Szukaj

Informacje o BMW X3 G01

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Trzecia, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym w X3 wykorzystano rozwiązania zaprezentowane w większym modelu X5. Samochód znów zwiększył swoje rozmiary, przez co jest dziś większy niż pierwsza generacja wspomnianego X5. Zbudowano go na zmodyfikowanej wersji nowej płyty podłogowej BMW CLAR Platform (Cluster Architecture), którą wcześniej wykorzystano w Serii 7. Dzięki niej X3 GO1 jest też o 100 kg lżejszy od swojego poprzednika. Projektantem auta jest Australijczyk Calvin Luk.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

~Luzacjusz

BMW X3 G01 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW X3 G01

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Totek
BMW X3 G01
SUV Facelifting 3.0 30d 286KM 210kW
Samochód skrojony dla aktywnej 3 osobowej rodziny (ryby, rowery, narty). Doskonały silnik V6 i blisko 300 KM pod maską, dają przyjemność z jazdy, pozwalają na dynamiczną jazdę w każdych warunkach. Duża moc i wysoki moment obrotowy pozwoli pociągną przyczepę kempingową (w razie potrzeby). Niskie spalanie zachęca do wyjazdów. Przestrzeni w kabinie jest dużo a szklany dach w połączeniu z ciekawie grającym zestawem umili podróż i pozostawi ją na długo w pamięci. Samochód do pracy i dla przyjemności. X3 to duży samochód w małej karoserii.
4,9
~PawełWro
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Bardzo przyjemne auto, ciche (szyby wygłuszające z przodu), nie za twarde (wręcz komfortowe w porównaniu do poprzedniego Volvo V60 Cross Country) i świetnie trzymające się drogi nawet przy wyższych prędkościach (zawieszenie sportowe M). Wersja w M pakiecie. Fajne elektroniczne zegary i całkiem dobre audio (HiFi). Nawet niezła dynamika jak na 190 koni i świetne spalanie. Na autostradzie przy długiej trasie średnia prędkość 190 pali ok. 9 litrów. W mieście ok. 7. Zazwyczaj jeżdżę trybie EcoPro, pali o 1 litr mniej niż przy Comfort w mieście, mimo że jest spora różnica w dynamice. Minusy: system automatycznego parkowania nie radzi sobie zupełnie - parkowałem tak do tej pory z 5 razy, czasami pokazuje miejsce 30 metrów dalej mimo, że jest kilka miejsc obok, czasami wogóle nic nie widzi. U mnie przed domem za to pokazuje parking na tujach. Nie testowałem jeszcze czy faktycznie wjedzie mi w nie ;)
2,2
~T123
BMW X3 G01
SUV 2.0 20i 184KM 135kW
Dwie gwiazdki za logo i poprawny silnik. Generalnie ten samochód to duże rozczarowanie. Trudno znaleźć jakąś cechę, która wyróżniałoby to auto in plus. Jeździłem wieloma samochodami, żaden nie był oczywiście idealny, każdy miał jakieś minusy, ale w BMW naprawdę tych minusów jest sporo, plusów zaś brak i to jest to rozczarowanie. Po kolei. Zawieszenie - mam standardowe, ale jest tak twarde i sztywne, że kierowca rzuca w środku jak workiem z ziemniakami. współczuje tym, którzy maja M pakiet, tam jest jeszcze twardziej. Komfortu jest zero, jazda po zwyklej drodze to męka, auto wręcz zniechęca do rozwijania wyższych prędkości, bo wtedy jest więcej tych ostrych szarpnięć i przechyleń nadwozia na nierównościach, między bajki wkładam to gadanie o wspaniałym prowadzeniu się auta i konieczności czucia drogi. Samochód jest czuły na boczny wiatr, majta nim na boki jak zabawką i kierowca non stop musi kontrować to w jedna to w druga stronę, w dłuższej trasie na autostradzie czy S-ce przy złej pogodzie i wietrze to naprawdę czuje się dyskomfort, a już na pewno żadnej radości z jazdy, jak obiecuje BMW . Do tego twarde i niewygodne siedzenia (siedzenia sportowe), po dłuższych trasach wychodzę z samochodu zmęczony i obolały, po raz pierwszy w życiu kupiłem poduszkę na siedzenie, bo miałem już dość tej twardości. Cockpit Professional i nawigacja to totalna porażka, to więcej niż wstyd dla takiej marki. Rozdzielczość zegarów i wskaźników jak w starym IBM, nawigacja na kokpicie to jest joke – na czarnym tle szare kreski, które mają pokazywać układ ulic, bez nazw, bez kolorów, kompletnie nieprzydatne, a właściwie irytujące. Nawigacja na monitorze też niewiele lepsza – monitor jest niewysoki i jakiś pomylony projektant wpadł na pomysł aby ok 20% z wysokości ekranu jeszcze zabrać na pokazanie nieba na horyzoncie. Kolorystyka – dominuje szarość, tylko drogi krajowe (i tez nie wszystkie) i autostrady na żółto, wszystko inne szare, nie ma rozróżnienie na drogi ważniejsze i mniej ważne czy boczne, wjeżdżasz do jakiegoś miasta i wszystkie ulice na szaro, bez żadnego pogrubienie czy oznaczenia dróg głównych. Dodatkowo jakby było mało tych szarych kresek to oznaczone jeszcze wjazdy do posesji tak jak drogę. Nagłośnienie – niby HiFi, ale koło HiFi to nawet nie stało. Korektor tonów – jak w polskim Amatorze z lat 80, tylko tony wysokie i basy. Dźwięk nie ma przestrzeni, wszystko wydobywa się skupione z głośnika centralnego na desce. Sterowanie głosem – niedostępne w ustawieniu z polskim językiem. Widoczność na boki słabiutka – przeszkadzają głośniki zamontowane w trójkącie szyby, gruby słupek przedni i przednia szyba zaokrąglona w rogach jeszcze te widoczność dodatkowo zmniejszają. Światła premium z asystentem, same światła bez rewelacji praca asystenta słaba, ogranicza się do zmiany krótkie długie i ewentualnie doświetlenia pobocza, nie ma mowy o sekcyjnym doświetleniu znaków itp. Naprawdę światła w Passacie mojej żony są o generacje wyżej. Skrzynia przeciętną, przy zmianie przełożeń czuć szarpnięcia, zwłaszcza przy redukcji w dół, dojeżdżasz do ronda czy skrzyżowania, odpuszczasz gaz i delikatnie hamujesz i czuć jak za każdym razem skrzynia redukuje w dół i silnik pcha mocniej samochód w przód i musisz mocniej nacisnąć na hamulec, aby utrzymać tempo hamowania. Spalanie bardzo nierówne – bardzo szybko rośnie wraz ze wzrostem prędkości, na autostradzie przy 140-150 km to będzie 9,5-10 l. Zbiornik 65 l wiec zasięg ok 650-680 km, a praktycznie 600-620 km, to jest mało. Generalnie jak napisałem na wstępie, jest to wielkie rozczarowanie, wybrałem BMW, bo marka premium, bo takie to mają być wspaniałe te samochody. Nie ja jeden mam taka negatywną opinię, popatrzyłem na forum bmw klub i takich osadów jak mój nie brakuje. To chyba jest tak, że albo jesteś fanem i łykasz wszystko od BMW, albo patrzysz na to krytycznie i odkrywasz, że krój jest nagi.

Raporty spalania BMW X3 G01

Liczba raportów: 88
Średnie spalanie dla BMW X3 G01
6,3 – 15,0
l/100 km
6,2 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
BMW X3 G01
SUV Plug-in Facelifting 2.0 30e 292KM 215kW
Na elektryku można zrobić do 45km jak się jedzie do 50-60 km/h bez gwałtownych przyspieszeń, przy normalnej jeździe miejskiej realnie 30 km, średnie spalania dla 100km elektryk ok 30 i reszta paliwo to ok 2-3 l/100 oczywiście plus wypalone 12 kWh. Jazda autostrada 140-160 plus potem elektryk np Częstochowa Bielsko Biała Częstochowa realnie przejechane z samodoladwoaniem (nie tryb ładowania) podczas jazdy 70 elektryk plus spalania ok 6,5-7 l/100 zależy jaka noga, można też zrobić 4l. Auto do jazdy miasto i dojazdy do 100 km super, dłuższe jazdy też nie najgorzej na pewno spalanie podobne jak przy 330i może nawet i mniej, ale moc przyspieszenie robisz robotę
10,3
BMW X3 G01
SUV 2.0 20i 184KM 135kW
Srednie spalanie, miasto, trasa, autostrada od nowosci 10.5. Przy plynnej, niekonoecznie przepisowej jeździe krajowkami z sporadycznym wyprzedzaniem bez problemu 7.6-7.8. Autostrada 140kmh około 12-13. Samo miasto w zależności od płynności ale około 13. Ogólnie zaskakująco oszczędne kiedy trzeba, ale i spali swoje jadąc 160-170. Bardzo polecam
6,2
Liczba komentarzy: 1
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Średnie spalanie po przejechaniu 9.5tys mil to 6.2l. Podczas wakacyjnego wyjazdu do szkocji spalił 5 litrów na odcinku 2tys mil. Jeździłem przeważnie na trybie eco pro. Maksymalne spalanie to 7.6l. Mój model ma juz miekką hybryde. Jak się spokojnie jedździ to pali poniżej 6 litrów bez problemu.

Usterki BMW X3 G01

Liczba wpisów: 9
Problemy z przebiegiem do 70tyś
  • BMW X3 G01 SUV 3.0 30d 265KM 195kW 2017-2020
  • inne
  • 69 tys. km
Witam, a więc zakup w Bielsku salon Sikora w 2020r. Po 3 latach mogę powiedzieć co boli ten samochód przy użytkowaniu na długich trasach - min.dziennie 80km. Pierwsze problemy przy 2000km, dolne nakładki na drzwiach odczepiały się, naprawili w ramach gwarancji. Przy 50000km fotel kierowcy miał ślady przetarcia, wymienili na gwarancji. Od samego początku radio samo ścisza się i zgłaśnia oraz uczucie jakby ktoś bawił się eqalizerem - dwa razy zmieniali oprogramowanie lecz efekt samego ściszania pozostał. Mapa nawigacji słaba, nie widzi dróg które powstały do 5 lat wstecz, tu dealer jest bezwładny. Następnie akcja serwisowa na chłodnicę recyrkulacji spalin, gdzie oczywiście z tytułu braku dużych iloßci na rynku, pokleili starą i kazali czekać na tel.gdy przyjdą na serwis (3miesiące monęły i cisza). Następnie przy 60000km pojawiło się skrzypienie przepustnicy układu wydechowego na rozgrzanym silniku- mieli wymienić cały zestaw na gwarancji, a wstawili wstawkę wycinając starą przepustnicę kątówką i wstawili zamiennik nie oryginalny!!!!(podkreślam auto na gwarancji zakupione u Sikory w Bielsku za 300tys.złotych!!!). Kolejny problem to tuż przed końcem gwarancji zaobserwowałem iż na słupkach black piano w drzwiach powstają pęcherze - efekt jakby korozja pod lakierem, lecz tu jest plastik lakierowany więc dziwny temat- uszkodzone plastiki wymieniają (2szt) natomiast aby nie było kontrastu wizualnego, to sąsiednie wymieniam za dopłatę 1300zł. Do silnika nie mam żadnych uwag 30d robi swoje, a skrzynia biegów zasuwa jak wściekła na programie sport plus - zrobiłem w niej wymianę dynamiczną oleju przy 60.000km, koszt nie mały ale myślę że warto. Samochód jak widać ma problemy wykończeniowe oraz z osprzętem okołosilnikowym. Polecam X3 ale tylko z silnikami 30d oraz proszę zwracać na nr silnika - serie B są okey. Natomiast D i C mają problemy z ukręcającymi się wałami!!!! To jest temat z jesieni 2023!!!! Uważajcie - pewno masowo będą sprzedawane te używki........
Problem rozwiązany
1 komentarz
przewód paliwa z czujnikiem ciśnienia
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • inne
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Paliwo dostaje się do wnętrza wiązki elektrycznej poprzez nieszczelny czujnik ciśnienia paliwa. Skutek: możliwość uszkodzenia sterownika poprzez wywołanie zwarcia. Rozwiązanie wymiana wadliwej wiązki kablowej
Stuki z maglownicy
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 1
Od pierwszego kilometra lekko stukało mi coś w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. ASO wymieniło pół zawieszenia i wciąż problem jest ten sam. Na forum FB opisując problem dostałem info, że wszystkie wersje 2.0d i 2.0i mają ten sam problem i dotyczy on maglownic. Jeździłem innym egzemplarzem i objawy byłe takie same.
8 komentarzy
BMW X3 G01