Szukaj

BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting – wybierz silnik

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Promień skrętu 6 m
Długość 4963 mm
Szerokość 1868 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2126 mm
Wysokość 1479 mm
Rozstaw osi 2975 mm
Rozstaw kół - przód 1605 mm
Rozstaw kół - tył 1630 mm
Zwis przedni 882 mm
Zwis tylny 1106 mm
Prześwit 144 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1034 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 996 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~jarekh
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 3.0 540i 333KM 245kW
Po trzech latach użytkowania stwierdzam, że był to wyjątkowy czas wspaniałej eksploatacji, oczywiście w każdym samochodzie wydarzy się coś, co nas zdenerwuje. W przypadku G30 II nie było tzw lawety, pełny komfort w użytkowaniu zapewnił Serwis ( w moim przypadku Bońkowscy Szczecin ) Drobne usterki - wyciek oleju z tylnych amortyzatorów, które wymieniono na gwarancji. Poważniejsze to pęknięta felga alu 19" z niewielkim rozszczelnieniem opony - wymiana z AC, szyba czołowa trochę szybko traci doskonałość nowej szyby, ale to pewno z powodu dużych prędkości przelotowych. Wszystkie podzespoły samochodu razem z elektroniką, działały bez zarzutu i w pełni współpracowały. Silnik 3,0 L jest idealny i stworzony do samochodu tej wagi, uzupełnia walory użytkowe, ergonomiczne, i systemowe. Zawieszenie z tylnymi, skrętnymi kołami jest również niezastąpione, szczególnie przy parkowaniu. Komfort zawieszenia można porównać z pojazdami konkurencyjnymi z pneumatycznym zawieszeniem, które zimą maja tendencję do zamarzania jak w MB E. Zawieszenie jest tak precyzyjne w wybieraniu nierówności w ustawieniu komfortowym, że robi wrażenie właśnie pneumatycznego. Spalanie w trasie na drogach krajowych od 6,6 - 7,1 L / 100 km, a Autostrada + S-ka od 8,2 - 9,1 L / 100km. Jazda była raczej pod kontrolą Y-a, ale dwójka z przodu była w dogodnych warunkach. Najbardziej cieszyło wyprzedanie na krajowej, dwa,trzy Tiry jednorazowo daje poczucie bezpieczeństwa manewru. 4,8 sek do 100-ki, a raczej 70 - 120 km/h trwa 3 sekundy i koniec zabawy. Skrzynia biegów to osobne dzieło sztuki ZF. Polecam system hamulcowy sportowy, niebieskie lub czerwone zaciski. W trakcie tych prawie 90 000 km miałem wymieniane raz tylko klocki i koszt wymiany mile zaskoczył. Miękka hybryda, to kolejny powód do zachwytu, oprócz zmniejszenia zużycia klocków hamulcowych poprzez odzyskiwanie energii silnikiem elektrycznym, a także zmniejsza efekt turbo dziury podczas nagłego przyspieszenia i wspomaga przy wyprzedzaniu przez kilka sekund, dokładnie 5-6-ciu. System Harman Kardan Surround Sound System jest bardzo profesjonalny dźwięk przestrzenny z mocnym basem. Po 3 latach użytkowania mogę z czystym sumieniem potwierdzić zużycie na poziomie 10% - za sprawą szyby czołowej, bo pozostałe elementy wyposażenia i karoserii były w stanie idealnym, ale na taki efekt trzeba trochę popracować i koniecznie wymienić olej silnikowy pierwszy raz po przejechaniu ok 8 000 -10 000 km, a później normalnie, wg wskazań serwisu.
Dodane 9 miesięcy temu
4,4
~Hubs
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 530i 252KM 185kW
Samochod jest swietny, bezpieczny, szybki i dobrze wykonany. Silnik 2.0 252KM xDrive wystarczy do sprawnego przemieszczania sie. Prowadzi sie naprawde dobrze i precyzyjnie. W porownaniu do F10 (ktora mialem poprzednio), jest to ewolucja pod wzgledem komfortu i prowadzenia, nie rewolucja. Ergonomia nie jest jednak mocna stroną tego pojazdu. Malo schowkow, brakuje mi takiego malego do przechowywania drobiazgow w stylu monety, Ladowarka bezprzewodowa jest raczej slaba, nie laduje jak uzywasz apple car play. Paradoksalnie jest dosc malo miejsca w srodku, tym bardziej, ze to ponad 5 metrowy samochod. z Tylu jest dosc ciasno. z perspektywy kierowcy jest OK, masz wrazenie, ze jestes obudowany samochodem.
Dodane 3 lata temu
4,4
~Hubs
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 530i 252KM 185kW
Samochod jest swietny, bezpieczny, szybki i dobrze wykonany. Silnik 2.0 252KM xDrive wystarczy do sprawnego przemieszczania sie. Prowadzi sie naprawde dobrze i precyzyjnie. W porownaniu do F10 (ktora mialem poprzednio), jest to ewolucja pod wzgledem komfortu i prowadzenia, nie rewolucja. Ergonomia nie jest jednak mocna stroną tego pojazdu. Malo schowkow, brakuje mi takiego malego do przechowywania drobiazgow w stylu monety, Ladowarka bezprzewodowa jest raczej slaba, nie laduje jak uzywasz apple car play. Paradoksalnie jest dosc malo miejsca w srodku, tym bardziej, ze to ponad 5 metrowy samochod. z Tylu jest dosc ciasno. z perspektywy kierowcy jest OK, masz wrazenie, ze jestes obudowany samochodem.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting
7,1 – 8,3
l/100 km
5,5 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 3.0 530d 286KM 210kW
Samochód ma duży przedział spalania, można nim jeżdzić sportowo i palić 9 litrów. Jeżdżąc normalnie 7-7,5 l. Spokojna jazda to średnie spalanie w mieście na poziomie 6 l. Spalania trasa: 100 kmh: 4 l/100kmh 120 kmh: 4,5-4,8 l/100kmh 130 kmh: 5- 5,2 l/100kmh 140 kmh: 5,5-6 l/100kmh 160 kmh: 7 l. 180 kmh: 8-8,5 l/100kmh 200 kmh: 9,5-10,5 l/100kmh vmax 253 kmh: 13-16 l/100kmh Spalania miasto (włączony tryb eco który nie zmienia zbytnio pracy silnika , ale szybciej puszcza nas w tryb żeglowania na biegu jałowym i wykorzystuje więcej danych z radaru w celu odzyskiwania energii elektrycznej na rekuperacji): Spokojna jazda po terenie miejskim : 5 l/100kmh - bez korków. Normalna jazda po terenie miejskim : 6-7 l/100kmh - bez korków. Dynamiczna jazda po terenie miejskim : 8+ l/100kmh - bez korków. Samochód pali rewelacyjnie jak na osiągi i swoją wagę. To głównie za sprawą dużego momentu obrotowego który maksymalnie wykorzystuje moc silnika (pojazd pędząc stałą prędkością 180 kmh na autostradzie zużywa raptem 80-100 koni mechanicznych). Powyższe odnosi się do normalnej jazdy przeciętnego kierowcy, jeśli ktoś wariuje samochodem - żaden ranking spalania nie będzie do tego adekwatny. Moje średnie spalanie z 55 k km, to 6,9, ale samochód jest dużo na trasach, gdzie przy aktualnym ruchu niewiele człowiek pogoni.... na tą średnią składają się zarówno podróże -130 kmh na tempomacie jak i również jazda w nocy - 180-210 kmh. Po mieście spokojna jazda.
Dodane 3 lata temu
4,9
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 518d 150KM 110kW
Spalanie zależne od stylu jazdy i oczywiście od trasy miasto/wieś/autostrada. Spokojnie można zejść poniżej 4 litrów - kilkukrotnie to uzyskałem tocząc się za tirem bez możliwości wyprzedzenia. Na autostradzie w nocy jadąc 120 spokojnie uzyskamy 4,3. Po mieście powyżej 6. Wszystko na trybie Eco lub optimal. W trybie sport to nawet 12 litrów spali - zależy od kierowcy.
Dodane 4 miesiące temu
7,9
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 530i 252KM 185kW
Przejechanych 84000km,zero problemów. Nie wiem dlaczego inni podają tak wysokie wartości spalania . Autostrada do 140km/h 7,3 , przy prędkości 160-170km/h na tempomacie 8,3. Dojeżdżam codziennie 23km do pracy po za miastem i średnie mam 6,5-spokojna jazda. Jeżdżę w trybie sport individual ,silnik komfort jak i skrzynia.
Dodane ponad rok temu
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów