Szukaj

Informacje o Chevrolet Cruze Kombi

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz

Chevrolet Cruze Kombi – wybierz silnik

Dane techniczne Chevrolet Cruze Kombi

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4681 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1797 mm
Wysokość 1484 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1521 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Prześwit 145 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1074 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 917 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1391 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1370 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1478 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny Chevrolet Cruze Kombi

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Brak poważnych usterek

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Leszek - ZS KRK
Kombi 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Chevrolet Cruze
Auto w sam raz dla rodziny 2+2 (miejsca wystarczająco, ale nie za dużo i nie za mało). Silnik benzynowy polecam przy przeciętnych przebiegach rocznych - 15-20 tys. km (spalanie nie jest najniższe, ale akceptowalne przy takim przebiegu). Auto praktycznie bezawaryjne do 100 tys. km (opinie serwisantów Opla i na razie moje doświadczenie - potwierdzone). Dosyć sztywne zawieszenie (w porównaniu do Laguny) i na miejskich, dziurawych drogach czuć sporo - niektórzy twierdzą, że to jednak zaleta, bo auto dobrze się trzyma w zakrętach i pewnie się prowadzi. Wrażenie zwartej i sztywnej konstrukcji.
4,3
~CyberVampir
Kombi 1.8 16V DOHC 141KM 104kW
Chevrolet Cruze
Jak na pieniądze, które za niego zapłaciłem, oceniam auto dobrze. Spodziewałem się wielu budżetowych rozwiązań, a tymczasem w porównaniu z Hyundaiem i30 mojej rodzicielki ( 2013 r. ) to auto sprawia wrażenie masywniejszego i bardziej statecznego. Ogólnie rzecz biorąc, ciężko za te pieniądze znaleźć auto, które będzie bogato wyposażone i pojemne. Chevy daje radę :) Poza tym w wersji LTZ ma kilka sympatycznych bajerów, które ułatwiają codzienne życie z autem. Poza tym w kolorze blue mystic i na felgach 17 cali auto wygląda po prostu bardzo ładnie, albo inaczej - bardzo mi się podoba :)
4,6
~Rafał
Kombi 1.4T DOHC 140KM 103kW
Chevrolet Cruze
Ogólna ocena samochodu wypada pozytywnie. Fajny dynamiczny silnik. Przy odpowiedniej jezdzie ekonomiczny jak na 140KM. Bardzo elastyczny od 1800 obrotów. Skrzynia 6 fajnie spisuje się w trasie. Dodatkowe bajery w standardzie dodatkowo podnoszą walory tego samochodu w codziennej eksploatacji.

Raporty spalania Chevrolet Cruze Kombi

Liczba raportów: 35
Średnie spalanie dla Chevrolet Cruze Kombi
7,2 – 8,4
l/100 km
5,8 – 6,9
l/100 km
9,0 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Chevrolet Cruze
Samochód bardzo dynamiczy ale w moim odczuciu zużycie ma całkiem spore. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie DPF. Początkowo oczyszczał się raz na dwa trzy tankowania i wtedy średnie zużycie bardzo wyraźnie rosło. Obecnie wypalanie włącza się niemal po każdym tankowaniu. Lepiej to wygląda gdy jeździ się w większości na trasach. Wówczas nie ma procesu wypalania a i zużycie jest na poziomie 6,5 l. Przy prędkości 90-100 km/h można się pokusić o zejście do 6,0 l/100km. Przy 140 - 150 km/h trzeba się liczyć z 7,0 l/100 km. Jazda mieszana to 7,5 l pod warunkiem że nie wypala się DPF.
7,9
Kombi 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Chevrolet Cruze
Powiedzmy sobie szczerze, że matiz z silnikiem 0,8 też potrafi na mieście spalić 8 litrów. Cruze jak na swoją wagę, zwiększone opory tarcia (opony 205) pali w normie. Miasto max 9,5 (zima i 10,5), trasa spokojna poniżej 7. Nieprzepisowa jazda poza miastem skutkuje spalaniem do 7,4. Brakuje ewidentnie 6stego biegu, przez co na autostradzie pali ~8,5-9. Dynamika auta na dobrym poziomie, jak na silnik 1,6. Odżywa od 2000 obrotów. Wyprzedzanie nie sprawia kłopotów nawet bez zażynania silnika na maksymalnie wysokich obrotach. Także narzekałem początkowo na spalanie, z powodu nawyków z TDI. Ale coś za coś. Niższe koszty eksploatacji (przegląd olejowy w serwiesie 200zł, brak pompowtryskiwaczy, turbosprężarki, dwumasy), wygoda (a mam 1,9m) i nowe auto.
8,0
Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Chevrolet Cruze
Nie mam orientacji co do kosztów serwisu, na razie sama eksploatacja. Póki co tak sobie. Oczyszczanie filtra DPF włącza się co 200-300km (!). Nie zawsze jest dokończone, bo czesto nie wiem, że nawet się odbywa. Spalanie wtedy wzrasta o 100-150% i trwa to różnie. Czasami kilka minu, a czasami dwa dni, bo cykl jest przerywany. Porażka jest to, że auto w żaden sposób nie sygnalizuje, że proces spalania sadzy właśnie trwa. Jak się uszkodzi filtr, będzie reklamacja. Jeżeli będą próbowali winę zrzucic na mnie, będę się bił, choćby w sądzie. Między bajki można włożyć dane dotyczące spalania. Dane producenta, to czysta fikcja (powinno to być karalne). Nie mam pojęcia jak innym użytkownikom udaje się osiągnąć poziom 6 l średnio. Wcale nie mam ciężkiej nogi, a nie kasowany komputer od tysiąca kilometrów (jazda totalnie mieszana) pokazuje 8,2l.

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 8
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Oczekuje na rozwiązanie
pękanie przednich nadkoli plastikowych
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2010-2014
  • nadwozie
W samochodach Chevrolet Cruze, dochodzi do pękania nadkoli w ich tylnej części. Efekt końcowy to albo odpadniecie całej części tylnej lub jego spękanie i odpadniecie drobnych części, co dla ASO jest uszkodzeniem mechanicznym. Wadliwe dolne mocowanie, a dokladnie jego brak powoduje ze podczas jazdy dochodzi do drgan a w końcu pęknięcia nadkola, jak mamy szczęście to odpada cały tylny element i wtedy ASO podejmuje reklamacje, lub tak jak jest większości następuje wykruszenie spękanego elementu i wtedy ASO odrzuca takie zgłoszenie. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Mam zamiar nagłośniać temat do momentu uznania tego jako wady produktu.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
drgania kierownicy przy hamowaniu
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW 2009-2010
  • inne
Jadac autostrada z predkoscia ok 150 km/h i wiekszej chcac zwolnic naciskam delikatnie pedal hamulca i wtedy wystepuja drgania na kole kierownicy (lewo-prawo)? Auto ma 2 lata,22tys przebiegu.Zauwazylem zuzycie bieznika z przodu(boczna lamelka na obwodzie w oponach Kumho 205/60/16) wiec zamienilem opony przod- tyl, a nastepnie sprobowalem jazde na 2 nowych oponach na przedniej osi. Niestety drgania wystepuja nadal. Czy to tarcze,klocki czy cos z elektronika wspomagajaca uklad hamowania ? Co to moze byc i jak mozna usunac usterke? Pozdrawiam Cruzowiczow.
Problem rozwiązany
15 komentarzy