 11 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
stukanie w silniku
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 525 tds 143KM 105kW 1991-1995
  • silnik
Witam, Usterka: stukanie w silniku, metaliczne tykanie, zwieksza sie wraz z obrotami, nie za glosne, kiedy auto jedzie bez gazu (np. z gorki) stukanie ustaje, jest to automat z niskim przebiegiem (170tys, pelna dokumentacja i stan jak z salonu) ??? auto kupilem \"w ciemno\" z Niemiec. Auto stalo prawie 2 lata wyrejestrowane wiec myslalem, ze to efekt bezruchu, wymienilem olej na mineralny i dalej stuka. Autem jak na razie zrobilem 70 (siedemdziesiat) km, czy moze przejsc jak troche pojezdze i olej sie przesmaruje? Boje sie teraz jezdzic zeby nie zalatwic silnika nic nie robilem jeszcze
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia aut. wysokie obroty a nie jedzie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
  • inne
witam niedawno kupiłem bmw i co sie dzieje,jak jest zimny to jest ok ale jak sie troche rozgrzeje to naciskam gaz obroty okolo 2.5 do 3 i nie wskakuje bieg dopiero po jakies chwili.to sie dzieje tylko na pierwszych biegach.czy ktos moze pomóc?i czy moze to zalezec od gazu? nie wiem
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie odpala na benzynie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
podczas jazdy poprostu zgasł silnik Gdy próbuje odpalić na benzynie to nic z tego ,a jak przełącze na lpg to pali! wymieniłem pompke paliwa , paliwo dochodzi do silnika ,ale nie odpala! proszę o pomoc!
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 5 E34 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów